Kysyn uteliaisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumma

Vieras
Minun esikoinen ihastui viikonloppuna siihen onni-sarjaan. Joku uusi sarja.
tänään tulikin toinen osa.

No, siinä annettiin 15-vuotiaalle viiniä, mutta ei kahvia 11-vuotiaalle kuopukselle.

Mitä olette mieltä? Minä en aio antaa alkoholia alaikäisille lapsilleni. Kahvia olen jo kiusoitellen tarjonnutkin esikoiselle, jo eskari-aikana sanoin, että otapas hörpyt.

Ihmettelen, että alkoholia omat vanhemmat antavat lapselle, jonka aivot kehittyvät nopeasti.

En ole kyseistä sarjaa nähnyt, mutta itse kun olin 15 -kesäinen ja ehkä vähän allekin, niin parhaan kaverin vanhemmat osti hänelle viinipullon aina silloin tällöin ettei tarvinnu mennä juomaan mitään "epämääräistä" eikä missään kadulla kerjätä keltään viinaksia. Siis tiesivät ainakin mitä tyttärensä on juonut kun kännissä oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
En ole kyseistä sarjaa nähnyt, mutta itse kun olin 15 -kesäinen ja ehkä vähän allekin, niin parhaan kaverin vanhemmat osti hänelle viinipullon aina silloin tällöin ettei tarvinnu mennä juomaan mitään "epämääräistä" eikä missään kadulla kerjätä keltään viinaksia. Siis tiesivät ainakin mitä tyttärensä on juonut kun kännissä oli.

mun äiti osti kans mulle sillon 16-17v ne 3-4 lonkeroa tai omppuviinipullon ja ihan samasta syystä. Itse en tiiä haluanko ostaa. Mun kohdalla kyllä toimi hyvin, join vain vähän enkä mitään outoja, mutta että meänomallepikkutytölle viinaksia :o

sama meillä tytöt on kahvin perään..
(1v.7kk ja 2v.10kk..)
meni aamulla hermot kun kokoajan vieressä, "kahvia, kahvia...) :headwall:
pistin niille sitten omiin mukeihin ja niitä hörppivät.
välipalalla en kahvia viitsinyt antaa mutta keitin neideille teet.. :kieh:

Siis eikö vanhemmat voi kieltää alkoholin ala-ikäiseltä? Minä aion tehdä niin. Mitään muuta en oikeastaan olekaan kieltänyt, paitsi tietysti toisten loukkaamisen. Muuten meillä saa elää kuin pellossa. Pomppia sängyillä jne.

Mä muutin kotoa 16vuotiaana pois,joten eipä siinä voinut kukaan vahtia juonko vai en.Tuota viina nyt saa kuka vaan jos oikeasti haluaa, se on ihan 100% varma juttu.

Penskana joskus kokeiltiin kuinka moni tuntematon hakee tupakkia ja todella moni kävi hakemassa kun vaan antoi rahat.

Samoin meidän kylällä moni antoi puliukoille viina rahat ja pultsarit haki alkosta viina pullon jos vaan annoit vaivan palkaksi tupakki rahat tai rahat pariin kaljaan.

Alkuperäinen kirjoittaja veekku:
Tämä mun teksti siis tuohon " Siis eikö vanhemmat voi kieltää alkoholin ala-ikäiseltä? "

Apua. Mitä jos eivät usko minua vaan tekevät noin? Mitenhän voisi vaikuttaa, että eivät ostattaisi kenelläkään ilman lupaani alkoholia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja veekku:
Tämä mun teksti siis tuohon " Siis eikö vanhemmat voi kieltää alkoholin ala-ikäiseltä? "

Apua. Mitä jos eivät usko minua vaan tekevät noin? Mitenhän voisi vaikuttaa, että eivät ostattaisi kenelläkään ilman lupaani alkoholia.

Et mitenkään.Tai no jos kuljet lapsiesi perässä sen 24/7 niin siten, muuten et.