Kysytääs taas kerran mielipiteitä rahalahjasta =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Eli me ollaan menossa parin viikon kuluttua häihin ja kutsussa annettiin ymmärtää, että rahalahja olisi mieluinen. Mä en itse oikein tykkää noista rahalahjoista, mutta jotenkin nyt tämän parin kohdalla mä ymmärrän sen aika hyvinkin, monistakin syistä.

Kysymys kuuluu, mikä teidän mielestänne on sopiva summa?

Meitä on siis kolmihenkinen perhe. Hääpari ollaan tunnettu muutama vuosi, ystävyys äitien välillä lähtenyt liikkeelle hiekkalaatikon reunalta. Mutta vaikka ollaan tunnettu vasta vähän aikaa, olemme tämän äidin kanssa todella hyviä ystäviä, pidetään paljon yhteyttä ja tehdään lasten kanssa yhdessä paljon kaikenlaista. Lisäksi me tykätään tästä parista ja koko perheestä todella paljon ja uskon, että tunne on molemminpuolinen :) . Me itse emme ole mitenkään suurituloisia, toinen työttömänäkin. Mikä siis olisi teidän mielestänne hyvä summa?

Varmaan ainakin 50e pitäisi antaa kun häistä on kysymys. Mutta ei kai ihmiset odota mitään suurta jos ovat ystäviä ja tietävät myös teidän rahatilanteen. Mutta tosiaan 50 euroa on mun mielipide..... sen verran itse annoin viime vuonna ystävä pariskunnalle... Tosin olin yksin, mutta sillti...sekin on todella iso summa! :)

Musta 25e/aikuinen on aika sopiva yleensä ottaen. Eli jos puolisot menevät niin 50 euroa. Jos on rakas ja läheinen henkilö laittaisin vielä ehkä lisää, jos vaan lomapakko antaa myöten. Toki huomioiden myös lahjan antajan taloudellisen tilanteen, jokainen antaa sen minkä pystyy. Itse laittaisin varmaan vähintään sen 50 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tollo:
Jos hyviä ystäviä niin 50-150e antaisin :) kukin varallisuuuden mukaan :)

Jopa 150e kaverille? :o Hirveä summa!
Saako kysyä, paljonko sä sitten panostat (lähi)sukulaisen lahjaan?

Kyllä minä voin antaa lähisukulaiselleni ihan hyvin tuon 150e tai 200e jos sisaruksistani on kyse niin sitten annan sen 250e
Mutta minusta sitä oikeaa rahalahja summaa ei ole, jokainen antaa varallisuuden mukaan ja en minä ainakaan halua että kukaan meidän mihinkään juhliin kantaa rahaa niin että itse on sitten loppukuun näkkileipälinjalla.
Joillekin voi olla 20e iso raha ja arvostan sitä todella mutta jos minulla nyt on antaa enemmän niin miksi en antaisi omistani myös muille :)

vuosia sitten kun menimme naimisiin,saimme lahjoja jotka maksaneet alle 10? myöskin oli rahakuoria mis oli 20?.enkä minä ainakaan ajattelut et olipas vähän,jos rahaa ei yksinkertaisesti ole niin sitä ei ole

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vuosia sitten kun menimme naimisiin,saimme lahjoja jotka maksaneet alle 10? myöskin oli rahakuoria mis oli 20?.enkä minä ainakaan ajattelut et olipas vähän,jos rahaa ei yksinkertaisesti ole niin sitä ei ole

Niinpä. :) Me ollaan miehen kanssa menossa ens kesänä naimisiin ja ei laiteta kutsuun mitään mainintaa lahjasta, koska meidän häihin saa tulla vaikka ilman mitään. :) Kun rahaa on suoraan pyydetty oon yleensä laittanu ite 50-60?.

Yhteistyössä