kyyt pihapiirissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 11:23 koiraharrastaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 17:57 Katiaana kirjoitti:
Sain juuri kuulla että meidän asunto alueellamme on kyy käärmeitä..
Minähän laittaisin talon myyntiin justiinsa! (just päästään muuttaan...)
Mies pitää mua naurettavana... :ashamed:

Mutta siis mua niin pelottaa............. :ashamed:
:laugh: Ennenkuin kaikki käärmeitä pelkäävät ihmiset alkavat suunnitella muuttoa, tarkistakaapa, kuinka paljon niitä onkaan Suomenniemellä....Eipä löydy, pohjoisinta Lappia lukuunottamatta paikkaa, missä ei niitä ei olisi. Itse asumme paikassa, jossa on paljon käärmeitä, eksyvät joskus myös pihalle. Kerran on käärme koiraa purrut, ihmistä ei vielä koskaan. Yritetään tosiaan vaan pitää nurmikko lyhyenä, eikä emäntä saa rakentaa kivikkopenkkejä kukille...Lapsille on opetettu, miten toimitaan, jos kohtaa käärmeen. Yhteiseloa on pakko elää, toki tapan käärmeen pihalta, mutta ei niitä hävitettyä koskaan saa. Vähäkäärmeistä kesää toivoen! :)

Tiedän kyllä että tolloa... :ashamed:
Mutta pelkään niitä kuollakseni. ja tiedän että niitä on "joka paikassa"...
Mutta en eläissäni ole niitä nähnyt ja nyt sitten meidän unelma talo makaa käärme alueella........ :whistle: <br><br>

Jo oli naapurikin nähnyt eilen pihallansa kyyn ja oli kuulemma luikerellut sieltä meidän puolelle,ei voi MIKÄÄN olla ällöttävämpää \|O :kieh: Miksei kukaan oo vielä keksinyt käärmeloukkua???

Ettun tietoo miten noista lieroista pääsee eroon, kun tapasin just äskön kyyn: seisoin takapihalla ja kyy luikerteli jalkojen välistä!Voi jessus, tällaselle käärmekammoselle aika järkky kokemus. Koiran puolesta enempi pelkään, sille on paha laittaa saappaita. Ja ny meni pihasuunnitelmatkin uusiksi, mie kun oisin tykänny kivikasoista ja aidoista :/ . Lisää vaan vinkkejä, miten niistä pääsee eroon!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2006 klo 21:06 käärme kirjoitti:
ei muuta kuin aikaisin keväällä nousuaikaan (nyt jo varmaan myöhäistä) tappamaan niitä. tulevat päivää paistattelemaan nousupaikalle ja niitä on paljon!!! saman voi tehdä syksyllä,kun ne nauttivat viime säteistä ennen talvea. useana vuonna näin toimien ja paljo tappaen alkavat viimein hävitä. käärme menee mieluusti tyhjään lasipulloon, niitä pihan perukoille ja sitten vaikka pullo muurahaispesään ja luonto hoitaa loput...

Jos vain keksii missä se kyyn pesäpaikka on, niin eikun talvella polttamaan kolon päälle nuotiota. Ja siitähän kyyt lämpenevät ja nousevat pois pesästä. Mutta kun ei olekaan oikeasti vielä kesä ja lämmin, niin kylmettyvät hangelle. Aika raakaa kylläkin ja tarkka saa olla että pesäpaikan löytää, mutta noin pääsee sitten koko pesällisestä eroon. joskus jostain lehdestä tällaisen olen lukenut.

Rauhoitettu on joo, mutta tapatan joka ainoan luikeron. Olin astua päälle eilen \|O onneksi minä, eikä 3-vuotiaani. Puistattaa ja pelottaa.
Vinkkejä kaivataan ja jokaisen haastan katkaisemaan käärmeeltä kaulan :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 11:23 koiraharrastaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 17:57 Katiaana kirjoitti:
Sain juuri kuulla että meidän asunto alueellamme on kyy käärmeitä..
Minähän laittaisin talon myyntiin justiinsa! (just päästään muuttaan...)
Mies pitää mua naurettavana... :ashamed:

Mutta siis mua niin pelottaa............. :ashamed:
:laugh: Ennenkuin kaikki käärmeitä pelkäävät ihmiset alkavat suunnitella muuttoa, tarkistakaapa, kuinka paljon niitä onkaan Suomenniemellä....Eipä löydy, pohjoisinta Lappia lukuunottamatta paikkaa, missä ei niitä ei olisi. Itse asumme paikassa, jossa on paljon käärmeitä, eksyvät joskus myös pihalle. Kerran on käärme koiraa purrut, ihmistä ei vielä koskaan. Yritetään tosiaan vaan pitää nurmikko lyhyenä, eikä emäntä saa rakentaa kivikkopenkkejä kukille...Lapsille on opetettu, miten toimitaan, jos kohtaa käärmeen. Yhteiseloa on pakko elää, toki tapan käärmeen pihalta, mutta ei niitä hävitettyä koskaan saa. Vähäkäärmeistä kesää toivoen! :)

Vai ettei Suomesta löydy asuinaluetta, jossa ei olisi kyykäärmeitä? Olemme asuneet maaseudulla omakotitalossa yli 10 vuotta. Emme ole ikinä nähneet täällä kyytä eikä kukaan naapurimmekaan ole nähnyt. Monet vanhemmat ihmiset, 50-70-vuotiaat, koko ikänsä tässä kylällä asuneet paikalliset asukkaat ovat sanoneet, etteivät he ole koskaan nähneet täällä kyytä luonnossa. Kyy on heille tuttu vain eläintarhasta ja television luonto-ohjelmista.

Mieheni lapsuudenkodin pihapiiriin tulee kyykäärmeitä. Ne eivät pelkää ihmisiä tai eläimiä, vaan tulevat omakotitalon pihaan ja luikertelevat jopa pitkin rakennusten kivijalkoja. Lähes joka kesä anoppilan pihalla luikertelee useampia kyitä. Lasten kanssa saa aina pelätä eikä tulisi mieleenkään kulkea tai antaa lasten kulkea anoppilan pihassa paljain jaloin. Varsinkaan, kun lapset eivät ole nähneet kyykäärmeitä koskaan omalla asuinalueellamme. Myös oman lapsuudenkotini lähistöllä on ollut kyykäärmeitä. Muistan, kuinka inhottavaa oli tavata kyy vahingossa jostakin pihan lähettyviltä.

En tiedä, mistä johtuu, että kyykäärmeitä on jossakin alueella paljon ja jossakin niitä ei näy ollenkaan. Tietääkö joku? Ja mitä tulisi tehdä, jos oma koti on keskellä käärmeiden reviiriä?

Yhteistyössä