LA ELOKUUSSA 2013!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laramaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yhden asian unohdin aikaisemmin. Mites teidän painot? Onko tullut lisää? Minulla lähtö bmi oli 31 eli ylipainoa on. Olen tarkkaillut painoani lähes joka aamu ja noin 700g on paino noussut. Viime raskaudessa painoa oli tullut 16+1 mennessä jo 3kg.

MeeJoo...............7.8....................poika 03
Rht.................... 9.8..................... tyttö 11
Zuviliini.............. 25.8.................... poika 06, poika 08
laramaria............27.8................... tyttö 11

Painosta: rv 17 mennessä paino on noussut ekasta rv7 neuvolasta +1,9 kg. Mulla on lähtötilanteessa ollut BMI 25 eli lievästi ylimäärästä löytyy omasta takaa. Noista vajaa 1,5kg tuli oikeastaan rv 12 mennessä, sitten on pysynyt pitkään samassa, kunnes nyt hiljattain pompahti pysyvämmin about 0,5kg ylöspäin. Seuraan useampia kertoja viikossa ja minulla on kännykässä semmoinen application, jossa voi vahtia, että pysyy n. 8-11kg kokonaisnousun rajoissa tuo painon. Olen siinä viikkoihini nähden ihan hyvässä mallissa.

Hankintoja ei olla vielä tehty, ehtii niitä kesälläkin.

Sydänäänten kuulumista ihmetellään sitten (toivottavasti) ensi viikon neuvolassa!

Liikkeitä tuntuu nyt päivittäin, viikko sitten ei vielä kunnolla, mutta tällä rv17 aikana ne ovat alkaneet tuntua selvemmin. Vielä ehkä lähinnä yksittäisiä, mutta jo napakampia tönäisyjä alavatsan reunoilla. Tämä on kyllä helpottanut mieltä huimasti. Hirveän aktiiviselta tuo tyyppi ei vielä vaikuta, mutta asia ehtii muuttua vielä moneen kertaan.

Vatsa on pullahtanut esiin nyt rv17 ja kasvukivut vaivaavat. Kaikenlaista venymiskolotusta riittää ja pitää levätä enemmän, muuten alkaa juilia siellä sun täällä. Yön aikana onneksi saa hyvin levättyä, mutta kyljissä, nivusissa ja pakaroissa sekä alaselässä tuntuu kyllä semmoista kiristystä aika ajoin, että mielihyvin aloitan sen mammajoogan ensi viikolla. Tekee mieli venytellä vähän väliä muutenkin.

Ilolla tervehdin tätä masua joka tapauksessa :) Nyt syömään...

MeeJoo 16+5

Moi,

Laramaria: Paljon voimia. Tuo kokemasi kuulostaa todella kurjalta. Toivottavasti nuo ikävät vuodot olisivat nyt historiaa.

Mulle on nyt alkanut tulla virtaa. Eilen jaksoin puuhastella kaikenlaista kotona ja aamulla kävin pitkästä aikaa aamukävelyllä. Töiden jälkeen väsyttää hieman, mutta ei niin paljon että pitäisi nukkua. Ihanaa. :)

Mä olen ruvennut katselemaan vaunuja. Kauheasti vaihtoehtoja ja haluaisin vielä löytää käytettynä. Onneksi on aikaa etsiskellä.

Ensi viikko ollaankin talvilomalla. Todella mukavaa päästä lomailemaan.

Zuviliuni 14+1

MeeJoo. Mikä sovellus sulla on? Yritin etsiä itsekin jotain hyvää, muttei tuntunu löytyvän.

iPhonelle on semmoinen kuin Sure Baby Weight Gain Calculator. Sinne syötetään lähtöpaino, pituus, raskausviikot ja tämänhetkinen paino kilon tai 100g tarkkuudella. Tuloksena se kertoo, että terveellinen painosi näillä viikoilla olisi xx.x-xx.x ja että oletko sen rajoissa.

Sovelluksesta pääsee myös verkkosivulle, jossa on paljon tietoa siihen raskausviikkoon liittyvistä ajankohtaisista asioista. Olen tykännyt kovasti. Olen myös selannut sitä, kuinka paljon sovelluksen mukaan näillä viikoilla paino voi alkaa nousta ja nyt se näyttäisi, että 300g per viikko olis mulle seuraavina tulevina aikoina normaalia. No, tänään puntari taisi näyttää puolisen kiloa taas plussaa ihan yhtäkkiä, vaikkei ole ummettanut :) Katotaan, mihin se tässä alkavan rv18 aikana oikein asettuu.

Venymiskivut ovat nyt helpottaneet. Tuloksena mehevä masu. Tätä on odotettu :) ja liikkeitä tuntuu ihan selvästi, varsinkin kun vetää vähän hedelmää tai mehua niin alkaa jumppa.

MeeJoo 16+6

Viimeksi muokattu:
Moi,

Painonnoususta: Meillä ei ole vaakaa, eli painoa en seuralle. Painoindexi ennen raskautta 25, eli lievä ylipaino. Tuokin tuli aika yllätyksenä, kun en ole pitänyt itseäni lainkaan ylipainoisena. Painoa oli ekaan neuvolaan mennessä tullut +2,5kg, mutta luulen että johtui tuosta oksentelu/jatkuva syöminen vaiheesta. Minkäänlaista turvotusta ei ole. Nyt taas mahakin toimii sutjakasti.

Zuviliini 14+2 ja mittarissa 30v. :)

Hei kaikki!
Mahtuuko vielä mammakerhoon mukaan, la olisi 30.8 ja esikoista odotan :)
Nyt olisi 13+5
Pahoinvointia ja oksentamista koko ajan, ehkä nyt alkaa vähän helpottaa tai sitten ei...
Kiva kun löysin tämän ryhmän, voi jakaa kokemuksia!
Hyviä vointeja kaikille!

Pitikin laittaa viestiä ja pyydellä anteeksi tätä hiljaisuutta. Oon taustalla lukenut kyllä. Palasin töihin edelliseltä perhevapaalta pari viikkoa sitten ja tää alku on ollut aika rankkaa.. Tilanteet on nyt muuttunut työssä ja on helpottanut ja paljon.

Raskaus on mennyt tässä ihan sivussa vaan. Viikot vierii eikä edes huomaa. Oon alkanut tuntemaan liikkeitä ja vatsa kasvaa.

Eilen otin yhteyttä neuvolaan kun on ollut aika voimakasta paineen tunnetta tuolla alapäässä. Sain lähetteen labraan pissakokeeseen, huomenna saan tulokset. Itsestä tuntuu että vauva jotenkin painaisi tonne alas.. toki se on näille viikoille aika aikaista. Jos ei ole pissatulehdusta niin sitten en tiedä mitä. Onneksi neuvola otti huolen tosissaan. Tai no se huoli oikeastaan siitä vasta kasvoi kun ne oli siellä tosissaan.. Muutenkin nyt on tän ajan kun on ollut paineen tunnetta niin on kaikki housut, jopa mammahousut painanut alavatsalta. Mä en voi niitä pitää missä menee se tuubi vatsan yli kun se vasta ahdistaakin kun painaa tosta ylävatsalta. Oon käyttänyt jo edellisessä raskaudessa noita lantiomallisia äippähousuja. Musta sillon ne ei kyllä juurikaan painanut.. Tilailin uusia housuja, katsotaan istuisko ne paremmin. Tosin tuntuu, että tässä on nyt jotain muuta syynä kun yhdet housut.

Päivittelen kun kuulen neuvolan diagnoosin..

Rht 16+6

Kiitos kuulumisten kyselystä :)

Taustalla täällä ollaan seurailtu ja hyvin on voitu vaikka pientä alakuloa onkin ollut, mutta onneksi kevät on tulossa ja aurinko alkaa paistamaan :) Pinoa on kertynyt reilut 2 kiloa ja ruokahalu sen kun kasvaa koko ajan (lähtöpaino oli 56kg) ja herkkuja on kyllä tullut syötyä.. pääsiäinenkin on tulossa ja mämmi & pupuneidin hedelmärakeet ovat kuuluneet jo viikkorutiiniin (näitä kahta en vaan voi vastustaa)

Ensimmäisessä ultrassa käytiin viime viikolla ja la siirtyi 2.9 joten syyskuulle siirryttiin vaikka eihän sitä koskaan tiedä milloin vauva päättää syntyä. Kaikki sikiöseulonta testitulokset oli normaalit ja niskaturvotus oli alhainen. Vilkas vaavi näkyi näytöllä ja syke löi voimakkaasti. Oli aika tuntelllinen hetki meille molemmille (miehelle & miulle).

Seuraava neuvola muutaman viikon päästä ja seuraava ultra sitten 1,5kk päästä.

rv13+4

Mrs.Mom.............30.8...................ensimmäinen
Milo.....................2.9.....................ensimmäinen?

Kiva kun kävitte morjenstamassa Rht ja Milo! Nää on kyllä olleet aika pitkiä viikkoa nämä np-ultran jälkeiset ajat siinä mielessä, että mitään oikein ei tapahtunut viikkokausiin. Mäkin ehdin jo paniikin vetää päälle, kun maha ei kasvanut eikä liikkeitä tuntunut. No, nyt rv17 aikana se sitten korjaantui :)

Mrs.Mom - Tervetuloa mukaan!

Sain ihmekyllä kaupungin hammashoitoon ajan, Vappuaattona pääsen tarkastukseen :D Tää on ihan loistava homma, koska yksityisellä sama hupi olisi maksanut vaikka mitä.

Käväisin yhdellä kirppiksellä tänään, ja siellä oli aika ihana valkoinen jatkettava pinnis, 100e. Täytyy kai noitakin alkaa ajatella jossain vaiheessa... Nyt vaan fiilistelen tätä masua ja liikkeitä toistaiseksi. Just nyt tuntuu, että raskaanaoleminen on aika ihanaa :)

Mä luulen, että mun neuvolantäti on nyt vaihtunut. Harmi homma, kun se eka tyyppi oli ihan kiva. Katsoin meidän sähköisestä palvelusta, että vastaanottajan nimi oli ihan eri enkä saanut seuraavaa aikaa varattua itse enää sille vanhalle. No, se selviää ens kerralla sitten, mimmoinen tyyppi saadaan. Ens viikon torstaina pääsen tsekkaukseen.

Ootteko muuten vältelleet kahvia? Lehdissähän oli hiljattain juttua, että kofeiini voi saada vauvan jäämään pienikokoiseksi, mutta muuta pahaa mä en siitä muista lukeneeni. Ekalla kolmanneksella kahvia ei tehnyt mieli ja ennen raskauttakin olen juonut aina vaan 1 pienen kupin/cappucinon päivässä. Sen jälkeen kun pahoinvointi lakkasi, on tuota kahvihammasta alkanut kolottaa ja pariin kertaan olen saanut sillä alkavan päänsärynkin taltutettua. Edelleen siis juon aamupäivällä tuon pikkuannoksen, colajuomat ja teet olen jättänyt väliin, kun ei vaan maistu. Niin monissa teesekoituksissa on mukana kaikenmaailman esansseja ja aromeja jotka tuntuvat pahalta aistimissa. Ja musta tee pahentaa ummetusta entisestään.

Tulipas pitkät selostukset... Mukavaa vointia ja viikonloppua kaikille!

MeeJoo 17+2

Ahaa! Sainpas savustettua teidät kaksi lusmuilijaa ihmistenilmoille sieltä piileksimästä :)

En ole kahvia vältellyt. Aika maltillisesti aina olen muutenkin juonut. 1 tai 2 kuppia päivässä.

Nyt on minullakin kivut lisääntyneet vähän. Tuollaiset repäisykivut kun nousee tuolilta tai yskäisee. Ehkä oikea vauvamasu alkaa tulla tuolta turvotuksen takaa.

Niin ja MeeJoo tuosta sovelluksesta. Löysin sen saman, mutta kai olen vähän tyhmä kun en vaan oikein osaa käyttää sitä. Olen aika huono muutenkin englantia ymmärtämään ja varsinkin noista tuollaisista, mitä en ennen ole joutunut lukemaan.
Oletko laittanut ne sähköpostiosoitteet sun muut kun on pyydetty?

Tänään 14+1 Saisi jo alkaa tämä pahoinvointi helpottamaan. En jaksa maata ja olla kuin zombie, surullista etten ole pystynyt edes iloitsemaan tästä kuin pahoinvointi vie kaikki energiat.
Onko teillä ollut suussa outoa "paksua"tunnetta ja pahaa makua , vaikka kuinka harjaisi hampaita ja kieltä, niin ei tunnu vain lähtevän.
Mutta kohti kevättä mennään :)!
Tarkoitus olisi matkustaa Yhdysvaltoihin kun se pahin olo menee ohi. Oletteko lentäneet pitkiä matkoja, onko se ihan turvallista sikiölle?
Kätilö sanoi vain, että lentosukat jalkaan ja jaloittelua koneessa..
Hyvää viikonloppua kaikille!

En vieläkään usko kuinka onnekas olen kun ei sitä pahoinvointia ole vieläkään tullut. Eikä kyllä mitään outoja makujakaan suussa. Lukenut olen kyllä, että suussa voi maistua p*ska.

Lentämisestäkään ei ole kokemusta raskaana ollessa. En edes tiedä ketään tuttuakaan. No kai se kätilö tietää antaa oikeat ohjeet. Tukisukat aion hommata pikimmiten muutenkin. Tarvitsen niitä työssä ja viime raskauden turvotukset olivat jo rv 20--> ++ ihan loppuun asti. Suosittelen siis ihan kaikille tulisukkia, vaikka ei edes töissä tai lentelemässä kävisi.

Muilla päänsärkyä? Nyt ollut koko ajan enemmän ja enemmän. Nyt jo joka päivä ja heti heräämisestä lähtien. Särkylääkekään ei välttämättä vie kokonaan pois.

Hienoa kuulla kuulumisianne Milo ja Rht. Tervetuloa Mrs.Mom!

Mulla ei ole ollut pahaa makua suussa, mutta paha olo on kyllä tuttua. Mulla helpotti vko. 13 jälkeen ja nyt oon enää oksentanut satunnaisesti. Väsymys jatkuu edelleen. Alan olla aika tuskastunut, kun en voi siivotakaan ilman päiväunia. Kroppa väsyy aivan uskomattoman nopeasti. Kun oon käynyt joogassa, niin en sitten muuta enää jaksakaan kuin nukkua.

Mulla maha on aika kipeä kuten oli aikaisemmissakin raskauksissa. Alavatsalla ei saisi olla mitään vähääkään painavaa. Luo hieman haasteita äp vaatteille, mekot on parhaita. Saisi vaan säät hieman lämmetä, niin ei jäätyisi ulkona.

Mä lensin toisessa raskaudessa muistaakseni vko. 22 ja kaikki meni hyvin. Hanki vaan hyvät tukisukat ja jaloittele usein. Sama muuten pitkillä auto matkoilla. Niin ja muista juoda paljon vettä.

Mulla on taas tämä närästys palannut. Todella ärsyttävää. Olen lopettanut kokonaan kahvin, teen ja hiilihapolliset juomat ja vähän on auttanut.

Mukavaa viikkoa, me lähdetään tästä lomille. :)

Zuviliini 15+0

Terkut taas pöntön ääreltä :D
Päänsärkyä ei ole pahemmin ollut, alussa ehkä pientä jomotusta otsan alueella mutta luulen, että se oli kofeiinin vieroitusoire. Mulla ei yleensäkään päätä särje.
Tänään ajattelin, että kokeilen mietoa kahvia, johon laitoin paljon maitoa. Jos vähän piristää!
Edellisen kupillisen join uutena vuotena.
Tekisi jo mieli taas ultraan, nt ultra oli 3 viikkoa sitten ja viikon päästä maanantaina neuvolaan sykettä kuuntelemaan. Vähän orpo olo kun tuntuu, että pitkät viikot välissä eikä mitään hajua onko siellä alakerrassa kaikki hyvin. Kun ei liikkeitäkään vielä tunne.
Multa saattaa sitten tulla kummallisia kysymyksiä jatkossa kun ei aikaisempaa kokemusta ole :D

Oletko laittanut ne sähköpostiosoitteet sun muut kun on pyydetty?

Nuo tuota, jotkut sovellukset tosiaan haluavat sähköpostiosoiteella kirjautumisen asennusvaiheessa, mutta en muista kyllä, että tuo sure baby olisi sitä vaatinut. Kyllä mä olen noihin ihan kaikki pakolliset tiedot laittanut, mitä niissä pyydetään, jotta pääsee käyttämään sovelluksia. Toistaseks ei oo mitään pahaa siitä seurannut :)

P*skanmakua - juuri sitä tahmeaa ällöttävää tunnetta ja makua suussa, mistä Mrs Mom puhuu, sitä on riittänyt täällä melkein koko raskauden ajan. Ekan kolmanneksen jälkeen onneksi harvemmin. Oksennusolo ilman oksennusta (kerran taisin yrjötä) oli rv6-9, päänsärkyä myös, ja sitä riitti rv12 loppuun asti, ihan migreeniversiona. Kuten esikoisestakin, migreenit loppuivat luojan kiitos tuonne ekalle kolmannekselle. Sen jälkeen on myös ollut päänsärkyä, mutta ei enää migreeniä. Parhaiten jostain syystä mulla tehoaa Pamol F 500mg x2, mikään muu sallittu lääke ei ole auttanut. Ilmeisesti johtuu korkeista keltarauhashormonitasoista.

Mrs. Mom - Mulla oli nimenomaan tuo "kuolonlaakso" fiiliksissä about 3-4 viikkoa ultran jälkeen, kun maha ei ollut vielä esissä, liikkeitä ei tuntunut ja olo oli aivan epäuskoinen. Se loppui kuitenkin rv17 aikana kun liikkeet ilmaantuivat selkeämmiksi. Ja nyt voisikin sitten ihan rauhassa varmaan odotella loppuun asti :) Vaikka aivan ilolla menen kyllä neuvolaan tulevan viikon torstaina, 12 viikon tauon jälkeen. Mene ihmeessä ultraan, hanki aika neuvolaan sydänäänten kuunteluihin tai muuta, ei kannata itseään stressata, jos alkaa häiritsevässä määrin huolestuttaa.

MeeJoo 17+4

Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikki!

Tää on eka kerta kun kirjotan mihkään palstalle, mut nyt tuli jotenki semmonen olo et pitää osallsitua. :)
Mulla siis LA 2.8 ja toinen vauva tulossa.
Ollaan miehen kanssa pidetty yhtä 10v. ja meidän esikoinen on (jo) 7.v ekaluokkalainen.
Viimeisesta vauva-ajasta on siis jo tovi kulunut.
Näinköhän sitä enää muistaa mitä pitikään tehdä.. :)
Me ollaan minä 30.v ja mies 35.v
Oltas tämä toinen haluttu jo aikaa sitten, mutta joku päätti että nyt vasta on uuden vauvan aika..
Ollaan ihan super onnellisia odottajia ja tyttökin odottaa että pääsee olemaan isosisko <3
Toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin.
Seuraava etappi on Rakenne uä noin kolmen viikon päästä, jei! :)

Mama2 rv.18+3

Tervetuloa Mama 2 joukkoon!
Tänään taas heikossa hapessa, en ole oksentanut mutta muuten on ällöttävä olo.
En saa öisin hyvin nukuttua, jotain ihme unia näen ja välillä valvon.
Joskus mietin, että voisin olla nukutettuna siihen elokuuhun asti.
Just luin, että tämä laulaja Fergie säteilee ja hehkuu kauniina vauvaa odotellessaan!
Me too! NOT!
Mutta lopulta se palkinto odottaa!
Miten se virtsanäyte ennen neuvolaa, multa meni viimeksi ohi kun olin niin huonovointinen siellä ensi neuvolassa. Onko ne purkit vessassa valmiina ja se näyte sitten annetaan neuvolan tädille vai labraan vai miten?

Meillä se joka käynnin virtsakoe tehdään ihan omatoimisesti siellä vessassa, seinällä ohjeet. Pissataan purkkiin, otetaan putkilosta liuska joka kastellaan pissaan, odotellaan minuutti ja sitten tarkistetaan muuttuiko värit ja kerrotaan sille neuvolatädille.

Me ollaan pidetty sairastupaa kotona viikonlopusta lähtien kun toi tyttö on flunssassa. On muuten oikeesti aika rentouttavaa olla töissä.. Mitenköhän sitä keväällä jaksaa jäädä taas kotiin?! =/

Rht, niin se taisikin olla. Ensi ma neuvola aika ja huhtikuussa Naistenklinikalla rakenneultra.
Mä en ole (onneksi) tällä hetkellä töissä, asiakaspalvelussa olisi aika kurjaa juosta oksentamaan :o
En pystyisi edes paljon hymyilemään.
Luin, että liikunta tasapainottaa hormonitoimintaa, jos sitä vaikka väkisin yrittää mennä sinne lenkkipolulle köpöttelemään. Turhauttavaa muuttua himoliikkujasta sohvaperunaksi.
Tuntuu, että valitan vain koko ajan mutta on kyllä kurja olokin!
Äitini voi pahoin ihan loppuun saakka kun mua odotti, toivottavasti tämä ei olisi perinnöllistä!
Paranemista flunssaisille ja onnellisia hetkiä kaikille!

Mama2...............2.8....................tyttö 05
Mrs.Mom.............30.8...................ensimmä inen
Milo.....................2.9.....................ensimmäinen?

Terve vaan Mama2! Mulla on kanssa koululaisikäinen lapsi ennestään, poika, kuten listasta näkyy. Hän asuu meillä vuoroviikoin, ja vuoroin melkein naapurissa isänsä ja hänen avopuolisonsa kanssa. Koulu on kävelymatkan päässä molemmista kodeista. Aina ei ole ollut noin, eka ja tokaluokan isä kuljetti poikaa toisen kaupungin alueelta kouluun. Kun sitten kaverit ja muu elämä alkoi pojalla kiinnittyä selkeästi tänne koulun kulmille, niin isäkin tuli vähitellen siihen tulokseen, että voisivat muuttaa samalle alueelle :) Hyvä niin.

Musta on tavallaan kiva, että esikoinen on jo noin iso ja omatoiminen. Ja se huomio, mitä poika eniten tarvitsee, on kuitenkin semmoista normaalia läsnäolemista, läksyjen ihmettelyä yhdessä, videopelejä ja lukemista ja juttelua. Tuo pienempi sitten vaatii kuitenkin kaikessa avuttomuudessaan vuosia semmoista aktiivisempaa konkreettista hoitamista. Olen salaa haaveillut, että toinen/kolmas pieni saisi tulla sitten tähän perään (kun ikääkin ehtii kertyä tän vuoden aikana jo 36), mutta toisaalta mietityttää, että jaksaako sitä kuitenkaan. Riippuu vähän, mimmoinen tapaus tämä tulokas sitten on.

Mä en oo saanut mitään ohjeita siihen, miten neuvolassa pitäisi toimia nyt jatkossa. Siis yhden kerran käytiin rv7 ja nyt huomenna on rv19 käynti. Verenpainemittari löytyi aulatilasta, sen muistan, mutta pissanäytteistä ei ole sanottu viimeksi mitään, tai en ainakaan muista. No, eiköhän ne neuvo sitten. Painoa on alkanut nyt tulemaan rv 17 eteenpäin. Eli nyt ollaan +3kg ekaan neuvolaan. Mihinkään muualle sitä ei kuitenkaan tunnu tulleen kuin masuun, joten en ole huolissani. Katson aika tarkkaan mitä syön ja kun pahoinvointikaan ei enää vaivaa niin pystyy pikkasen rajoittamaan.

Mrs. Mom - Tää ei nyt varmaan sua auta yhtään, mutta mä taidan olla sitten niitä hyvinvoivia odottajia :) Oon kyllä kiitollinen tästä "hehkusta", jos sitä voi niin nimittää. Mutta eiköhän se siitä vauvan synnyttyä romahda ;) Nyt voi nauttia hetken nuorentuneesta ihosta, nopeasti kasvavista hiuksista ja kynsistä ja isommista rinnoista. Kyllä ne siitä taas rupsahtaa... Unet on tosi vilkkaita täälläkin, vielä vilkkaampia kuin normaalisti.

Jaa-a, neuvolan jälkeen varmaan sitten taas lisää kuulumisia.

MeeJoo 18+0

Tulipas tervetullut olo, kiitos siitä :)

Mikä siinä onkin ettei saa nukuttua kunnolla?!
Minä kanssa pyörin ja hyörin ja vahdin kelloa ja kädet puutuu ja sit kun nukahtaa niin ne unet on mitä sattuu.
Ei kai sitä nyt vielä ala "valmistautua" mihinkään yöheräämisiin..

MeeJoo puhuit kyllä asiaa siitä, kun esikoinen on jo sen varran iso että saattaa olla jopa avuksi vauvan kanssa, eikä välttämättä vaadi niin enää sitä huomiota vaan itseensä.
Täytyy kyllä myöntää että meillä on tyttö ollut sellainen prinsessa (ja on yhä) ja saanut kaiken huomion itselleen, että ihme jos ei pieni mustasukkaisuuden peikko nosta päätään kun vauva kotiin saadaan.. :)

Mrs Mom. lohdutukseksi sinulle että minä kyllä voin kanssa todella huonosti ensimmäisen kolmanneksen alussa.
Itkin miehelleni jo kahden päivän jälkeen kuinka kamalaa tämä on ja en ymmärrä miten jotkut kestää sellaista oloa monta kuukautta. :)
Vaikka eipä sille juuri itse minkää voi.
Nyt onneksi helpottanut nuo pahat olot ja närästykset kokonaan ja on voinut jopa nauttia olostaan.
Sympatiat siis sinne sinulle ja toivottavasti sielläkin helpottaa pian. :)

Me asutaan täällä itä-suomessa ja täällä on neuvola käyntejä aina kerran kuukaudessa.
Sain myös ystävältäni lainaksi oman doplerin jolla voi kuunnella sydänääniä kotona.
On sellainen laite mitä en ehkä itse ostaisi, mutta lainaksi otin miellelläni.
Kätevä pieni koje ja sillä voi tyttökin kuunnella vauvan sykettä kotona, kun ei kuitenkaan neuvolassa ole mukana.

Parempia vointeja kaikille niistä kärsiville.
Oli kiva taas "avautua" täällä :)

Mama2 rv 18+6

Ensimmäistä kertaa hyvä olo, nukuin hyvin ihan putkeen, mitä ei oo tapahtunut pariin kk. Johtuu varmaan siitä kun hain eilen apteekista lasten nenäsuihketta eikä tarvinnut yöllä kostuttaa suuta monta kertaa ja sai hengittää nenän kautta.
Aika kiva olo ja ihan kuin masukin olisi yhdessä yössä pompsahtanut esille :)
Jospa se tästä...
Maanantaina neuvolaan kuuntelee sydänääniä, toivottavasti siellä on kaikki niin kuin pitää!
Mä mietin kanssa sitä doppleria mutta aika turhaa itse hankkia se kun kohta jo tuntee liikkeet.
Aurinkoista päivää kaikille, voikaa hyvin!

Yhteistyössä