Laadukkaita vaatemerkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ek
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ek

Vieras
Vaatekaappi on täynnä H&M:n, Gina Tricot:n, Lindexin yms halpamerkkien rytkyjä. Mua ottaa päähän laaduttomat vaatteet jotka eivät kestä käyttöä. Oon ihan kypsä siihen, että vaate menettää heti ekan käyttökerran jälkeen muotonsa tai venyy pesussa, saumat purkaantuu tai menee vinoon, värit lähtee jne.

Haluaisin ostaa laadukkaampia (joka tässä suhteessa tarkoittaa myös kalliimpia) vaatteita. Olen opiskelija ja vaatteita yritän ostaa pienellä budjetilla. Tosin, nyt olen alkanut huomaamaan, että sanonta "köyhän ei kannata ostaa halpaa", pitää kyllä paikkansa. Samalla summalla minkä hassaan kuukausittain kertakäyttövaatteisiin, saisin määrällisesti vähemmän, mutta todennäköisesti oikein hoidettuna ja pidettynä käytössä kestävää tavaraa.

Laadukkaiksi mielletyt vaatemerkit tuntuvat ainakin vähän ansaitsevan mielestä superkalliilta ja ylihinnoitelluilta, ja halusinkin vähän kysellä, minkä merkin vaatteisiin oikeasti kannattaa ensikerralla satsata. Mitä vaatemerkkejä olette havainneet hyviksi ja kestäviksi? Mua kiinnostaa esim. Peak Performancen ja Tommy Hilfigerin vaatteet. Vastaako esimerkiksi näissä merkeissä hinta ja laatu toisiaan?

1. Panosta hyvin istuviin alusvaatteisiin
2. Osta laadukkaita perusvaatteita
3. Osta mausteeksi muutamia ns. hetken muotivaatteita jotka saavat maksaa vain 1/4 osan kalliiden vaatteiden hinnoista.
(Siinä pukeutusoppaan vinkit.)

Tykkään kalleemmista vaatteista jotka istuvat hyvin päälle, ovat laadukkaampia.
Ei ole kiva käyttää teinien kanssa samoja vaatteita eikä muutenkaan kiva jos monella on samanlaiset vaatteet.

Mieluiten yksi hyvä vaate ku kassillinen huonoja!