T
tietämätön vieras
Vieras
Kasiluokkalaisemme sai kutsun laajaan terveystarkastukseen. Kun en itse tiedä näistä mitään, niin osaisko joku viisaampi kertoa, mitä se tarkoittaa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Millasia muutoksia?Luin lehdestä että tarkastuksiin tulee muutoksia tänä vuonna.
Vanhemmat eivät kai ole paikalla 8. luokalla fyysisen tarkastuksen aikana, vaan ainoastaan haastattelun aikana?
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön vieras;22860745:Meillä ei vanhempia kutsuttu mukaan vaan koulusta tuli vaan lappu vanhemmille jossa kerrottiin tarkastuksen ajankohdasta. Tämä oli siis jo joulukuussa.
Eivät tietenkään ole. Haastattelu on joko ennen fyysistä tarkastusta tai sen jälkeen.
Saapahan nähdä, miten nämä uudet määräykset vaikuttavat käytännön tasolla, sillä täällä meilläpäin (Etelä-Pohjanmaa) kouluterveydenhuolto on ollut jo monta vuotta todella heikolla tasolla. En tarkoita, että vika olisi ammattihenkilökunnassa mutta resurssipula on näkynyt kouluterkkarin määrässä. Muutamissa pienemmissä kouluissa terkkari on paikalla vain kerran viikossa. Se on liian vähän. Terveystarkastukset ovat olleet joka kolmas vuosi, joka on kasvun ja kehityksen vaiheessa aivan liian harvoin.
No toi on kyllä aika vähän. Täällä terkkari on yleensä kouluissa ollut paikalla jonkun 3 krt. viikossa? Nyt lukiosta en kyllä ole varma. Mutta joka vuosi on muuten ollut terkkarin tarkastukset, paitsi ysillä ja lukion kakkosella tai kolmosellakaan ei vissiin ole?
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;22908151:Tuskin kovinkaan moni vanhempi menee mukaan noihin tarkistuksiin.
Alakoulussa kun oli tarkastukset, niin olin vielä mukana, mutta en enää yläkoulussa. Päätös oli minun enkä edes kysynyt lapsiltani, olisivatko halunneet minun tulevan mukaan. Oletan etteivät olisi halunneet.
Ei kai kukaan nyt vanhempiaan sinne mukaan halua... !
Alkuperäinen kirjoittaja lapista päin;23455522:Minä en ainakaan ota kasilla vanhempiani mukaan kyseiseen tarkastukseen. Turha ois kuvitella että puhuisin mitään, jos vanhempani olisi siinä vieressä.