mitä tarkoittaa äitiyskortissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nanna

Vieras
Tuossa synnytyskohdassa minulla lukee spinaalipuudutus ja scalp. Osaaks joku viisaampi kertoa, mitä se tarkoittaa? Käsiala on epäselvää, joten voi myös olla: scacp,slacp, glacp... :D

Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Sit mulla lukee vielä: epid.puud (eli epiduraali) mutta en sitten tiedä mitä on "pupppu", "syltoc - kif", "LVM" ja se scalp :)

Olisko niin, että sulla on ollut epiduraali infuusiona, eli tuo "pupppu" olisi pumppu (siis ruiskupumppu). Tuo seuraava vois olla Syntocinon-infuusio = oksitosiinitippa ja lvm on lapsiveden meno.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkupee:
Sit mulla lukee vielä: epid.puud (eli epiduraali) mutta en sitten tiedä mitä on "pupppu", "syltoc - kif", "LVM" ja se scalp :)

Olisko niin, että sulla on ollut epiduraali infuusiona, eli tuo "pupppu" olisi pumppu (siis ruiskupumppu). Tuo seuraava vois olla Syntocinon-infuusio = oksitosiinitippa ja lvm on lapsiveden meno.

Kiitos :) Noin se taitaa olla, eli oli se pumppu ja tippakin ja lapsivedet meni :) Osaatko muuten vielä sanoa mitä eroa on kohdunkaulanpuudutteella ja tuolla pudenduksella? Mä oon aina luullut et ne on sama asia mut ilmeisesti ei?

Kiitos :) Noin se taitaa olla, eli oli se pumppu ja tippakin ja lapsivedet meni :) Osaatko muuten vielä sanoa mitä eroa on kohdunkaulanpuudutteella ja tuolla pudenduksella? Mä oon aina luullut et ne on sama asia mut ilmeisesti ei?

Kohdunkaulapuudute pistetään kohdunsuulle ja pudendaalilla puudutetaan lantionpohjan hermot, tekniikka periaatteessa sama mutta puudute pistetään eri kohtaan. Pudendaalia käsittääkseni käytetään aika paljon vähemmän nykyään, pcb on yleisesti käytössä.

Ja siis pudendaalilla saadaan puudutettua laajempi alue.

Yhteistyössä