N
nanna
Vieras
Tuossa synnytyskohdassa minulla lukee spinaalipuudutus ja scalp. Osaaks joku viisaampi kertoa, mitä se tarkoittaa? Käsiala on epäselvää, joten voi myös olla: scacp,slacp, glacp... 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:eppari mulle tehtiin, voiks se tarkottaa sitä?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko se scalp se mikä kiinnitetään vauvan päähän...? Itselläni on tällainen käsitys..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:scalp on se anturi, jolla mitataan sydänäänet vauvan päästä
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:Sit mulla lukee vielä: epid.puud (eli epiduraali) mutta en sitten tiedä mitä on "pupppu", "syltoc - kif", "LVM" ja se scalp![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkupee:Alkuperäinen kirjoittaja toinen:Sit mulla lukee vielä: epid.puud (eli epiduraali) mutta en sitten tiedä mitä on "pupppu", "syltoc - kif", "LVM" ja se scalp![]()
Olisko niin, että sulla on ollut epiduraali infuusiona, eli tuo "pupppu" olisi pumppu (siis ruiskupumppu). Tuo seuraava vois olla Syntocinon-infuusio = oksitosiinitippa ja lvm on lapsiveden meno.
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:KiitosNoin se taitaa olla, eli oli se pumppu ja tippakin ja lapsivedet meni
Osaatko muuten vielä sanoa mitä eroa on kohdunkaulanpuudutteella ja tuolla pudenduksella? Mä oon aina luullut et ne on sama asia mut ilmeisesti ei?