Lääkäri lopetti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paniikissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paniikissa"

Vieras
... mielialalääkkeet ihan yllättäen. Vein mielialalääkereseptin tk-lääkärille uusittavaksi ja puhuin lääkärin kanssa puhelinajalla. Tänään kävin hakemassa uusituksi olettamaani reseptiä, mutta lääkäri ei ollutkaan suostunut uusimaan sitä. SIIS MITÄ? Juuri puhelimessa sanoi, että on ihan ok syödä mielialalääkkeitä ja jotkut joutuvat syömään niitä koko elämänsä.

Oon joutunut syömään lääkkeitä jo kolme vuotta erittäin vaikean ahdistuneisuushäiriön takia. Ilman lääkkeitä olen täysin toimintakyvytön. Tiedän myös, ettei näitä lääkkeitä saa lopetta yhtäkkiä. Lääkäri ei edes tavannut minua (eikä aikoja ole saatavissa) ja ilmeisesti oletti, että olen tarpeeksi terve selviytymään ilman lääkkeitä.

TK.sta käskivät ottaa yhteyttä lääkkeet määränneeseen lääkäriin, hauskaa, ettei tätä lääkäriä ole enää tavattavissa. Tiedän etten pärjää ilman lääkkeitä, sillä koitin syksyllä lopettaa niitä, enkä onnistunut. Tällä hetkellä henkinen tilani on huonommassa kunnossa ja elämäntilannekkin stressaava.

Mitä tässä nyt sitten pitäs tehä?!?! Yksityiselle ei ole varaa mennä ja mielenterveystoimistoon on pitkät jonot... voi itku. :(

no eihän noin todellakaan voi toimia, mikä pölkkypää siellä on tohtorina :O Sehän voi pahentaa oireita, hiljalleenhan ne pitäs lopettaa jos vointi on hyvä. Eikun vaan uutta puhelinaikaa sille tai toiselle lääkärille samalta asemalta.

Oisko lekuri aatellut, että olisi hyvä pelkän reseptien uusimisen sijaan välillä käydä lääkärin vastaanotolla ja hän saisi arvioida tilanteesi.
Toivottavasti saat ajan tk:n!!

[QUOTE="Aloittaja";23359944]Yritin varata ajan terveyskeskukseen heti, mutta aikoja ei kuulema ole ennen kesää :O eikä edes puhelinaikoja ennen toukokuuta...[/QUOTE]

Entä jos soittasit mielenterveystoimistoon ja kertoisit tilanteen, sieltä voisit apua saadakin.
Saako noita mielialalääkkeitä muutenkaan lopettaa ihan kerralla??

[QUOTE="Aloittaja";23359944]Yritin varata ajan terveyskeskukseen heti, mutta aikoja ei kuulema ole ennen kesää :O eikä edes puhelinaikoja ennen toukokuuta...[/QUOTE]

Millanen lääkitys sulla on?
Soitapa nyt vaikka päivystävälle sairaanhoitajalle ja kerro, että sun on pakko saada ko lääkkeet. Varmaan joku väär.käs. tullut.

Millanen lääkitys sulla on?
Soitapa nyt vaikka päivystävälle sairaanhoitajalle ja kerro, että sun on pakko saada ko lääkkeet. Varmaan joku väär.käs. tullut.

Lääkitys on kyllä kevyt vain pienin mahdollinen annos mielialalääkettä, mutta sen turvin oon pystynyt elämään jotakuinkin normaalia elämää. Terveyskeskukseen soitin ja käskivät ottaa yhetyttä iltapäivällä, hoitaja oli hyvin ymmärtäväinen ja sanoi kysyvänsä lääkäriltä onko kyseessä väärinkäsitys vai mikä... no toivotaan parasta. Täytyy sitten kysyä hoitajalta, että mitä pitäisi tehdä. Ihmetyttää kyllä, koska mitään onglemia mulla ei noista lääkkeistä ole.

Mutta tämmöstä tämä tuntuisi olevan, kun terveyskeskusten resursseja vähennetään ja lääkäreillä ei ole aikaa nähdä potilaita ja lisäksi ainakin meidän kaupungissa on mielenterveyspalvelut ajettu todella alas.

[QUOTE="Aloittaja";23360044]Lääkitys on kyllä kevyt vain pienin mahdollinen annos mielialalääkettä, mutta sen turvin oon pystynyt elämään jotakuinkin normaalia elämää. Terveyskeskukseen soitin ja käskivät ottaa yhetyttä iltapäivällä, hoitaja oli hyvin ymmärtäväinen ja sanoi kysyvänsä lääkäriltä onko kyseessä väärinkäsitys vai mikä... no toivotaan parasta. Täytyy sitten kysyä hoitajalta, että mitä pitäisi tehdä. Ihmetyttää kyllä, koska mitään onglemia mulla ei noista lääkkeistä ole.

Mutta tämmöstä tämä tuntuisi olevan, kun terveyskeskusten resursseja vähennetään ja lääkäreillä ei ole aikaa nähdä potilaita ja lisäksi ainakin meidän kaupungissa on mielenterveyspalvelut ajettu todella alas.[/QUOTE]

Niin.. mä varmaan kävisin siellä terv.keskuksessa ja vaatisin uusimaan ne reseptit välittömästi. Toivottavasti saat asian kuntoon.

[QUOTE="Aloittaja";23360044]Lääkitys on kyllä kevyt vain pienin mahdollinen annos mielialalääkettä, mutta sen turvin oon pystynyt elämään jotakuinkin normaalia elämää. Terveyskeskukseen soitin ja käskivät ottaa yhetyttä iltapäivällä, hoitaja oli hyvin ymmärtäväinen ja sanoi kysyvänsä lääkäriltä onko kyseessä väärinkäsitys vai mikä... no toivotaan parasta. Täytyy sitten kysyä hoitajalta, että mitä pitäisi tehdä. Ihmetyttää kyllä, koska mitään onglemia mulla ei noista lääkkeistä ole.

Mutta tämmöstä tämä tuntuisi olevan, kun terveyskeskusten resursseja vähennetään ja lääkäreillä ei ole aikaa nähdä potilaita ja lisäksi ainakin meidän kaupungissa on mielenterveyspalvelut ajettu todella alas.[/QUOTE]

Tosiaan, vaikka annos olisi kuinka pieni, sitä ei saa lopettaa yhtäkkiä. Itse syön minimiannosta Cipralexista ja nyt kun tulin raskaaksi lääkitys puretaan vähitellen 3 kuukauden aikana eli aika pitkän ajan sisällä....

Voi ei, tiedän ton tunteen! Tulee tosi avuton olo... :(

Lääkärit uusii reseptejä lääkkeiden väärinkäyttäjille ja sitten ihan mielivaltaisesti päättää lopettaa lääkityksen niiltä jotka sitä oikeesti tarvii.

Yhteistyössä