Lääkäri sanoi juu ja paketti ei. HÄÄH??Nenäsuihkeet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirva

Vieras
Minulla on kamala flunssa ja kaapista löytyi tavallista otrivinia. Paketissahan lukee ettei saa raskausaikana käyttää (rv 33+0) Aiemmin olen asiasta kysyny ja lääkäri sanoi, että sen n.10pvä saa käyttää.

Miksi siinä paketissa sitten lukee ettei saisi? Ja joo, empä sitä ehtiny enään siltä lääkäriltä kysyä.

Paketeissa lukee usein ns. varmuuden vuoksi ettei saa käyttää raskauden aikana.. Lääkäri sen tietää, että saako vaiko eikö (mutta itse en kyllä käyttäisi, koska vältin raskauksien aikana turhia lääkkeitä ja kaikki flunssa lääkkeet on turhia...)

Siinä paketissa lukee sitä varten niin, että valmistaja haluaa varmistaa selustaansa. Moneen pakkaukseen laitetaan varmuuden vuoksi, että ei saa käyttää raskaana/lapsille, jos kyseistä yksittäistä tuotetta ei ole testattu kyseisillä kohderyhmillä. Lääkäriltä kuitenkin yleensä löytyy tietoa siitä, onko kuinka todennäköistä, että vaikuttava aine aiheuttaa vauiriota sikiölle/lapsille pieninä määrinä käytettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Paketeissa lukee usein ns. varmuuden vuoksi ettei saa käyttää raskauden aikana.. Lääkäri sen tietää, että saako vaiko eikö (mutta itse en kyllä käyttäisi, koska vältin raskauksien aikana turhia lääkkeitä ja kaikki flunssa lääkkeet on turhia...)

Niinhän ne onkin, on vaan helpompi olla ite kun on edes nenä auki.. Tiedän, ehkä tosi tosi tyhmä syy sitä sitten suihkia. Mutta jaksampa ainakin paremmin jo noiden isompien lasten takia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minäki oon lääkärin luvalla käyttäny suihketta vaikka paketissa lulee ei.

Ja mä luulen, ettei ihan ainuita olla. Otrivin ainakin supistaa verisuonia, eli mitenkä se vaikuttaa vauvaan??

Ite käytin Nasolinia. Lääkäri oli sitä mieltä että yhdessä suihkeessä niin vähän vaikuttavaa ainetta että ei todellakaan kulje niin pitkälle elimistössä että vaikuttais vauvaan. Eli supistaa lähinnä nenän ja lähialueen verisuonia.

Yhteistyössä