Lääkäriä tai sh paikalla? Mikä mun nännejä vaivaa?!? (sis.kuvia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta nännitönkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";22353381]Kiitos kiitos :D Ite oon aina ajatellut et tissit meni karsean näköseksi raskauden jälkeen kun noi nännipihat levis noin isoiksi...

Kiitti kaikille vastanneille, varaan nyt huomenna ajan gynelle siis (ite en ilman teidän vihjeitä olis sinne tajunnut mennä vaan olisin tk:hon menny ja pyytänyt ihotautilääkärille lähetettä).[/QUOTE]

Toi ois ollut ihan oikein eli tk:hon aika ja lääkäri konsultoi tarvittaessa ihotautilääkäriä. Täältä palstalta näyttää saavan aika outoja ohjeita aina välillä :D Nimim. tohtori.

Selvästi joku niin läski äijä on syyttänyt sua kotirosvoksi, kun meno ei ollutkaan niin dippiä vaan pöhisijöiden oli pakko ottaa ufoja, koska tämän takia tutankhamon kuoli ja vanhanen vain nauroi.KHNARP

...jos ei tohtorille tuu mieleen (asiaan perehtymättömämpi tapaus) niin rintoihin voi myös tulla hiiva, joku tällainen sammaksesta johtuva, joka voi tulla lapsen suusta imettäessä tai sitten vaikkapa rintapumpusta jos se on ollut huonosti pesty tms, ja kerta riittää että se nappaa kiinni... varsinkin jos imetit silloin alkuaikoina lasta. sammas voi olla myös kivuton lapsella ja hävitä, mutta rintaan se voi jäädä.
tsemppii sinne arvauskeskukseen. :) aika hurjan näkönen vaiva sulla kyllä on! mut ei varmasti mitään mitä ne ei olis ennenki nähnyt ja osais hoitaa...

terveyskeskukseen ja sieltä lähete ihotautilääkärille.Jos kyseessä on sieni tai hiiva,ei gyne osaa siihen mitään sanoo,eri juttu jos vastaavat olis alapäässä.Ei mulla ainakaan oo koskaan gynellä tissejä tutkittu!

Juu, ei ole missään nimessä gynekologin tehtävä tämä, vaan ihotautilääkärin. Ja kyllä normi tk-lääkärikin pystyy ilman ihotautilääkäriä tuosta näytteen ottamaan.

Mulla on samanlaista, tosin ei keltaista tai vihreää. Ja se on normaalia.

Kävin vuoden vaihteessa tavallisella tk-lääkärillä, oli sitä mieltä et olis joku sieni-infektio ja sano et ei kannata näytettä ottaa kun vähän hankala paikka ja se nänni kipeytyy jos noita "kuivuneita" kohtia irrottelee. Määräs Daktari 2% emulsiovoidetta ja sitä käytin aamuin illoin 2krt päivässä 2 viikon ajan. Ei apua!

Menin sit yksityiselle ihotautilääkärille. Oli 2 tyyppiä mistä valita. n55v nainen ja sit päälle 60v nainen. Valitsin vanhemman kun ajattelin et hän on varmasti jo kaiken nähnyt vaan eipä ollutkaan :( Sano et eka kerta kun tällasta näkee. Tutki pitkään niillä "silmämikroskoopeilla" ja tuli siihen tulokseen et mun nännien rakenne vaan on sellanen et kun iho normaalisti uudistuu niin se vanha iho jää siihen ja muuttuu tollaseks. Sano vaan että laita sitä suihkutettavaa desinfiointiainetta sillon tällön josko se auttais.

Elän siis edelleen saman vaivan kanssa. Pari viikkoa nännit pysyy nätin vaaleanpunasena kun kynnen päillä irrottaa noi "kuivuneet" mut sit pikkuhiljaa palautuu samanlaiseksi. Mut nännit tulee kipeeks kun noita irrottelee. Hirvee oravanpyörä ja epätoivo ku ei edes kokenut ammattilainen osannut auttaa mua :(

Hei kuule mulla samanlaista! Mut ei ihan noin vihreää. Sellaista kellertävää. Mä sen aina nypin pois ja uutta tulee jonkun ajan päästä. En ikinä ole tajunnut, et se olis jotenki poikkeavaa.

Eikö siis tosiaan toi lääkäri ole ennen moiseen törmänny? Pitääkö tässä itelläki huoestua?

Hei kuule mulla samanlaista! Mut ei ihan noin vihreää. Sellaista kellertävää. Mä sen aina nypin pois ja uutta tulee jonkun ajan päästä. En ikinä ole tajunnut, et se olis jotenki poikkeavaa.

Eikö siis tosiaan toi lääkäri ole ennen moiseen törmänny? Pitääkö tässä itelläki huoestua?

Ei ollut tosiaan ennen moista nähnyt! Oikeesti kellään mun kaverilla (n.5 naisihmistä kenen kanssa olen kehdannut asiasta jutella) ei ole vastaavaa nänneissään. Tässä ketjussa on ainoat kohtalotoverit mut ei kellään muilla tunnu noin "pahana" olevan.

Eilen taas nypin niitä juttuja veks ja nyt vasenta rintaa särkee. Alkaa oikeesti pelottaa et kohta tulee jotain vakavampia ihomuutoksia tai rintasyöpä tän takia :/ Ja jos ei nypi niin useamman kuukauden päästä saattaa itestään irrota semmonen kuivunut riekale kun jää johonkin karheampaan paitaan kiinni joten ei auta et on näpläämättä.

[QUOTE="a p";23476759]Ei ollut tosiaan ennen moista nähnyt! Oikeesti kellään mun kaverilla (n.5 naisihmistä kenen kanssa olen kehdannut asiasta jutella) ei ole vastaavaa nänneissään. Tässä ketjussa on ainoat kohtalotoverit mut ei kellään muilla tunnu noin "pahana" olevan.

Eilen taas nypin niitä juttuja veks ja nyt vasenta rintaa särkee. Alkaa oikeesti pelottaa et kohta tulee jotain vakavampia ihomuutoksia tai rintasyöpä tän takia :/ Ja jos ei nypi niin useamman kuukauden päästä saattaa itestään irrota semmonen kuivunut riekale kun jää johonkin karheampaan paitaan kiinni joten ei auta et on näpläämättä.[/QUOTE]

Uskon, et pelottaa. Nyt alkoi muakin pelottaa.. ennen en ole kerta kaikkiaan kiinnittäny siihen huomiota sen kummemmin.

Mitäs jos menisit sille toiselle lääkärille vielä?

Uskon, et pelottaa. Nyt alkoi muakin pelottaa.. ennen en ole kerta kaikkiaan kiinnittäny siihen huomiota sen kummemmin.

Mitäs jos menisit sille toiselle lääkärille vielä?

Se lääkäri tuli maksamaan 60e kelakorvausten jälkeen niin en tiedä viittinkö mennä uudestaan tuhlaamaan rahaa kun tää oli kuitenkin kokenut joka on ollut aiemmin myös yliopistollisessa sairaalassa ihotautilääkärinä. Nyt tekee vaan muutaman iltana tässä yksityisessä sairaalassa kun on jo eläkeiässä.

Ärsyttää kun se ihotautilääkäri ei voinut pyytää kolleegaa kattomaan kans kun se siinä viereisessä huoneessa oli (saatto tietty olla potilas sillä, mut olis voinu edes yrittää kysyä). Totes vaan "en oo ennen nähnyt tällasta, kokeile nyt sitä desinfiointiainetta, tää on varmaan rakenteellinen juttu".

Sit taas se tk-lääkäri oli sitä mieltä et EHKÄ joku sieni. Mut ajattelin et noista lääkäreistä luotettavamman diagnoosin antaa kokenut ihotautilääkäri kuin n.40-vuotias yleislääkäri.

Mulla on paras apu kaikkiin tissiongelmiin tullut PLASTIIKKAKIRURGILTA. Mulla on ollut rinnoissa paha hiivatulehdus (sun tissit on ihan k-7 -kamaa verrattuna mun tisseihin, kun nänninpäät olivat HALKI), lapsi puri nänniä niin että hampaat menivät läpi, pari niin pahaa rintatulehdusta että tulehduspesäkkeet on täytynyt leikata pois. Ei ole gynet, tavalliset kirurgit eikä ainakaan perus tk-lääkärit osanneet muuta tehdä kuin määrätä antibiootteja ja hiivalääkkeitä. Eli suosittelen sinua varaamaan ajan yksityiselle plastiikkakirurgille.

AUTS :( Itse ehkä kuitenkin kävisin viellä jossakin muualla näyttämässä!!
Itellä on niin surkeet kokemukset kaikista lääkäreistä kun sain ite juosta kolmessa eri paikassa, varmaan 6 eri lääkärillä ennenku tajus mikä vaivaa. Et ne lääkäritki on vaa ihmisiä, ei ne kaikki kaikkee tiedä. Eli: suosittelen, mene näyttämään viellä jollekkin toiselle lääkärille !

[QUOTE="vieras";23476866]Mulla on paras apu kaikkiin tissiongelmiin tullut PLASTIIKKAKIRURGILTA. Mulla on ollut rinnoissa paha hiivatulehdus (sun tissit on ihan k-7 -kamaa verrattuna mun tisseihin, kun nänninpäät olivat HALKI), lapsi puri nänniä niin että hampaat menivät läpi, pari niin pahaa rintatulehdusta että tulehduspesäkkeet on täytynyt leikata pois. Ei ole gynet, tavalliset kirurgit eikä ainakaan perus tk-lääkärit osanneet muuta tehdä kuin määrätä antibiootteja ja hiivalääkkeitä. Eli suosittelen sinua varaamaan ajan yksityiselle plastiikkakirurgille.[/QUOTE]

KIITOS tästä! Täytyy varata aika plastiikkakirurgille!!! :) Meiltä on 50km Helsinkiin joten pitäisköhän ihan maankuululle Rolf Nordströmille varata aika :D Sen jos kenen luulis sit osaavan auttaa :)

Taitaa tulla kallis lasku mut PAKKO! :/

[QUOTE="a p";23476913]KIITOS tästä! Täytyy varata aika plastiikkakirurgille!!! :) Meiltä on 50km Helsinkiin joten pitäisköhän ihan maankuululle Rolf Nordströmille varata aika :D Sen jos kenen luulis sit osaavan auttaa :)

Taitaa tulla kallis lasku mut PAKKO! :/[/QUOTE]

Miten sulla voi olla varaa plastiikkakirurgille (joka on sitte TOSI kallis homma) jos sulla ei ollut senvertaa ylimäärästä et olisit viittiny mennä uudestaa lääkärille (ku edellinen lääkäris makso 60 eur). Voin sanoo et se plastiikkakirurgi velottaa sitte pikkusen erilaisia summia kun tuo 60 e :) Tuo 60e tulee varmaan vaan siitä että meet näyttää minuutiks tissejäs hänelle :D

[QUOTE="a p";23476913]KIITOS tästä! Täytyy varata aika plastiikkakirurgille!!! :) Meiltä on 50km Helsinkiin joten pitäisköhän ihan maankuululle Rolf Nordströmille varata aika :D Sen jos kenen luulis sit osaavan auttaa :)

Taitaa tulla kallis lasku mut PAKKO! :/[/QUOTE]

Mä luulen että Rolffi on se kallein koko maassa. Mä pääsin ihan julkiselle puolelle plastiikkakirurgille, mutta samat tyypit pitävät yksityisvastaanottoa Terveystalossa ja Lääkäritalossa. Saman verran maksaa käsittääkseni siellä ajat kuin kaikille muillekin erikoislääkäreille, eli 60-100e Kela-korvauksien jälkeen.

Mammografiaan yrittäisin sinuna myös päästä, ihan varmuuden vuoksi. :)

Miten sulla voi olla varaa plastiikkakirurgille (joka on sitte TOSI kallis homma) jos sulla ei ollut senvertaa ylimäärästä et olisit viittiny mennä uudestaa lääkärille (ku edellinen lääkäris makso 60 eur). Voin sanoo et se plastiikkakirurgi velottaa sitte pikkusen erilaisia summia kun tuo 60 e :) Tuo 60e tulee varmaan vaan siitä että meet näyttää minuutiks tissejäs hänelle :D

No on mulla nyt sen verran takataskussa. Meni kyllä luottamus ihotautilääkäreihin, "tyhjästä" en enää maksa.

Varaan lähiaikoina ajan plastiikkakirurgille. Täytyy kysyä voisko laittaa lähetteen myös kunnalliseen mammografiaan ku tosiaan nyt tota toista rintaa alkanut särkemään vaikka olen vasta 28v.

Yhteistyössä