Lääkeluvista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis anteeks nyt vaan, mutta mä oon ihan pihalla! :D

Olen siis loppuvaiheen lähihoitajaopiskelija ja koulussa ollaan tentitty lääkehoito ja lääkelaskut ja ne meni kerrasta läpi.
MUTTA...
Nyt kun työelämä pikkuhiljaa alkaa häämöttämään edessä, niin mites ne "viralliset" luvat, LoVe? Miten/missä/koska/kuka maksaa/mitä maksaa? Tyhmä ei vaan tajua...

Eiköhän se ole ihan työapaikkakohtaista, mitkä tentit ja kuinka "tuoreena" ne halutaan. Samoin maksupolitiikka taitaa olla ihan työpaikkakohtainen juttu. Itse olen jullksella puolella ja meillä maksettiin vakkarien lisäks ainakin pitkäaikaisille sijaisillekin ne lääketentit. Keikkalaisista en tiedä, mitä niiltä vaaditaan - tuskin mitään, kun tässä on kaikenlaista "hoitajaa" saanut nähdä... Mut jos olet LoVen just suorittanu, niin tuskinpa sitä nyt heti tarvii lähteä uudestaan tekemään.

Riippuu täysin siitä mihin menet töihin. Sairaanhoitopiireille on oma lääkelupakoulutuksensa erikseen Oh:lle ja sh:lle. Luvat saa ne läpäistyään aina viideksi vuodeksi ja sitten taas uusitaan.
Yksityisillä omat käytäntönsä, jotka luultavasti jokaisella vähän omanlaisensa.

Piti vielä lisäämäni, että se tentti ei yksin esim. riitä meillä, eli silti vielä käydään perehdytys ja annetaan sairaanhoitajalle, ennen kun saa pistää tai jakaa lääkkeet.

Yhteistyössä