Lääkkeellinen raskaudenkeskeytys, ongelmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, kenelle on tehty lääkkeellinen keskeytys? Otin pari päivää sitten valmistavan lääkkeen ja tänään sitten kipulääkkeet ja lääkkeet jotka saavat aikaan supistelun.
Kuitenkin, jo ennen tätä aloin vuotaa ja koska olin epävarma tulisivatko lääkkeet vuodon mukana pois, laitoin kaksi tablettia kielen alle. Mikä oli toinen vaihtoehto. Ja perään toiset kaksi emättimeen, se kun on ohjeiden mukaan paras paikka, ei sitä vuotoa vielä liikaa ollut.
Ensin sattui ja supisteli(?) Pari klönttiä tuli pois, mutta nyt ja muutenkin vuotoa on vähemmän kuin normikuukautisissa.
Paljon sitä pitäisi tulla? Raskaus oli ihan alussa.

Soitan huomenna sairaalaan, koska eihän tämä ole mitään.

Ilmeisesti sun kohtu ei ole lähtenyt kunnolla tyhjentymään. Joskus lääkkeellisissä keskeytyksissä saattaa käydä niin. Kannattaa ottaa yhteyttä sairaalalle jos ei vuoto lähde kiihtymään tämän päivän puolella.

Hei, kenelle on tehty lääkkeellinen keskeytys? Otin pari päivää sitten valmistavan lääkkeen ja tänään sitten kipulääkkeet ja lääkkeet jotka saavat aikaan supistelun.
Kuitenkin, jo ennen tätä aloin vuotaa ja koska olin epävarma tulisivatko lääkkeet vuodon mukana pois, laitoin kaksi tablettia kielen alle. Mikä oli toinen vaihtoehto. Ja perään toiset kaksi emättimeen, se kun on ohjeiden mukaan paras paikka, ei sitä vuotoa vielä liikaa ollut.
Ensin sattui ja supisteli(?) Pari klönttiä tuli pois, mutta nyt ja muutenkin vuotoa on vähemmän kuin normikuukautisissa.
Paljon sitä pitäisi tulla? Raskaus oli ihan alussa.

Soitan huomenna sairaalaan, koska eihän tämä ole mitään.

Moikka!

Mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys keväällä. Kyseessä oli tuulimuna ja viikkoja reilu 7. En saanut mitään "valmistavaa" lääkettä....mitä se on? No siis sain särkylääkkeet(morfiinintapaiset) ja tyhjennyslääkkeet. Otin ekan satsin kahdeltatoista (muita en muista), mutta vuoto alkoi ilta kymmeneltä kunnon veri klöntillä joka teki niin pahaa että melkein oksensin.... Pari päivää tuli pientä verta ja välillä isompi klöntti kun vessassa kävi. Olin kuitenkin yllättynyt kun mitään putousta ja jatkuvaa verenvuotoa ei kuitenkaan ollut. Seuraavat menkat oli tosi niukat vaikka peloteltiin rankemmiksi.

Jaksamisia:)

Olin viikolla 6.
Soitin jo päivystykseen ja siellä oli kiireisen ja närkästyneen oloinen hoitaja joka sanoi ettei mitään tarvitse tehdä vielä pariin päivään. Ehkä ei myöskään halunnut minua sinne viikonloppuna..
Mutta tuntuu tosiaan kuin lääkkeiden vaikutus olisi loppunut, ei ole edes menkkakipuja nyt.
Eli otin lääkärissä pari päivää sitten ensimmäisen lääkkeen josta ei pitänyt tulla mitään oireita, kuitenkin tänään juuri ennen kuin otin nuo neljä emättimeen laitettavaa tablettia alkoi vuoto, joka ei ollut menkkaverta, vaan kirkasta missä oli sattumia. Tämän takia laitoin ensin puolet satsista kielen alle, kun niin oli ohje, etteivät vaan tule ulos.
Sitten makasin kipulääkehuurussa pari tuntia.
Sitten tuli muutama klöntti ja nyt tiputtelee menkkaverta.
Googlesta löysin että istukankin pitäisi tulla ulos, onko näin?

Kiitos vastauksista :)
- ap

Itselläni ei tyhjentynyt kunnolla lääkkeilllä. Ihmettelin kuinka helpolla pääsin mutta parin viikon päästä tehty positiivinen raskaustesti paljasti totuuden. Sain uudet lääkkeet ja sillä kertaa vuoto oli niin runsasta, etten pöntöltä voinut poistua kun isoinkin side täyttyi viidessä minuutissa.

Odotin kuollutta lasta. Tehtiin lääkkeellinen raskauden keskeytys. Raskashormonia ja raskausoireita kesti vielä pitkään tyhjentymisen jälkeen.

Voi v....

mäkin olen odottanut kuollutta lasta. Tällöin raskaus on jo keskeytynyt!!!
Mutta kohtu ei tyhjene itsestään. Tällöin tehdään lääkkeellinen tyhjennys.

Vaikka mitä tässä selittää jaksan kun et tunnu tajuavan keskeytyksen ja tyhjennyksen eroa..

Mulla oli 12+ viikolla np-ultra,jossa mulle kerrottiin että vauvan sydän on pysähtynyt viikolla 9 mutta raskaus oli silti jatkunut... Eli lääkkeellisesti jouduttiin kohtu tyhjentää ja raskauden eteneminen päättämään. Tosin se olisi kuulema pysähtynyt pian tod.näköisesti itsekseenkin.

Jokatapauksessa alkuun ei vuotoja tullut ja n. 6h kuluttunut aloin vuotaa ku hanasta. Menetin tajun ja ambulanssi tuli ja vei sairaalaan. Siellä sitten kaavinta ja verta menetin arviolta reilut 2litraa.

Tuntuu siltä että ihmiset vähän niinkuin liukuhihnalta puuhailee abortteja ja sitten keskenään vertailee miten meni. Oksettavaa. Tottakai ymmärrän nää keskenmenot mut tuntuu nykyään olevan muotia että tulinpa raskaaksi, otanpa pillerin niin kaikki on ookoo.

Tuntuu siltä että ihmiset vähän niinkuin liukuhihnalta puuhailee abortteja ja sitten keskenään vertailee miten meni. Oksettavaa. Tottakai ymmärrän nää keskenmenot mut tuntuu nykyään olevan muotia että tulinpa raskaaksi, otanpa pillerin niin kaikki on ookoo.

Toi on SUN TUNNE. Suo oksettaa nyt oma mielikuvasi. Se ei ole todellisuutta.
Pyri miellyttävämpiin mielikuviin niin ei okseta niin paljon.

Ei. Liukuhihnalta niitä ei tehdä sen enempää kuin ennenkään. Lukumäärältään raskaudenkeskeytyksien määrä ei ole lisääntynyt ainakaan vielä, mutta huono yhteiskunnallinen tilanne voi varmasti vaikuttaa lukuun. Mutta samoissa luvuissa on menty tähän asti, hyvin tasaisesti jopa.

Meillä muuten kotomaassa tehdään vähemmän abortteja kuin monissa muissa maissa, olkoon siellä sallittua tai ei. Meillä on verrattain kireät aborttilait, mutta juuri sen tarpeeksi joustavat, että turvallinen raskaudenkeskeytys on mahdollinen. Tämä on oikeasti kansanterveydellinen asia, naisten terveydellinen ja kehollinen oikeus. Rajaaminen, poistaminen ja pakottaminen raskauteen ei johda kuin turhiin komplikaatioihin, turhiin kuolemiin ja lisääntyviin abortteihin.

Mässäillyä tästä ei saa kuin vastaanottajan päässä, joka on selkeästi asenteellinen tätä asiaa kohtaan. Tämä asia aiheuttaa sinulle pahaa oloa, mutta älä hyvä ihminen sitä niihin purkaa, jotka ovat päätöksen omasta kehostaan tehneet. Se ei kuulu sinulle mitenkään. Jeesustelu ei auta ketään, ei edes sinua. Tekee vain katkeramman.

Vastailen tähän vanhaan ketjuun.

Eli itsellä käynnistettiin lääkkeellinen muutama päivä sitten. Ei siis kummempaa kuin otin sairaalassa lääkkeen ja menin kouluun syömään ja oppitunneille.

Tänä aamuna klo 8 otin kipulääkettä (kuten ohjeissa oli) ja tunti siitä työnsin 4 tablettia emättimeen. Sitten varmaan kipulääkkeiden vuoksi tulin väsyneeksi ja nukuin 3h.

Klo 12 työnsin loput pillerit emättimeen.

Mitään ei ole vieläkään tapahtunut. Ei ole kipuja, ei vuotoa, ei mitään..
Pitäisikö huolestua? :/

Ei se ollut abortti.

Mulla keskeytynyt km, enkä aborttia tehnyt kun tyhjennyslääkkeet otin.

Abortissa tuhotaan elävä sikiö.
Keskeytyneen raskauden tyhjennys ei vastaa tuota.
On myös termit abortus inhibitus, abortus habitualis, abortus incipiens ja abortus imminens tämän abortus arte provocatuksen lisäksi.

Sinulla oli abortus inhibitus.

Yhteistyössä