Lääkkeellisen PASin lääkkeet, miten pitkälle jatkuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinniHiiri77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MinniHiiri77

Jäsen
07.03.2012
57
0
6
Plussasin lääkkeellisestä PASista kesäkuussa, nyt menossa rv 7+6. Varhaisultrassa syke siis löytyi ja kohta alkaa lääkityksen purku. Käytössä siis Zumenon ja Luget, joista estrogeeni on tarkoitus lopettaa jo rv 8+3 ja Luget jatkuu rv 10+0 asti.

Olen tietysti lueskellut joka paikasta näitä eri versioita lääkityksistä, mutta missään en ole törmännyt, että estrogeeni lopettaisiin noin varhain. Kysymyksen kuuluukin teille muille lääkkeellisestä PASista plussanneille, onko tämä nykykäytäntö hoidoissa? Vanhoissa viestiketjuissa kaikki lääkkeet on jatkuneet vaihtelevasti jopa rv 12 asti, joten luonnollisestikin pelottaa tuo lääkkeettömyys. Olisiko kellään parempaa tietoa tästä asiasta?

Lääkäriltä en tietenkään tajunnut kysyä mitään, kun olin niin täpinöissäni sykkeestä <3

Vastauksista kiitollinen,
MinniHiiri + helmi

Mulla tehtiin lääkkeellinen pas joulukuussa ja estrogeeni jatku mulla 12 viikolle ja luget vielä 14viikolle.
Sun oma elimistöhän ei tuota noita hormoneja,kun lääkkeellinen kierto ja siitä plussa -ennenku istukka ottaa hommat hoitaakseen.

Kiitoksia vastauksista, vaikka sinänsä ei nyt kauheasti kumpikaan ristikkäisyydessään mieltä rauhoittaneet :)

Tiedossa on, että oma elimistö ei näitä eritä (takana 7 ICSIÄ ja "tsiljoona" PASia) vaan istukka ottaa hommat haltuun 6.-10. viikoilla. Aikaisemmin ei tätä vaan ole tarvinnu ihmetellä kun ei noita plussia ole näkynyt PASeista. Ihmettelen tosiaan vaan niin suurta eroa hoitokäytännöissä eri klinikoiden välillä... Ehkä jotain uutta tutkimustietoa tms. tässä minun hoidossa.

No ymmärtääkseni progesteroni on kuitenkin se tärkeämpi ja sehän nyt jatkuu joka tapauksessa 10. viikon loppuun. Ja jos nyt syö tuota estrogeeniäkin sinne samoille viikoille 1 tabletillä niin ei se varmaan haittaa tee, rauhoittaa ainakin mielen! :)

Yhteistyössä