lääkkeen otto!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeeta!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeeta!

Vieras
meille on määrätty 3,5 vuotiaalle movacol ( ? ) nimistä ummetuslääkettä ! (olen töissä ja kirjoitus asua en nyt pääse tarkistaa! )
joka päivä pitää juoda pussillinen sitä ( pulveri sekotetaan nesteeseen meillä mehuun )
Alku meni hienosti n.viikko aamulla juotiin puolet ja illalla tarhan jälkeen toinen puoli... nyt tökkii... kuuri kestää n.6kk
Ma tuli kirjakerhon paketti ja sai avata sen jos ottaa lääkkeen no otti ja kako kuulemma oksettaa se lääke!
ti käytiin prismassa ja sai valita lelun että ottaa lääkkeen otti nuken sängyn... no kauppa reissun jälkeen lelua ei avata ja koota jos ei ota lääkettä otti... huh! kauheeta kakomista...
aamulla ennen kun vein tarhaan ei suostunut juomaan yhtään! otin sängyn pois ja sainoin että saa sängyn takasin kun on juonut lääkkeen!!!
Vinkejä kiitos miten teillä otetaan lääke ja miten saan ton kakomisen loppuun! kiitos!

Onko mitään erityistä lempijuomaa... Kaakao? (pitää tosin tarkistaa saako lääkettä sekoittaa lämpimään juomaan)
Lelulahjat vievät vararikkoon :D Ei pieni innostuisi jos lupaisit jonkun purkan aina lääkkeen jälkeen...? Meillä on purkkahulluutta kotona, ja purkan avulla saan pienet vaikka kiipeämään seinille pyydettäessä :D

Menisköhän se paremmin esim. pillin kanssa? Erimakuisten mehujen kanssa? Eikös toi Movicol maistu vähän sitruunaiselle? Jos sen laittais sitrusmehun sekaan?

Vähän ot, aika kauan kestää tuo kuuri, kun yleensä suositellaan vain paria viikkoa enintään. Mutta toki lääkäri voi määrätä pidempiäkin kuureja. Onko teillä se lasten versio siitä?

kuinka paljon sitä annetaan kerralla sitten? Minä oon saanu menemään lääkkeitä kun antaa vähän kerrallaan sellasella pienellä ruiskulla (esim 5ml kerrallaan) ja laps saa ite tyhjentää suuhunsa sen ruiskun ja heti perään sitte jotain hyvänmakusta juomaa päälle (vaikka limpparia/mehua) ja taas seuraava ruiskullinen jne. Joskus lääke on vaan niin pahaa ettei millään mene, siinä vaiheessa soitto lääkäriin ja tiedustelua et oiskos mitään muuta vaihtoehtoa tähän ja joskus semmosia lötyy :)

kokeiltiin sitä tarra juttu aina sai liimata tarran paperille joka oli jääkaapin ovassa ja sitä sitten esiteltiin kaikille .... mutta eipä tehoo enään... sanoo että ei halua tarraa...lääke on pahaa ja se oksettaa!
oon jopa selittänyt miksi lääkettä otetaan ja se helpottaa! niin sano että tykkään mielummin peräruiskeista vaikka ne ei oo edes hyväksi! plääh.... ton mahan kanssa on taisteltu likan syntymästä asti...

meillä on joku junior versio! joo lääkettä haetaan kk kuuri kerrallaan apteekista ja niitä kuureja on 6kpl eli 6kk kestää!
kerrallaan annetaan tais siis päivän aikana on juotava yksi pussillinen joka sekotetaan 62,5ml nesteeseen!
aamulla kun teen ton sekotuksen niin jääkaapissa säilyy sen päivän! pikku hiljaa pitäisi juoda pois taikka kaikki kerralla! mutta kun me ollaan tarhassa päivät ja en oo sitä sinne vienyt niin aikaa juoda lääke on aamulla ennen tarhaa ja sitten tarhan jälkeen!ja kun ei suostu juomaan mitään kotona kun kaikissa on sitä lääkettä! plääh!

Jos ei suostu juomaan mitään, niin se jo edesauttaa alkuperäisen ongelman eli ummetuksen muodostumista.

Lääke on otettava, sinä menet pian vararikkoon lelujen kanssa kun on pitkäaikainen vaiva. Sekoita eri mehuihin, anna tyttö valitsee kaupasta mehun itse. Jos ei niele, niin 20 ml ruisku ja tyttö pakettiin ja sillä tavalla jatketaan, kunnes lääke menee perusjuomalla.

toi pakottaminen kääk! tiedän että lääke on pakko ottaa mutta väkisin... sillon joskus kun laitoin väkisin lääkeen suuhun niin räki sen pois samantien... jotenkin itse juomalla mutta pakottamalla musta ois hyvä juttu!

Meillä on otettu että vaihtoehtoja on kaksi: lääke joko otetaan tai se otetaan. Jos et ota itse, se laitetaan. Esikko ottaa ihan mielellään, pahanmakuisiin varaudutaan lasillinen vettä viereen. Kuopus on syntymästään asti tullut tutuksi lääkkeiden kanssa ja toistaiseksi ei ongelmaa.

En mäkään oo koskaan osannu pakottaa lasta ottamaan lääkettä, kokeiltu on ja oksennuksen kera tulee takas pihalle :/ Aika suuri määrähän tota on pikkuiselle ja toisaalta se että jos lääkkeen jakaa useaan erään päivässä niin ei se kiva oo silleenkään että kokoajan joutuu sitä peetä juomaan. Toivottavasti keksit jonku keinon, palkitseminen ja kehuminen meidän pojalla toimii aika hyvin ja se että sen lääkkeen ottamiselle antaa aikaa eikä hoputa että nopsasti nyt, sillon vasta huono olo tuleekin.

Yhteistyössä