Labrakokeet - pitääkö valmistautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Eilen oli eka neuvola ja täti antoi lähetteen labraan, jossa pitäisi vielä tällä viikolla käydä virtsaamassa ja verta antamassa. Rupesinpa jälkikäteen miettimään, että pitääkö tuota varten jotenkin valmistautua?! Enpä ole useasti verikokeissa tms. käynyt, mutta muistelen ainakin joskus saaneeni ohjeet, että ei saa syödä tyyliin 10 tuntiin ennen kokeita ja pissaakin piti olla pidättänyt jotain 4 tuntia.
Ei antanut terveydenhoitaja mitään tällaisia ohjeita, mutta mietinpähän vaan, että olisko unohtunut?

Jos kyse on noista kokeista mis otetaan veriryhmät ym niin ei tarvitse olla syömättä, mutta olisin sen 4h pissimättä jos ottavat virtsasta tulehdukset ym..

Mun piti ainakin itse viedä se virtsanäyte sinne labraan ja siis otin sen kotona, koska se piti ottaa aamuvirtsasta ja silloin siis oli just toi mainittu 4 tuntia pitänyt olla syömättä, juomatta ja virtsaamatta sitä ennen ... Verikokeet mulla otettiin neuvolassa, niistä katsotaan veriryhmä, vasta-aineet, hiv, kuppa, ... ei vaadi valmistautumista.

Yhteistyössä