Labrassa hoitaja tuikki pojan täyteen reikiä,sekoili putkissa,argh mikä päivä!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Battimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Battimanni

Aktiivinen jäsen
14.08.2009
3 594
0
36
Pisti 6 kertaa ja 7 sai verta,tiuski 3 vuotiaalle pysy paikallasi yms..sitten oltiin pois lähdössä tulee sanomaan että pitää pistää vielä kun HÄN laittoi väärään putkeen näytteen..
siinä vaiheessa vaadin toista pistäjää ja tää kehtas ottaa nokkiinsa ihan totaalisesti.onneks tää toinen oli vähän ystävällisempi ja sai heti ekalla kerralla otettua.

sitten likka joutu raahaan luistimensa koulusta takaisin kun opettaja käskenyt teroittamaan ne:headwall:
joo luistimet teroitettu 4 viikkoa sitten että en tasan vie kyllä uudelleen teroitettavaksi:headwall:

neuvolassa kysyi hoitaja multa ONKO MULLA VARAA OSTAA RUOKAA KUN HEMO OLI 92!olin että siis sori mitä?????
niin onko sulla ruokaa kun on näin matala olin et voi kiesus mä syön rautaa yms perus ruokaa mutta aina ollut ettei imeydy raskaana ollessa
voisin jatkaa listaa monta muutakin asiaa menny päin hemmettiä!
 
Osta ens kerralla emla-laastari, ei tarvi lapsen kärsiä.

oli emla käsissä mutta eipä enää auttanut siinä vaiheessa kun toinen käänsi ja väänsi sitä neulaa sie nahan alla eri suuntiin..
yleensä saanut heti hyvän näyteen ja tuo 3 vuotias istu rauhallisesti mitään noteeraamatta piikkiin siihen asti kun alko se uudelleen tuikkiminen ja neulan vääntö kun ekalla ei pistänytkään oikeeseen kohtaan=(
 
Onpa ollut ammattitaidoton hoitaja asialla. Itse pistän korkeintaan kolme kertaa, kolmanteen kertaan kysyn jo luvan "saanko pistää vielä vai haluatko toisen ottajan?" Tosin joskus en pistä ensimmäistäkään kertaa, ellei suonia kerta kaikkiaan löydy. Lapsista voi olla tosi haastavaa ottaa näytteitä.

Itse antaisin pistää itseäni/lapsiani kaksi kertaa ja sitten pyytäisin jo toista hoitajaa ottamaan. Ja emla on tosiaan hyvä, oikein käytettynä.
 
[QUOTE="vieras";22883815]Onpa ollut ammattitaidoton hoitaja asialla. Itse pistän korkeintaan kolme kertaa, kolmanteen kertaan kysyn jo luvan "saanko pistää vielä vai haluatko toisen ottajan?" Tosin joskus en pistä ensimmäistäkään kertaa, ellei suonia kerta kaikkiaan löydy. Lapsista voi olla tosi haastavaa ottaa näytteitä.

Itse antaisin pistää itseäni/lapsiani kaksi kertaa ja sitten pyytäisin jo toista hoitajaa ottamaan. Ja emla on tosiaan hyvä, oikein käytettynä.[/QUOTE]

Tuo tuikki kysymättä otti neulan pois ja pisti uutta menemään.
sitten toinen hoitaja sai heti otettua ekalla ja onneks puhu rauhallisesti pojalle eikä tiuskinut yhtään.
 
Surkea näyttenottaja. Niissä on niin paljon eroa. Itse viahdatan ottajan heti jos toisella kerralla ei saa otettua. Toistaiseksi kukaan ei ole vielä siitä ottanut nokkiinsa. Meillä pojalla tosi hankala ottaa suonista johtuen.
 
Mä olen kerran sanonut näytteenottajalle että en anna hänen koskea lapseeni vaan vaadin toisen ottajan. Parhaat verikokeiden ottajat on kyllä SPRllä verenluovutuksessa.
Mä en edes itse sietäisi että mulle oltais töykeitä verikoetta otettaessa, saati sitten lapselle.
Sinuna valittaisin käytöksestä.
 
Voi meillä on kans ollu joskus ihan kamalaa se verikoneen otto tolta 3-vuotiaalta. Kerran erehdyin käymään tossa lähimmässä labrassa, jossa ei edes ole kuin yksi ottaja. Yksityisellä labrassa on saatu aina ekalla kerralla otettua nätisti ja jos pitää julkisella puolella käydä, niin nykyään käydään sitte aluesairaalan labrassa, siellä on aina joku paikalla, joka on tottuneempi ottamaan lapsilta verikokeita. Yleensä kun on käyty, on ensimmäinen hoitaja mennyt suosista hakemaan toisen paikalle, ja hyvä niin. Tarpeeksi ikävää se onnistunutkin verikoe on pienelle, emloista huolimatta.
 
Tämä kyllä niin tukee mun käsitystä että KAIKKI näytteenottajat on huonoja työssään, hirviöitä ja tiuskijoita!

Ei ole kaikki.se joka tuli tilalle olin rauhallinen,puhui lapselle ystävällisesti ja siis piti tilanteen rauhallisena.
ei kuten se joka ensin oli että pysy paikallasi älä viitti saada ikinä otettua yms.totta kai voin ymmärtää että 3 vuotias tuskastuu kun toinen vääntää neulaa nahan alla suuntaan ja toiseen ja tuikkaa uutta reikää uuden perään=(
 
Voi meillä on kans ollu joskus ihan kamalaa se verikoneen otto tolta 3-vuotiaalta. Kerran erehdyin käymään tossa lähimmässä labrassa, jossa ei edes ole kuin yksi ottaja. Yksityisellä labrassa on saatu aina ekalla kerralla otettua nätisti ja jos pitää julkisella puolella käydä, niin nykyään käydään sitte aluesairaalan labrassa, siellä on aina joku paikalla, joka on tottuneempi ottamaan lapsilta verikokeita. Yleensä kun on käyty, on ensimmäinen hoitaja mennyt suosista hakemaan toisen paikalle, ja hyvä niin. Tarpeeksi ikävää se onnistunutkin verikoe on pienelle, emloista huolimatta.

Sori mut vähän naurattaa tää sun yksityisen ylistys. Suurin osahan tuostakin on psyykkistä. Mut hyvä jos luottamus pelaa edes johonkin suuntaan...
 
Paras oli kun multa otti joku harjottelija näytteitä. Oli siis HIV ja hepatiittinäyteet, toistettiin raskauden aikana koska meillä töissä riehui yks potilas. Ihan varmuuden vuoksi pyysin vaikka edelliset näytteet oli puhtaat ja otettu 3 kk tuosta tapauksesta. Jestas sillä vapisi kädet, ei meinannu millään saada otettua ja mulla on sentään tosi helpot suonet. :D Mua rupes v*tuttaan niin paljon että kysäsin siltä että etkö sä hanskoja meinaa pistää käsiin lainka? Sit se vasta paniikissa olikin. Joo tiedän ettei sais kiusata mut että otti päähän.
 
Ääk, nuo verikokeet on tosi ikäviä. Me karattiin kerran yhdestä verikokeesta reilun yksivuotiaan kanssa kun se nainen vaan pisti useita kertoja ja tökki ja muljutti sitä neulaa käsivarressa eikä saanut mitään tulemaan. Lapsi huusi punaisena kurkku suorana. Käytiin sitten Lastenklinikalla ottamassa sama koe, siellä sai ekalla. Ei kannata mennä sellaiseen paikkaan, jossa suurin osa potilaita on aikuisia.
 

Yhteistyössä