Lähden kahdestaan 2,5v tytön kanssa etelään ekaa kertaa, vinkkejä miten tulee onnistunut reissu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hieman pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hieman pelottaa

Vieras
Hiukan pelottaa lähteä tuntemattomaan paikkaa kahdestaan tytön kanssa, mutta eipä ole yksinhuoltajana miestä elämässä. Joten pakko uskaltautua vaan lähtemään jos meinaa etelän lämpöön päästä. Parin viikon päästä alkaa viikon loma ja olis tarkoitus lähteä sinne minne on vielä koneessa paikkoja jäljellä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hieman pelottaa:
Hiukan pelottaa lähteä tuntemattomaan paikkaa kahdestaan tytön kanssa, mutta eipä ole yksinhuoltajana miestä elämässä. Joten pakko uskaltautua vaan lähtemään jos meinaa etelän lämpöön päästä. Parin viikon päästä alkaa viikon loma ja olis tarkoitus lähteä sinne minne on vielä koneessa paikkoja jäljellä ;)

Tuli heti ekaksi mieleen terveyspuoli.Alkakaa syömään jo hyvissä ajoin maitohappobakteereita,kun ruoka on siellä erilaista.Lapsille DDS Junior ja aikuisille DDS+.Vettä pitää muistaa siellä juoda paljon,ei sokerilimsoja tai mehuja!Majoneesipohjaisia ruokia kannattaa välttää ja salaatit kannattaa kattoa tarkkaan mitä syö!

Nestehukan ehkäisy on tärkeää mutta tärkeää on myös korvata suoloja (joita menettää hikoillessaan) ja mikäs lapsesta sen mukavampaa kuin syödä sipsejä tai suolakeksejä; tässä siis välipalavinkki.

Ja muista yleensäkin mennä lapsen ehdoilla, pääset helpommalla. Älä suunnittele liikaa.

mahtoikohan ihan tuollaisia neuvoja ap tarkoittaa? ;)

Onnistuu varmaan, jos arjessakin pärjää tytön kanssa. Yritä saada sellanen loma, missä olis mahdollisuus saada esim. lounaat kiinteästi hotellilta. Helpottaa, kun ei vieraassa paikassa tartte ruveta väsyneenä etsimään ruokapaikkaa. Mikä mua tossa jänskättäis ni äkkilähdöissä jäljellä olevien hotellien taso ei välttämättä oli mitenkään korkea, lähinnä se, että jos lapsen kanssa joutuu bilehotelliin tai vilkkaan pääkadun varrelle :/

Itse olin 5v ja 2v kanssa yksin etelässä.... Oli aika rankka reissu täytyy myöntää... Enkä enää lähtisi, kun nyt paremmin tiedän... Luulen kuitenkin, että yhden kanssa ei niin hankalaa ole... Isoin negatiivinen asia oli se, ettei kukaan tarjonnut apua missään vaiheessa lentokentällä, busseissa eikä hotellilla. Oli kuitenkin sateenvarjorattaissa pieni ja 5v käsipuolessa, iso matkalaukku ja yksi reppu.
Ei edes matkaoppaat... Itse sitten pyysin apua...

Minun vinkit oikeastaan on, että koneeseen paljon tekemistä lapselle mukaan. Jotta jaksaa istua koneessa.

Aurinkorasva kannattaa tosiaan ostaa Suomesta, myös sen takia, että täällä se ei ole ollut käymässä auringossa.

Maitohappobakteereita meidän perhe ei ole syönyt yhdelläkään reissulla, eikä kenelläkään ole ollut ongelmia.

Ja juoda pitää paljon, mutta kyllä niitä limuja ja mehujakin saa juoda. Ja tietysti riippuu myös lämpötilasta. Myös esim. vesimelooni on hyvä syötävä lämpöisessä. Ja jääpaloja voi myös vältellä, ne kun tehdään siitä hanavedestä.

Avoimin mielin reissuun. Lentokoneeseen kannattaa tavarat pakata varmaan reppuun, jää kädet vapaaksi tarvittaessa kantaa neitoa. Matkarattaat tietty mukaan. Ja hyvä mieli. Eiköhän se reissu ihan hyvin mene kuitenkin.

minà halun kannustaa sinua. itse en ole yksinhuoltaja mutta matkustellut lapseni kanssa kaksistaan (nyt 4,5 v). esim viime ja tànà kesànà teimme matkan autolla sinne suomeen (vàh 3 yòtà per suunta). monta yòtà oltiin matkalla ja kaikki meni hienosti. kunhan muistaa vaan ottaa kaiken mukaan.

Huoneistohotelli. Lomailua helpottaa huomattavasti se, ettei tarvitse nousta aikaisin aamulla hotellin aamiaiselle jos lasta väsyttää, vaan voi tehdä aamupalan itse.

Kuomulliset rattaat mukaan, kuomu suojaa auringolta. Ihan pikkupyöräisiä rattaita ei kannata ottaa, kulkeminen niillä voi olla hankalaa jos kohteessa on kuoppaisia teitä.

Hyttysiin kannattaa varautua, niitä on ainakin Välimerellä aika lailla. Eli joku lapselle sopiva hellävarainen hyttysrasva mukaan.

Juominen on tärkeää, MUTTA juoma ei saa olla pelkkää vettä. Veden lisäksi laimeaa mehua vaikkapa, ja muista myös se jo mainittu suola. Juoma mielellään huoneenlämpöisenä, sillä ns. turistiripuli on aika usein sitä, että maha menee sekaisin kuuman ilman ja jääkylmän juoman seurauksena...

Matkavakuutukset kuntoon, niin pääsette heti lääkäriin jos jotain tulee.

Aurinkorasvat tottakai, tarpeeksi suurella kertoimella. Uimakengät.

Ei mulle tule just nyt enempää mieleen...

T: viitisen vuotta Välimeren lomakohteessa asunut ja mm. turisteja hoitavan lääkärin apulaisena ja lasten leikkitätinä työskennellyt :)