Lähdetään Kanarialle ensi viikolla, pärjääkö 600e ja ilman luottokorttia viikon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minusta kuulostaa vähältä neljälle. Etenkin, jos ruuat ei kuulu valmiiksi hotellin hintaan.

Kai teidän perheessä kuitenkin visa-electron on? Katsopas kotipankkisi sivujen kautta sen käyttöohjeita. Ainakin Espanjassa pystyi sillä nostamaan rahaa tietyistä automaateista. Automaattien sijainnin pystyy lukemaan tuolta pankin sivujen kautta myös.

Edellyttää tietty et sillä tilillä on katetta, mutta ei ainakaan tartteis niin ison käteismäärän kanssa kulkea.

tammikuussa olin kanarialla ja tosiaan meidän matkalaukku ei tullut perille, joten pakatkaa tavaroita myös käsimatkatavaroihin (bikinit, yms tarpeellista ) Lauku tuli kyllä seuraavana päivänä, mutta harmillinen loman aloitus silti. 600 euroa ei riitä jos teidän pitää ruoat ym. ostaa, koska siellä kallista. Tietysti jos ei käy ravintolassa niin voihan se riittääkin, mutta jäätelöt jne. maksaa paljon ja kyllä meidän lapsille ne maistuu hyvin matkalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kävikö sulle niin? Millainen se Martinair oli?
Kavi. Martinair oli just sellanen kuin netista olin lukenut: lentoyhtio suoraan helvetista. Seka lammin ruoka etta iltapala loppui kesken, kun me onnettomat istuttiin koneen toiseksi viimeisella rivilla. Torstai-iltana tultiin, eika Martinairilla ollut viela lauantaina iltapaivalla hajuakaan, missa meidan matkalaukut mahtaa olla. Ja meita siis kolme matkaajaa ja kaikkien kolmen matkalaukut jai tulematta. Tuli ne lopulta, mutta pakko oli ostaa myos konferenssivaatteet taalta, kun ei niista laukuista ollut mitaan tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kavi. Martinair oli just sellanen kuin netista olin lukenut: lentoyhtio suoraan helvetista. Seka lammin ruoka etta iltapala loppui kesken, kun me onnettomat istuttiin koneen toiseksi viimeisella rivilla. Torstai-iltana tultiin, eika Martinairilla ollut viela lauantaina iltapaivalla hajuakaan, missa meidan matkalaukut mahtaa olla. Ja meita siis kolme matkaajaa ja kaikkien kolmen matkalaukut jai tulematta. Tuli ne lopulta, mutta pakko oli ostaa myos konferenssivaatteet taalta, kun ei niista laukuista ollut mitaan tietoa.
Eli unohdan koskaan kuulleenikaan ko yhtiöstä :saint: Hyvää reissunjatkoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kävikö sulle niin? Millainen se Martinair oli?

tätä voi tapahtua ihan Finnairillakin. Kokemusta siitä, että puolessa välissä konetta ruoka loppunut ja laukut jääneet tulematta useammankin kerran. Ihan Finnairilla kuljettu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
tätä voi tapahtua ihan Finnairillakin. Kokemusta siitä, että puolessa välissä konetta ruoka loppunut ja laukut jääneet tulematta useammankin kerran. Ihan Finnairilla kuljettu :)
Ruuan loppumista en ole aiemmin kokenut, laukut kylla jaaneet matkan varrelle ennenkin.

Missä hotellissa/huoneistohotellissa olette Bahia Felizissä? Paikan allasalueet olivat ainakin ennen kaikkien alueen hotellien yhteiskäytössä, sieltä löytyy varmasti kiva paikka, missä voi olla lasten kanssa. Lisäksi muistaakseni Orkidea-hotellin vieressä on lasten leikkialue. Varsinainen ranta on tumma laavaranta, tuulinen eikä kovin kiva.

Bahia Feliz on aika pieni paikka, ja ravintolat ovat varmasti kalliimpia kuin esim. Inglesissä. Ingelsiin on kuitenkin jokunen kilometri, luulen että taksi maksaa 7-10?. Bussilla pääsee Bahia Felizistä suoraan mm. Inglesiin,Puerto Ricoon ja Las Palmasiin.

Bahia Felizissä on joku ruokaa myyvä kauppa, mutta ei muistaakseni varsinaista ruokakauppaa. Inglesistä löytyy mm. jo aiemmin mainittu Hiperdino. Koska budjetti on aika pieni, kannattaa varmaankin tehdä itse ruokaa. Kätevästi sitä saa ostettua vaikkapa Vecindario-nimisessä kylässä/kaupungissa olevasta Carrefourista, joka sijaitsee Atlantico-ostarissa. Vecindarioon pääsee bussilla Bahiasta. Aikataulu löytyy varmasti hotellikirjasta ja oppailta voi kysyä.

Jos molemmille lapsille on rattaat ja ap miehineen on liikunnallista sorttia, voi Bahiasta kävellä Inglesiin/Mas Palomasiin (6-7 km) kävelyteitä pitkin. Suurin osa reitistä kulkee rantaa lähellä rantaa ja maisemat hienoja.

600 euroa on aika vähän, mutta ei nyt sentään kannata odotettua lomaa perua! Oikein iloista lomaa ap:n perheelle.

Jos budjetti on tuo, niin sitten se on ja elätte sen mukaan. Ei sen kummempaa. Eiköhän ap tiedä itsekkin, ettei tuosta ole varaa törsätä mihin sattuu ja pihistelevät sitten. Mutta en minä sen takia reissua jättäis väliin, että käyttörahaa ei tuon enempää olisi, jos kerran matka jo maksettu. Sitten pihistellään. Mitä siitä?

Auton saa vuokrattua ilman luottokorttia ja hinta riippuu ihan autovuokraamosta. Meillä maksoi vajaa 70 e 2 vrk. Ruokakauppoja kannattaa kans vertailla, toisessa saattaa olla puolet kalliimpaa. Hyvin te ap pärjäätte. Me oltiin 2 vko ja rahaa meni n.1200e. Meillä 2 aik.+ 1 lapsi. Syötiin välillä ulkona ja välillä kokattii hotellilla. Auto vuokrattiin 4 päivänä.
Hauskaa lomaa!

Mulla on aina ollut 3n lapsen kanssa noin 500 e budjetti ( ei kyllä muutamaan vuoteen olla kanarialla käyty vaan Bulgariassa) ja ollaan pärjätty. Herroiksi sillä ei eletä, mutta ihan ok pärjää kyllä.
Matkavakuutus on kätevin jos on sellainen firma, jonka vakuutuksia myy myös teidän matkatoimisto. Kuulutteko ammattiliittoon?? Heidän paketteihin eli jäsenetuihin kuuluu yleensä myös matkavakuutus mutta ei useinkaan matkatavaravakuutus.

Meillä 2 aikuista + yksi 6-vuotias lapsi. Me otetaan lomalle 100 euroa / vrk rahaa, aamiaiset ostetaan yleensä jo etukäteen. Aina jää rahaa vielä tuotavaksi takaisin kotimaahankin, vaikka käytäisiin eläin- tms. huvipuistoissa ja syödään pääasiassa ulkona. Auto jos vuokrataan niin se otetaan luottokortilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Brezhnev:
mites paljon auton vuokraaminen maksaisi?

tarkkaan en tiedä mutta veikkaisin, että noin 30e/vrk olisi... toki jos se on halvempaa kuin taksi, niin sitten vaikka vuokrataan auto. :)

käytiin reilu vuosi sitten auto oli n. 90e/pvä, plus oma vastuut ja sitten vielä jos lastenistuimia tarvii. toki, meillä oli ihan normi sedan mihin mahtui 5 henkeä ja A/C

Onhan rahat riittäneet kuitenkin matkavakuutukseen?

Mä en lähtis lentoasemaa pidemmälle 600:lla. Tosin meillä menee sellainen 1000 euroa, meitä 3 ja ulkona syödään. Mut luottokorttikin on varalla, muutoin ois hirveetä rahojen laskemista koko reissu.

Kuinka monella menee suomessa yli 600 euroa viikossa eli 2400 kk ja suomessa on vielä vuokra/asunnon lyhennys, vesimaksut, sähkölasku, auton kulut, hei haloo kyllä 600 riittää itsellä meni viime talvena alle 500 euroa eihän siellä tarvi elvistellä.....

[QUOTE="Realisti";23112309]Kuinka monella menee suomessa yli 600 euroa viikossa eli 2400 kk ja suomessa on vielä vuokra/asunnon lyhennys, vesimaksut, sähkölasku, auton kulut, hei haloo kyllä 600 riittää itsellä meni viime talvena alle 500 euroa eihän siellä tarvi elvistellä.....[/QUOTE]

Lomalla otetaan vähän rennommin. En minä ainakaan kotimaassa syö päivittäin rafloissa useampaan kertaan, mutta lomalla normaalia. Entä jos jotain käy, eikä ole rahaa? Mites sitte?

Mulla tuli kans mieleen joku pikavippi. Etsis vaan sellasen mahdollisimman edullisen pikavipin ja nostais, ihan vaan hätävaraksi. Onhan niissä kovat korot, mutta ennemmin makselisin sitä sitten loman jälkeen takas, kuin kärvistelisin sen loman ja harmittelisin, kun on tiukka budjetti. Ajattelen nimittäin niin, että lomalle pääsee aika harvoin, sillon tahtoisin nauttia enkä laskea pennejä. Ja varsinkin, jos tulee joku yllätys, esim. se taksimatka sairaalaan tai mitäpä nyt vaan. Joku houkuttava retki tai vesipuisto jne.

Vähälläkin pärjää, mutta liian tiukka budjetti kiristää hermoja. Tietty liikkumavara taas antaa vapautta ja paremman mielen. :)

Mukavaa lomaa ap:n perheelle! :)

jossain oli mainos vivus nimisestä vippiyhtiöstä 1kk maksuaikaa ja eka vippi ilman mitään kuluja,sama summa takas.summan saa valita eurolleen

Voi luoja millä kengännauha-budjetilla ootte lähdössä! Mahtavaa pihistellä ja laskea pennosia koko ajan, mutta mikäpäs siinä jos sellasesta tykkää. Ei kyllä riittäs meillä 600e viikon reissuun.

No tuskin tuo aloittaja nyt huvikseen noin pienellä budjetilla on lähdössä, joten melko typerää heittäytyä noin v-mäiseksi.
Aloittajalle sanoisin, että tiukkaa varmasti tekee, mutta jos ei ole enempää rahaa, niin kyllä sillä varmasti toimeen tulee.

ainakin mulla muijakaverin kans riitti turkissa.ruokaan meni kymppi päivässä.
loput menikin baariin ja pussikaljaan rannalla.onhan lasten kans halvempi matkustaa kun ei tarvi baariin mennä.
retket lapsille uuvuttavia