Läheisen vauvalla leukemia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lohduton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lohduton

Vieras
Mä sain tänään kuulla, että mulle hyvin läheisen ihmisen vauvalla on leukemia. Hän on siis sukulainen ja vauva on 6 kk. Tietoa ei ole selviääkö. Tuntuu ihan kamalalta! Mä en ees osaa lohduttaa häntä mitenkään. Voi perse. Olen siis vauvan kummitäti ja kaikkien heidän puolesta tuntuu kauheelta.

Alkuperäinen kirjoittaja älkää ymmärtäkö väärin:
Onneksi voi tehdä uusia vauvoja, vaikkei se korvaa menetettyä, niin kamalaa olisi jos ei voisi enää saadakkaan lapsia.
Jotenkin särähti tämä nyt minulle. Eiiiihhh näin.

Ap:lle kamalasti haleja ja jaksamisia!

Onneksi voi tehdä uusia vauvoja, vaikkei se korvaa menetettyä, niin kamalaa olisi jos ei voisi enää saadakkaan lapsia.

Kyllä särähti täälläkin korvaan :/
Niin ja ap:lle ja vauvan läheisille paljon voimia.
Pienelle potilaalle paranemista toivon.

:o :o

Kauhee miten sanottu.
Eikä se ole yhtään varmaa, että uuden voi tosta vaan tekasta.

Miten tuota voi olla "ymmärtämättä väärin"?!

tiedän tuon ajattelutavan/ tunteen. Kun minun esikoiseni sairasti vakavasti, ja aloin odottamaan toista lasta, ajattelin että hyvä asia. En siksi että se toinen lapsi korvaisi esikoisen vaan siksi että mieluummin olen yhden elävän ja yhden kuolleen lapsen äiti kuin kokonaan lapseton, kuolleen lapsen äiti.

oisko se joskus parempi olla vaan ihan hiljaa,eikä sanoa yhtään mitään.

ap:lle voimia
parhaiten autat olemalla läsnä

Todella surullista. :( Voimia paljon pienelle ja kaikille läheisille! Taistelu leukemiaa vastaan on pitkä, mutta toivotaan että se taistelu kannattaa.

Saako kysyä, että miten vauva oireili kun tämä todettiin?

Niin kauan, kun on elämää on toivoa. Ihminen ei aina voi hallita elämää. Tai ehkä tällä vauvalla on jokin suurempi tarkoitus, jota meidän on vaikea ymmärtää...

En halua olla ilkeä mutta vauva-ajan leukemia on vaikea ja ennuste on noin 50%.
Uusimmassa Sylvan lehdessä on tietoa siitä.

Minun lapseni on menehtynyt syöpään valitettavasti hoidoilla ei saatu syöpää pois..

Silti monet syöpää sairastavat lapset parantuvat kokonaan.

Yritä tukea ystävääsi sitä hän tarvitsee juuri nyt!

Lapsi alkoi oireilemaan niin, että sairastui ja tuli keuhkoputkentulehdus. Sitä sitten tutkittiin ja selvisi, että onkin hyvin ärhäkkä leukemia. Sen yrittävät saada nyt sitten kuriin...
Tuota ei voi saada uusia lapsia...paitsi adoptoimalla, johon he eivät tod. näk. ryhdy.
Eihän tämä nyt mikään kuolemantuomio vielä ole....toivo elää. On vaan nii surku toisten puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi alkoi oireilemaan niin, että sairastui ja tuli keuhkoputkentulehdus. Sitä sitten tutkittiin ja selvisi, että onkin hyvin ärhäkkä leukemia. Sen yrittävät saada nyt sitten kuriin...
Tuota ei voi saada uusia lapsia...paitsi adoptoimalla, johon he eivät tod. näk. ryhdy.
Eihän tämä nyt mikään kuolemantuomio vielä ole....toivo elää. On vaan nii surku toisten puolesta.

anteeksi mutta miten niin ei voi saada lasta enää?

Alkuperäinen kirjoittaja Oman lapsen syöpään menettänyt:
En halua olla ilkeä mutta vauva-ajan leukemia on vaikea ja ennuste on noin 50%.
Uusimmassa Sylvan lehdessä on tietoa siitä.

Minun lapseni on menehtynyt syöpään valitettavasti hoidoilla ei saatu syöpää pois..

Silti monet syöpää sairastavat lapset parantuvat kokonaan.

Yritä tukea ystävääsi sitä hän tarvitsee juuri nyt!

mihin syöpään sinun lapsesi kuoli?

Yhteistyössä