Läheisten itsekkyys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsekäs-Iita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itsekäs-Iita

Vieras
Voi että mua ottaa pannuun tällä hetkellä ja lujaa!!!!

Miehen veli remontoi hiljattain "uuden" talonsa ja me oltiin siellä miehen ja lasten kanssa remppa-apuna tosi usein, talkoissa oltiin joka kerta ja autettiin parhaamme mukaan. Mieheni teki siellä paljon duunia!

Nyt tilanne on toisin päin. Me rakennamme omaa taloa ja ensimmäiset talkoot ovat tuloillaan, niin miehen veli ilmoitti etteivät he osallistu, syykin on niin ihana kuin "oma piha pitää laittaa kuntoon".
Kertaakaan eivät ole soittaneet (kuten me teimme ) että voisivatko auttaa, kertaakaan eivät ole edes KÄYNEET rakennusmaalla... Siis jösses että ottaa päähän tommoinen.

Itse kun sovellan sanontaa "kohtele toisia kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan". Ja juu, näen ja koen että heidän tulisi auttaa meitä, kuten me autoimme heitä. Edes tulla käymään, edes olla hyvä syy mikseivät tule, edes kerran.

Siis jos mulla olis käynyt noin mun siskojen kanssa, niin varmasti sanoisin. Ei muuta, kun mies huomauttamaan velikultaa siitä, että koskas aikoo maksaa rahaa hänen raksalla raatamista tunneista? Tai että vaihtoehtoisesti tulevat tein raksalle...

No, mitä itse soittelitte ja tarjositte apuanne? Tuskin olisivat apua pyytäneet, jos ette itse olisi tarjoutuneet. Ei tuo teidänkään auttaminen kovin pyyteetöntä ollut, kun ihan näet ja koet että he ovat vastapalveluksen velkaa. Kasva aikuiseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis jos mulla olis käynyt noin mun siskojen kanssa, niin varmasti sanoisin. Ei muuta, kun mies huomauttamaan velikultaa siitä, että koskas aikoo maksaa rahaa hänen raksalla raatamista tunneista? Tai että vaihtoehtoisesti tulevat tein raksalle...

Näin minäkin tekisin. Ja teenkin. Inhoan ihmisiä joille kyllä apu kelpaa, mutta sitten ei anneta kenellekään omaa apua. |O

Alkuperäinen kirjoittaja turhaa marinaa:
No, mitä itse soittelitte ja tarjositte apuanne? Tuskin olisivat apua pyytäneet, jos ette itse olisi tarjoutuneet. Ei tuo teidänkään auttaminen kovin pyyteetöntä ollut, kun ihan näet ja koet että he ovat vastapalveluksen velkaa. Kasva aikuiseksi!

Koska HALUSIMME auttaa, enkä vieläkään kadu sitä että autoimme. On aina mukava auttaa muita, mutta myöskin tarvitessaan on kiva saada apua takaisinkin päin.

Eivät he ole "velkaa".

En vaan aina jaksa ymmärtää ihmisiä jotka eivät kohtele toisia kuten heitä on kohdeltu.

Mielestäni olen 100 kertaa aikuisempi kuin mieheni veli. Tai sinä.

Tällä lauseella sanot nimenomaan että he ovat teille velkaa: "näen ja koen että heidän tulisi auttaa meitä, kuten me autoimme heitä".
Ymmärrän että harmittaa kun eivät tee teille vastapalvelusta mutta toisaalta jos minulle soiteltaisiin ja tarjottaisiin jatkuvasti apua en välttämättä kehtaisi kieltäytyä ottamasta sitä vastaan. En kuitenkaan kokisi velvoitteekseni tehdä itse samaa vastapalvelusta.

Just tuon vuoksi mun mies ei edes viitsinyt yrittää vaivautua kenenkään raksalle aikoinaan avuksi, kun tiesi, et ei kuitenkaan kukaan tule hänen avuksi. Meillä siis oma aika on aina ollut tosi kortilla muutenkin, turhaa ois väsyttänyt itsensä. Ja eipä ketään oo näkynytkään. Osalla on kyllä omakin raksa kesken, mut ei ois muutenkaan tulleet.

Onneks on sit kuitenkin ollut muitakin tuttuja, siis jotka eivät ole rakentaneet. Ovat olleet todella paljon apuna :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja cl:
Tällä lauseella sanot nimenomaan että he ovat teille velkaa: "näen ja koen että heidän tulisi auttaa meitä, kuten me autoimme heitä".
Ymmärrän että harmittaa kun eivät tee teille vastapalvelusta mutta toisaalta jos minulle soiteltaisiin ja tarjottaisiin jatkuvasti apua en välttämättä kehtaisi kieltäytyä ottamasta sitä vastaan. En kuitenkaan kokisi velvoitteekseni tehdä itse samaa vastapalvelusta.

Eikää, siis kirjoitinhan tuossa heidän talkoistaankin? Joihin ihmiset oli KUTSUTTU, myös meidät =)

Ei voi olla tota... emme jatkuvasti soitelleet ja tarjoutuneet avuksi vaan aina silloin kun oli mahdollisuus. Ja kutsuttuna ETENKIN.

Yhteistyössä