Lähes armeijamaista ripeytta 'vaativaä mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko teillä muilla miestä, joka vaatii lähes armeijamaista nopeaa suoriutumista perheeltä eri tilanteissa? Eteisestä pitää suoriutua miehen mukaan reippaasti ulos ja kauppaan ei saa jäädä kiertelemään rauhassa hitaasti, vaan pitää mennä ottamaan vaan tarvittava ja ripeästi kassan kautta ulos. Joskus uloskin pitää suoriutua niin nopeasti, että tulee sanomista, jos ei ole itse käynyt/tajunnut käydä ajoissa ennen lähtöä suihkussa ja meikannut. Käyn monesti ajoissa etukäteen, koska koitan välttää kinat. Lisäksi miehen mielestä pitää kävellä ripeää reipasta vauhtia joka paikassa. Pitää myös sanoa sanottavansa ripeasti, eikä saa jäädä jaarittelemaan muuta. Tämmöinen mies mm. suuttuu siitä jos häntä moittii siitä, ettei tämä kuuntele naista ja jos nainen jää moittimaan miestä tästä kuuntelemattomuudesta, eikä heti sano miehelle ripeästi sitä asiaa, jota mies ei siis kuullut.

Onko muilla tämmöistä?

laittanut moisen kiertoon jos edes olisi moiseen tullut sotkeuduttua.

Itsekin tykkää hoitaa hommia ripeästi, mutta ei se oikeuta natsittamaan muuta perhettä.

Kyllä tuo aina vaatii reippaasti menoa, mutta on jo tottunut, ettei se meiltä aina niin nopeasti onnistu. On oppinut, että murkuille pitää sanoa hyvissä ajoin lähtemisestä, jotta se onnistuisi hänen haluamaansa aikaan.

En olisi minua vittupääksi haukkuvan miehen kanssa. Toivottavasti teillä ei ole lapsia.

On meillä jälkikasvua.

Tilanne meni siis näin:

Olin kysymässä mieheltä erästä ihan arkijuttua.

Mies ei tapansa mukaan kuullut ekalla kysymällä ja tokaisee: ''mitä''?

Minä siihen, että: ''voisit sinäkin joskus kuunnella ensimmäisellä kertaa, kun aina saa toistaa joka asian kolme kertaa''. Mies huitoo samalla käsillä rullaten, et asiaan, asiaan....
Siten mies sanoo mua vittupääksi, kun koitan toistaa et kuunteleisit joskus ekalla kerralla, et rasittavaa on toistaa joka lause tyyliin kolme kertaa.

Olinko mielestänne muka ''vittupää''?

ap.

On meillä jälkikasvua.

Tilanne meni siis näin:

Olin kysymässä mieheltä erästä ihan arkijuttua.

Mies ei tapansa mukaan kuullut ekalla kysymällä ja tokaisee: ''mitä''?

Minä siihen, että: ''voisit sinäkin joskus kuunnella ensimmäisellä kertaa, kun aina saa toistaa joka asian kolme kertaa''. Mies huitoo samalla käsillä rullaten, et asiaan, asiaan....
Siten mies sanoo mua vittupääksi, kun koitan toistaa et kuunteleisit joskus ekalla kerralla, et rasittavaa on toistaa joka lause tyyliin kolme kertaa.

Olinko mielestänne muka ''vittupää''?

ap.
Kyllä. Joudun useasti sanomaan miehelleni "mitä", kun en kuule hyvin. Jos mies alkaisi jankkaamaan samaan tapaan kuin sinä, että kuuntelisit joskus eka kerralla, niin varmasti menisi hermot enkä puhuisi miehen kanssa mitään vähään aikaan.

Täällä olaan kovasti sitä mieltä, ettei mies saa hoputtaa vaimoaan toimimaan repeästi.

No ei se vaimon ole pakko toteuttaa tuota käskytystä. Mutta toisaalta ei hän myöskään voi sen enempää vaatia miestä odottelemaan itseään. Eli sitten vaan omilla keinoillaan kulkee miehensä perässä.

En kyllä tajua, miten kukaan "ei ripeä ihminen" ryhtyy noin ripeän kanssa suhteeseen.

Tietty, jos asia on alkanut vaivata vasta kun ukko hoputtaa lapsia jotka eivät millään pieninä voi olla yhtä nopeita, ymmärrän ärtmyksen...

Yhteistyössä