Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Marraskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta,

tänään on poks 37 :heart: ! Ihanaa! Taas sitä miettii, miten elämä voikin olla niin hienoa aina välillä... Juhlittiin tuossa juuri miehen kanssa ja taputeltiin vauvaa, kun hän on viihtynyt mahassa eikä ole (kaikista peloista huolimatta) lähtenyt ryysäilemään maailmaan ennen aikojaan.

Jänskä kuulla, onko Delfis vielä kotosalla ;) ?

Piip, mä kerron ehdottomasti. Älkää kukaan ottako tuota mun ikävää kääntöyrityskokemusta liian vakavasti jos joudutte samaan tilanteeseen. Paljon on varmasti myös siitä kiinni, miten osaa rentoutua tilanteessa jne. Ja kuitenkin jos kääntäminen onnistuu, niin helpottaahan se tulevia vaiheita.

:attn: JoJolle virtuaaliterveisiä ja toivottavasti kuulemme pian teistä :heart: !

Ada ja vauva 37

Piti tulla ihan ilmoittautumaan, että täällä ollaan ja hyvin voidaan!
Ei vain ehdi tietokoneella näemmä ikinä olla :( Mutta tosiaan kännykällä käyn joka päivä lukemassa kaikki kuulumiset täällä!!

Kuudeksi töihin menemistä ei näemmä enää kroppa kestä, pää on kipeä ja tulee flunssainen olo. Että nukkua pitää saada kunnolla ;)

Odessa80 14+6

Odessa, tuttua toi että unta pitää saada kunnolla ja aamut on tuskaa. Jaksuja sulle niihin!

tää kävi uimassa :D ihanaa ja villavuori auttoi tissit alko vähän vaan kippuilemaan ja vasta kotiin tullessa :) kannatti ja uida pystyi hyvin ilman mitään tuntemuksia :) Tuli taas niin virkistynyt olo ja kolotukset jäi :) seuraavaa kertaa odotellessa... ja pitänee alkaa väsäämään mahalle lämmikettä kanssa voipi kasvaessaan alkaa ilmoittaa et sinne kans :)

Unico ja Toukka 17+1

Unico, heh. Siis Helmi on se Panda :D "Työnimi" oli Taotao ja vieläkin välillä kutsutaan, jos ei ihan Taotaoksi niin Pandaksi :)

Onnea Ada täysiaikaisuudesta!

Ja Delfikselle jaksamista vikoille päiville, eiköhän se Vili sieltä ihan pian tuu :heart:

Sunnuntaita!

Onnea täysaikaiselle pikku-Adalle!

Hienoa, että Unicon rinnanlämmitin toimi. Päättelykerroksella varmaan jätit jostain syystä ekan silmukan päättelemättä. :) Mutta sait sen varmaan kursituksi.

Täällä on alkanut aamu ihan älyttömällä energianpuuskalla. Olen alkanut valikoida hääkuvistamme niitä, jotka päätyvät teetettäväksi! Aika kauan se onkin saanut odottaa. Mentiin naimisiin maaliskuussa 2008. :D Aiemmin teetätin valokuvia säännöllisesti kansioon, mutta nyt olen jo piiitkään kaivannut vähän ryhdistäytymistä asiassa. On hyvä ryhdistäytyä ennen kuin vauva syntyy!

Mutta aaaaah, miten herkkää ja ihanaa on katsella kuvia. Muistan elävästi sen päivän sumuisen tunteen; poskilihakset kipeinä, mutta hymyilemistä en voinut lopettaa. En ollut koskaan aiemmin ollut niin rakastunut. :heart:

Eilen katsottiin todella hyvä ja erittäin järkyttävä elokuva. Vinkiksi kaikille, jotka haluavat aktivoida raskaus- ja äitiyshormoninsa täyteen huutoon - Philippe Claudelin Olen aina rakastanut sinua suorittaa homman puolestasi. Kun elokuva loppui, itkin lohduttomana miehen kainalossa. En voi silti sanoa, etteikö olisi kannattanut katsoa. Yölläkin heräsin ja ajattelin elokuvaa, mutta en ollut enää siitä kovin ahdistunut. Se oli niin hyvin tehty, että raskas aihe oli helppo kestää.

Delfikselle oiiiikein kipeitä ja tiheitä supistuksia, jos sellaisia ei ole jo!

:heart: piip 26+5

Kvartti, sorry, kyl mää sen työnimen muistin, mut tuli mieleen et onko se puuhannu jotain sellaista että näyttää pandalta. ? :D

piip, juu virkkasin sen sitten yhden kerroksen ja sain sen sit purkautumattomaksi :) Se on hyvä kun saa kuvat järjestykseen :) mulla on polttamatta varmuuskopiot aikamoiselta ajalta pitäs ryhdistäytyä ettei tuu itku jos koneelle jotain sattuu.

La Mer tuota odotellessa ;)

Täällä väsyttää, mutta sainpas käytyä töiden jälkeen kaupassa, nyt pitäs vielä hiukan ryhdistäytyä ja puuhata kamoja laatikkoon ja ylös (sais samalla kuvata vaunut).
Täällä alkanut selkä jumimaan ja vihloo aina välillä kipeästi, onneksi ei ole jalat lähtenyt alta vaiks kyl tuo hiukan vauhtia hidastaa (sit vaan mennään hitaammin). Ja sit tuolta nivusista/alamahalta vihloo ajoittain, kaippa nää kuuluu asiaan.
Jotenkin tuntuu että toi mahakin on ottanut paikkansa ja pullottaa tossa edessä ettei saa enää piilotettua kun koko ajan on pullollaan eikä vaan iltaisin ;)
Ja huomenna saa nukkua :)

Unico ja Toukka 17+2

Unico Tosi nopeasti on aika kulunut, justhan sitä plussattiin =)

Pakko tulla vähän purkautumaan, kun ottaa päähän ja paljon...
Tuttavaperhe laittoi välit poikki sekä minun, että vanhempieni kanssa. Ja syy se, että ei muistettu heille syntynyttä lasta/lastenlasta. Tää tuttavaperhe ei oo ikinä muistanut milläänlailla minua, ei syntymäpäivinä, ei valmistujaisten vuoksi, ei kihlauksen vuoksi. Kihloihin mentiin viime tammikuussa, niin nämä ei oo halaistua sanaa asiasta sanonut.
Mutta tälle tuttavaperheen lapselle on viety lahjoja, on ollut häät, kihlajaiset, yo-juhlat, talonvalmistujais juhlat... Ja annettu lahjoja vaikka ei oo edes aina joihinkin juhliin kutsua tullut. No nyt kun kesällä näille syntyi vauva, niin mä nostin mekkalan, että nyt saa riittää, yhden yhtäkään lahjaa ei viedä. Ei ainakaan sen jälkeen, kun naureskelivat vaan mun kihlaukselle.

No eilen sain isältäni kuulla, että miksi nämä ei ole ottaneet yhteyttä, eivät käyneet kylässä, eivät soittaneet... Edellisessä puhelinkeskustelussa tää äiti oli vaan tuumannut, että he ovat hämmästyneitä ja vihaisia, kun heitä ei ole muistettu vauvan syntymän johdosta. Ja sen jälkeen eivät ole soittaneet taikka pitäneet yhteyttä. Mua kyllä rupes niin ottamaan päähän, että hyvä että en eilen tekstiviestiä pistäneet, että hei haloo... Että ehkä voisitte vähän miettiä... Huoh.. Ja kaikkea kanssa. :kieh:

päpsy, näinhän se menee. Ei oo ihan vielä muka mukana ja sit onkin näin pitkällä ja hui. :) No huh huh onpas tuttava perhe, ja tossa ei voi syyttää ees hormoneja jos isovanhemmat on sanoneet.

Tänne ei yökkö olo aamulla mut ei tullu ylös :D ja tää on alka nut muka heräämään tästä ihme koomasta jaksanut jopa tehä jotain :) ihan pilvessä nyt. Katotaankauanko kestää. Mut mä oon oikeesti ylpeä et oon saanu pieniä hommia aikaan kun tähän asti ollu kaikki hankalaa. Josko tää hillitön väsymys alkais väistymään, toivossa on hyvä elää. Ja aika näyttää. Oliskin kyllä rästissä sen verran hommia että sais väistyä väsy niin sais ne ajan tasalle :laugh:
Mut nyt saatiin vaunuihin uudet pyörät tilattua ja odotellaan millon tulee :) hienoa ja en olis uskonut et uudet pyörät löytyy 35 vuotta vanhoihin vaunuihin, mut löyty, ei nyt aivan samanlaiset mut passelit. Ei tarvii miettiä et kestääkö ne vai mureneeko. Ja jos noiden pyörien kanssa kestäsvielä toukkiksen lapsille (jos hää kelpuuttaa). Muuten on pinnat kuosissaan kun pölyt pyyhkäisee. Hyvää tekoa näyttäs olevan. pyöriä kun irrottelin niin näytti muka olevan ihan hyvässä rasvassakin ja niitä on sentäänkäytetty se 20 vuotta sitten viimeksi. Noo tää nyt innostu näistä, kuvia saatte joskus kun on sisukset valmiit.

Unico ja Toukka 17+3

Nyt on niin väsy ja keljutus, että en enempää jaksa.
Ilmoittelen vain, että edelleen yhtenä isona kypsänä tynnyrinä täällä...

Muille mukavaa alkanutta viikkoa! :wave: :flower:

Delfis ja Vili
38+6

Mulle tulee valokuvamorat Piipin kuvajärjestelystä! Pitäsi itsekin... Ihanaa, että muistelet hääpäivääsi noin kauniisti :heart: .

Onnea Päpsylle puolivälin ylityksestä! Kuulostaa kyllä aika erikoiselta tilanne tuttavaperheen kanssa. Ehkä lahjat, muistaminen ja muistamattomuuden muistaminen on enemmän seurausta kuin syytä... Toivottavasti saattee tilanteen selvitettyä :hug: .

Täällä on jo käyty tänään magneettikuvassa ja neuvolassa. Tosin kuvauksessa vain hyvin pikaisesti :laugh: . Kävi nimittäin ilmi, että mulla on niin paha tuubifobia, etten pystynyt hengittämään siinä ahtaassa tuubissa :headwall: . En osannut edes aavistaa sitä, sillä mulla ei tule ahdistusta hisseissä ym ahtaissa tiloissa, enkä pelkää sairaaloita tai koneita yms. Mutta tuubeja en kestä! Puhuin isäni kanssa tuubitörttöilystä ja hän kysyi, löinkö magneettikuvauksen hoitajaa :o . Olen kuulemma ollut pienenä vastaavanlaisessa tutkimusyrityksessä, joka on päättynyt yhtä nopeasti ja tuloksettomasti, ja olin lisäksi motannut sairaanhoitajaa. Siihen verrattuna tämä meni siis paremmin :ashamed: .

:attn: Delfis, yritä jaksaa sinnitellä :heart: ! Kyllä se Vili kohta... Koska sulla olikaan seuraava neuvola?

Ada 37+2

Kiitos tsempityksistä Ada & Unico. Varmaan nää loppuraskauden hormonit tekee tepposensa. Nukuttaa ja mieli on tosi alakuloinen. Sit kun Vili (toki on hyvä että liikkuu) riehuu edelleen, niin alkaa mamma olla tosi kipeä. Välillä supistelee ja välillä vili monottaa... Väsy vain on iskeny.

Ada hui! Sullahan paha tuubikammo. Hyvä, ettet kuitenkaan lyöny sitä hoitajaa :D
Ylihuomenna on taas neuvola. Katsotaan laittaako valmiiksi lähetettä äippäpolille, kun viimeksi tosiaan meinasivat, että la:n jälkeen ei kauaa odotettais käynnistystä. Saa nähdä mitä ne meinaa... Tulis vaan vili vapaaehtoisesti. :)

Oliko se Unicolla, jolla iho kutisi? Tuli vaan mieleen :laugh:

Väsyttäs kyllä.. Mun maha on kyl niin valtava kans, ettei taida viitsiä edes esitellä :whistle: Ehkä se sitten tulee niin esiin, kun on ollu hoikempi, tai en minä tiiä :kieh:

Niin ja onnea niistä syntyneistä vauvoista, ja niistä, jotka vielä vitkuttelee ;)

Odessa80 15+1

Voi Delfis, uskon kyllä, että alkaa sapettaa! |O Mutta ei mene enää kauaa, ei varmasti. :heart:

Heh, olipas hassu juttu tuo Adan putkikammo. Hyvä että hillitsit tällä kertaa nyrkkisi! :xmas: Mitä tämä nyt sitten tarkoittaa sen synnytyksen suhteen - et varmaan nyt saa millään tietää, onko siellä lantiossa tilaa vai ei?

Unico, mulla taisi kans noilla viikoilla ottaa maha hirveän kasvuspurtin. Ja aikamoista se kasvu on ollutkin sitten melkein näihin päiviin saakka! Nyt musta tuntuu, että viimeisen viikon aikana mitään ei ole tapahtunut.

Ja Odessa, toki hoikilla näkyy yleensä maha paremmin, mutta aika paljon tuntuu vaikuttavan myös selän pituus ja lantion tilavuus. Mulla esim. maha on koko ajan ollut paljon korkeammalla kuin keskimäärin, koska se ei oikein mahdu tuolla lantiossa köllöttelemään.

Kuulostipa Päpsyn juttu tosi erikoiselta. Pelkästään se, että joku suoraan sanoo loukkaantuneensa sen vuoksi, ettei saanut lahjaa, on aika outoa. Siis kyllä kai loukkaantua voi tuollaisestakin, mutta hassua loukkaantua niin paljon, että sanoo sen suoraan. Ja kun ei kuitenkaan itsellä ole ollut tapana antaa lahjoja. Omituinen juttu kaiken kaikkiaan....

Onkohan mulle jo nyt tullut se raskauden vaihe, kun maailman kamaluudet alkavat pyöriä öisin mielessä eikä uni tule millään? :( Olen aina ollut tosi hyvä nukkumaan, ja tuntikausien valveillaolo öisin onkin siksi tosi outoa. En osaa oikein tehdä mitään. Voi kun vielä saisi posotella unia varastoon. Kohta ei kuitenkaan enää saa!

Meille tuli Pohjolasta ilmoitus, että vauvavakuutusta ei myönnetä. Se oli se veriseula. Sitä ei suoraan kysytty hakemuskaavakkeessa, ja mietinkin siksi, että pitääkö se laittaa lisätiedoksi. Päätin lopulta olla rehellinen. Noh, pärjätään ilmankin! Muualta ei enää keritä hakemaan, kun huomenna tulee se 27 viikkoa täyteen.

Vakuutukset varmaan siirretään ihan vaan piruuttamme johonkin toiseen yhtiöön. Minusta kun olisi vakuutusyhtiöissäkin aika miettiä, myöntäsivätkö sittenkin jonkun vakuutuksen vähän kohonneella riskiluvulla vai ottavatko riskin koko asiakkuuden jatkumisesta.

piip 26+6

POIKA syntyi perjantaina 20.11. :heart:

Loppujen lopuksi meni hatasektioon. Koko synnytys oli aika rankkakokemus. Kolme kertaa yritettiin kaynnistaa ja kaksi kertaa yritettiin kalvot puhkasta. Ei ollut kivaa.

Tanaan paastiin pikku-pojan kanssa kotiin ja mietitaan, etta mitas nyt. Ihan oikeesti, mita nyt tehdaan?

Luen teidan kuulumiset piakkoin ja kirjoitan en niin kivan synnytystarinan.

JoJo ja poika 3vrk

:heart: :heart: :heart:

Onnea JoJo! :flower:

Voi harmi, että synnytys oli rankka. (Siinä oli samoja piirteitä kuin sukulaiseni synnytyksessä viime viikolla. Se olikin kauhea juttu kokonaisuudessaan.) Mutta paras palkinto siitä tuli! Onnea myös iskälle ja pikkuiselle ihmeelle itselleen!

Synnytyskertomusta odottelen innolla.

:heart: piip

JoJo oikein paljon onnea pojasta! :heart: :heart: :heart:

Päpsylle onnittelut puolesta välistä!

Ada, voi ei tuo sun tuubikammos. Mutta ei tuollaista voi tietää etukäteen. Onneks kuitenkin maltoit olla heiluttamatta nyrkkiä. :D

Delfis
Pidetään nyt peukut ja varpaat pystyssä että Vili sieltä pian tulis maailmaan. Mun kaveri on suht samoilla viikoilla ja sillä on yhtä suuri ketutus päällä. Pitänee siis oikeasti paikkansa että loppuvaiheessa sitä vaan haluaa niin kovasti sen vauvan maailmaan ettei enää osaa edes jännittää sitä synnytystä.

Unico Mahan kasvu kuulostaa tutulle. Mulla pompsahti myös noilla viikoilla maha enempi esiin. Sit se hiljenikin ehkä pariksi viikoksi ja nyt taas ollut kasvupyrähdys.
Ja toivotaan että se sun pahoinvointis väistyis pian kokonaan tai tulis ainakin tällaiseen muotoon mitä mullakin on. Etoo välillä, mutta ei enää mitään verrattuna niihin alkuajan etomisiin.

Piip Tuo unettomuus kuulostaa tutulle. Mä oon nyt viime viikosta alkaen herännyt aina aamuyöllä ja en meinaa millään saada uudestaan unta.

Eilen heräsin viideltä kokonaan, lähdin sitten seitsemäksi jo töihin. No tänään sitten heräsinkin jo neljältä. Voitte uskoa kuinka väsynyt olo on nyt... Huoh. Pitää nyt toivoa että tästä päivästä selviää jotenkin, töitten jälkeen olen luvannut mennä kaverin kanssa uimahalliin, mutta sen jälkeen painun suoraan yöunille.
Mulla taitaa olla vähän sitä työstressiä, koska pyörittelen tuollein aamuyöstä työasioita mielessä. :(

Täällä olis torstaina neuvola sekä suuhygienistillä käynti, sekin siis raskauteen liittyvä käynti.
Painoa on nyt ainakin tullut lisää. Kotivaa'an mukaan olen ylittänyt nyt lähtöpainon, saa nähdä mitä neuvolan vaaka sitten näyttää. Mutta tuo tuskin haitannee vielä, kun se lähtöpainokin oli alipainon puolella ja siitä tippui vielä se 6 kiloa pahoinvoinnin takia pois.

Nyt sain niin hillittömän aivastuskohtauksen, että pakko lähteä niistämään nenä. Taidan tosiaan olla allerginen töille! :laugh:

Mukavaa päivää kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 21+6

(Ei me pystytä vaihtamaan meidän tekonimeä, Herne se on ja pysyy Herneenä, vaikkei enää herneen kokoinen olekaan. :D )

Onnea JoJo!!! :heart:
Ikävää, että synnytys oli karmaiseva kokemus, onneksi kuitenkin pojalla ja sinulla kaikki nyt hyvin! Eikä siinä tarvi sen kummempia tehdä, ihailette vaan poikaa kotosalla, imetät ja vaihdatte vaippaa ja vaatteita. Kyllä se siitä lähtee sitten sujumaan, otat vaan ihan rauhassa. Ei oo kiire mihinkään! :hug:

Ada, mullahan on kans kokemusta tosta tuubista, eikä se tosiaan ollut mukava paikka. Selvisin siellä kuitenkin hengittelemällä rauhassa. Eikä se kuvaus kestänyt ollenkaan kauaa. Lisäksi helpotti, kun oli kädessä se hälytysnappi. Ajattelin vaan, että sitä voi painaa koska tahansa, jos siltä tuntuu. Ja sitten se koko homma olikin jo ohi. Mut ymmärrän hyvin, jos siihen voi olla kammo. Oli se niin ahdas onkalo, jonne liutettiin syvälle. Niin, laitoin sulle yksäriä perätilasynnytysasioista.

Jojolle onnittelut! Kyllä se homma siitä lähtee sujumaan. Ei sitä paljon muuta kuule alkuun tarvitse ajatella tekevänsä kuin imetystä, imetystä, vaipanvaihtoa, imetystä, sylittelyä, imetystä ja sitten kun yrittää muistaa itse syödä ja juoda riittävästi.

Oiii! :flower: Isot onnittelut JoJolle ja miehelle pojasta! :heart: Harmi tosiaan, jos synnytys ei mennyt niin ihanasti, mutta onneksi tulos on ihana:)

Hapsiainen on se kyllä tosiaan kärvistelyä tämä loppuaika. Oon ihmisenä sieltä kärsivällisimmästä ja rauhallisimmasta päästä, mutta nyt kaveritki huvittuneena kuuntelee mun vuodatusta, kun niin hermoheikkona :D Sinäkin kun oot ylittäny tuon puolenvälin etapin, niin nyt se aika lähtee siivillä menemään. Justhan oli heinäkuu ja rakenneultra meillä :)

(.) Täällä on pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana. En oo edes aamusella heränny kun mies on lähteny töihin, eli toooosi sikeesti oon nukkunu. Ihana tunne! :)
Ja nyt seuraa lima-asiaa :D Eilen illalla irtosi limatulppa. Tai uskon, että oli vain osa siitä, kun oli alle pikkurillin paksuinen klöntti ja mitään ei sen jälkeen ole tapahtunu. Nyt vaan odottelemaan, josko jotain tuosta seurais. Eikös se niin ole, että sen lähdön jälkeen pääsee kohdunsuu avautumaan? Vai oonko käsittäny ihan vääriin?

Mukavaa tiistaipäivää kaikille! :wave:
Delfis ja Vili
39+0 POKS! :heart:

Yhteistyössä