Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Marraskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osa 3... näköjään oli niin suuri ja hieno kokemus, ettei osaa tiiviimmin kirjoittaa :D

Soitin siinä sängyllä maatessani miehen takaisin, melkein itkin kun tuntui niin pahalta. Samoin soitin äidilleni ja sanoin, että 7 jälkeen pääsen saliin. Hän oli siis tulossa tukihenkilöksi. Viimein pääsin pois käyriltä, vauva voi hyvin koko ajan ja laitteen supistuksia kuvaava arvo kävi jossain vajaassa kolmessakymmenessä supistusten aikana, muulloin oli alle 10. En tiedä, miten usein supistuksia tuli, en yhtään pystynyt hallitsemaan sitä kipua ja supistuksen aikana pelkäsin jo valmiiksi seuraavaa :ashamed: . Jumppapalloa kokeilin ja se oli liian pieni ja pehmeä, tuntui kuin olisin ollut kyykyssä enkä istumassa :headwall: . Supparit tuntuivat repiviltä ja siltä, kuin metrihalko olisi ollut pingotettuna pallean ja alapään väliin ja että joku sohisi puukolla vatsaan samalla :/ . Kuulemma vesien mentyä ne tuntuvat kovemmin. Kätilö siis käski odottamaan saliin pääsyä, jossa saisin epiduraalin, muuta ei tarjottu. Siinä odotellessani vähän harmitti, etten kestänyt kipua niin hyvin kuin olin etukäteen kuvitellut, siskokin synnytti reilu nelikiloisen esikoisensa vain ilokaasun avulla... tai niin luulin muistavani :xmas: . Mutta siis pääasia, että saisin jotain lievitystä ennenkuin repeäisin kahtia. Mies tuli ennen kuutta paikalle ja jotenkin se tunti hujahti supistusten tullessa ja mennessä.

Pääsimme vihdoin kävelemään alakertaan salia kohti, siellä sitten odoteltiin keskenämme vähän aikaa ja mies oli hetken ihan pulassa, kun käskin hieromaan selästä ja uikutin. Sanoi vain vähän hädissään, että tulis jo se anoppi :kieh: . Aamuvuoron kätilö oli ihan toista maata kuin yövuorossa ollut, sain ilokaasun käyttöön ja vielä tramalia kannikkaan, jota tosin en muistanut vasta kun papereista siitä luin =) . Minulle laitettiin myös tippakanyyli nesteytystä varten. Ilokaasu ei hirveästi auttanut, mutta onneksi aika kului nopeasti kun supparit vei kaiken huomion ja yritin ajoittaa kaasun hengittämisen oikein. Sitten anestesialääkäri ja -hoitaja saapuivat, molemmat lupsakoita miehiä, oikein mukavia hekin eikä vähiten siksi, että sain toivomaani helpotusta ;) . Epiduraalin laitto ei tuntunut ollenkaan pahalta, paitsi kun piti maata paikallaan vaikka supisti. Tässä vaiheessa olin edelleen 4cm auki |O , siis monen tunnin kivut eikä mitään edistystä! Kätilö laittoi samalla vauvan päähän pinnin, josta lähti piuha stan-laitteeseen. Ilmeisesti olin jännittänyt itseäni kivun takia niin, ettei homma edennyt. Kätilö poistui vähäksi aikaa, kun olin kääntynyt toiselle kyljelle, että puudute leviäisi tasaisesti. Äiti saapui paikalle kun puudute alkoi vaikuttaa. Kohta kätilö tuli ja säikähti; vauvan sydänäänet tekivät jo toista laskua, n. sataan lyöntiin/min. En ollut vielä ehtinyt huolestua, koska äänet nousivat kuitenkin heti, siis hitaita lyöntejä oli ihan muutama. Siitä sitten äkkiä toiselle kyljelle jossa kätilö totesi kanavan auenneen hetkessä kuuteen senttiin, komensi minut kontilleni pää alaspäin ja lääkäri tuli paikalle. Lääkäri totesi äänien nousevan jälleen normaaliksi, lasku johtui siis liian nopeasta laskeutumisesta synnytyskanavassa. Tämä säikäys oli tosi lyhyt, eikä onneksi ollut vakavaa. Kävin kätilön avustuksella vielä vessassa kaikkien piuhojen ja tippapullon kanssa ja jäin seisoskelemaan sängyn vierelle. Supistukset alkoivat taas tuntua oikealla puolella vatsaa ja otin taas ilokaasun käyttöön. Äiti jutusteli koko ajan jotain ja hieroi milloin mistäkin, selästä ja hartioista, jopa kädestä kun olin makuuasennossa. En edes pyytänyt hieromaan, mutta mukavalta tuntui, paitsi kun supisti ja hierova käsi oli väärässä kohdassa =) Seisaallaan olo sai viimein aikaan sen kuuluisan kakkahädän tunteen, joka ei ollut mitenkään pakottava. Kanava oli auennut niin hyvin, etten enää ehtinyt saada kipupumppua eli lisää epiduraalia. Supistukset alkoivat tuntua rajumpina, käyrä piirsi reilu 70 arvolla supistusten aikana. Sain ponnistaa hieman, että kanavan viimeinenkin reuna antoi periksi.

Pikkuhiljaa sain alkaa ponnistamaan, vauva polki jaloillaan kylkiluihin ja vatsan päällä poltteli, kun ei enää ilokaasua saanut. Epiduraalin vaikutus oli jo loppunut, kätilö tyhjensi rakkoni katetrilla, kun epäili kivun johtuvan osin täydestä rakosta. Olihan sitä pissa kertynytkin melkein puoli litraa :o . En ollut juonut paljon mitään, vähän suuta kostutin vedellä koska ilokaasu kuivatti röörit. Ilmeisesti tippanesteytys oli riittävä... Ponnistin puoli-istuvassa asennossa, joka tuntui liian makuuasennolta, jotenkin olisin halunnut koko ajan pystympään. Äiti tuki pään takana olleita tyynyjä ja kuivaili hikeä kylmällä vesikääreellä, mahanahkakin oli ihan hiessä. Tuin jalkoja ensin kätilön ja avustavan kätilön kylkiin, sitten pidin sukkien varsista kiinni. Supistukset tulivat välillä tauotta, välillä sain vähän huilata kun oli pitempi väli. Tiukkaa teki, muttei alapäähän koskenut läheskään niin paljon kuin vatsaan. Vauvan pää liikkui aina supistusten välissä takaisin sisäänpäin ja ponnistaessa vauva pyöritteli päätään, kuin etsien oikeaa asentoa :whistle: . En pystynyt pitämään ponnistaessa silmiä auki, ilmat karkasivat heti pihalle ja ponnistusvoima hävisi :o Tunsin itse vauvan pään aiheuttaman kiristyksen vasta emättimen suulla, ajattelin vielä että mitähän vaurioita tästä tulee... tiesin kuitenkin ettei olo helpota, ennenkuin vauva on ulkona =) . Sitten pää viimein putkahti ulos, äkkiä peppu ylös ja joku malja sinne alle työnnettiin ennenkuin sain ponnistaa loputkin vauvasta pihalle. Vauva nostettiin vatsalle ja tuntui tosi lämpimältä :heart: . Parkaisi vähän ja sitten hiljeni, oli vähän sinertävä. Kätilö imaisi vauvan keuhkoista limaa, jolloin vauva herpaantui ja meni liikkumattomaksi. Äkkiä tuli lähtö virvoiteltavaksi, mutta jo mennessä ovella tyttö parkaisi kovempaa ja tiesin, että kyllä se siitä. Lääkärikin oli vain vilkaissut ja todennut, että kaikki kunnossa. Vauva tuotiin melkein heti takaisin, äiti nyyhkytti. Minä olin vain helpottunut siitä, että urakka oli ohi :D Pisteet olivat 7/9/10. Väri, ärtyvyys ja jäntevyys olivat ne mistä jäi pisteitä pois. Vauvaa pestiin siinä ja kätilö veti istukan ulos, auttoi mahan päältä painamalla. Minulle laitettiin tikkejä, puudutuksen laitto koski ***tanasti. Välilihaan tuli 3 tikkiä ja emättimeen enemmän, 2. asteen repeämä siis. Aika nopeasti tikit laitettiin, eli ei niitä paljoa tullut. Soitin mieheni katsomaan tytärtään, olin pyytänyt häntä poistumaan ennen ponnnistusvaihetta, kun ei halunnut olla sitä näkemässä. Vauva tapitti isäänsä silmiin ja mies oli myyty :heart: Kätilö paineli vielä kohdun tyhjäksi, hyytynyttä verta turahti ihan kunnon määrät :x . Pääsin suihkuun ja laittamaan sen ihanan maxivaipan... sitten kokeiltiin imetystä ja äiti otti valokuvia. Ei siitä mitään tullut, rinnanpäät oli niin matalat, että ilman rintakumia ei onnistu vieläkään. Kätilöt ihastelivat äidin ja minun yhteistyön sujuvuutta, itsekin vähän ihmettelin, miten hyvin kaikki meni. Rauhallisuuttani ja määrätietoisuuttani kehuttiin myös, oli kyllä pakko myöntää, että aika paljon siitä voi kiittää sitä epiduraalia... Olo oli vähän hutera ja meidät vietiin kumpikin omissa sängyissämme osastolle, jossa sain rintakumin avulla imetyksen käyntiin.

Vauva jätettiin heti vierihoitoon, hoitaja vain käytti minua vessassa ja näytti mistä saa vaihtovaipat ja vaatteet tarvittaessa. Jälkisupparit olivat tosi kivuliaita ja hoitaja kävi painelemassa kohtua pari kertaa. Vauva oli todella suloinen, ihan miehen näköinen, mutta myös minun :D . Sain ruokaa huoneeseen ja sitten onnittelukahvit. Äiti poistui onnellisena, kokemus oli hänellekin uusi ja erilainen, kun pääsi vierestä seuraamaan kunnolla eikä tarvinnut itse ponnistella. Kiittelin häntä kovasti, tämä kokemus lähensi meitä entisestään, vaikka on vaikeitakin aikoja ollut.

Jatkan taas myöhemmin kuulumisilla, nyt väsyttää =)

Vau, piki, itku täällä tuli kuin luin kertomuksen :heart: Neljättä osaa odotellen =)

Täälllä on masu poksahtanut näkyviin, ainakin vähän, toivon ainakin niin. Että ei tää oo kyllä enää pelkkää läskiä :laugh: Ens viikolla ois neuvola ja hammaslääkäri.

Poks 17+1

Oi kiitos, Piki, seikkaperäisestä synnytyskertomuksesta! Odotan innolla, jos vielä jaksat kirjoittaa vauva-arjen alusta jotain. Omanapaisuudesta ei kannata huolehita - me kaikki ollaan tässä pinossa juuri sitä varten, että rikastuttaisiiin tuontyyppisistä kokemuksista ja jutuista. Ihanaa lukea kaikesta! :flower: :heart:

Luen tuota kertomustasi parhaillaan myös miehelle ääneen - se kuuntelee kiinnostuneena samalla kun rakentaa keittiön kaappeja. Nyt vaan saha pitää juuri sellaista möykkää, että täytyy pitää taukoa. Naapurit varmaan ikionnellisena viettävät isänpäivää, kun me täällä möykkäämme. :ashamed:

Onnea kaikille nykyisille ja tuleville isille! :heart: :heart:

Piki kiitos :heart: Synnytyskertomuksia on aina kiva lukea. Ihanaa kuinka sun aiti oli tukena ja muutenkin kaikki meni hyvin. Paljon kaikkea hyvaa uudelle perheelle!

Onnea Papsylle vauvamahasta! :heart: Joko olet tuntenut liikkeita? Ne on ihan parhaita, ultran ja sydanaanien kanssa. Tsemppia hammaslaakariin! Itsekin pitais aika tilata.

La Mer on siis viela taalla, mutta missa luuraa Delfis? Kylla rupes jannittaa Delfiksen puolesta.

Taalla ei ihmeita. Nyt on parina paivana ollut vasemmalla puolella nivusessa kipuja, joku hermo jaanyt jonnekin kiinni. Miten viime viikko menikin niin nopeasti? Jos naa seuraavat viikotkin menee yhta nopeesti, vauva on taalla yht'akkia. Ma en osaa vielakaan ajatella mita kohta tapahtuu. Jos sitten synnytyssalissa tajuais :laugh:

Mies muutti sankya. Se ei enaa jaksanut mun yoheraamisia, ihan kuin ne ois herkkua mulle. No ainakin mies saa hyvat younet, mutta mina se heraan vahan valia. Valilla nukkumaan meno oikein ahdistaa, kun tietaa miten tuskallista se tulee olemaan. Toivottavasti kaikki tama jaa taakse synnytyksen myota ja sitten saa vauva herattaa! Noh ken leikkiin ryhtyy se leikin kestakoon...

Meen tasta kylpyyn, kun sita saunaa ei vielakaan ole.

JoJo 37 POKS :o (nytko sita on jo taysaikanen?)

Piki, ihana lukea tuota synnytyskertomusta. :heart:

Mun mahan kasvu on ehkä hieman hidastunut. Mun mielestä nyt ei ole tullut mitään muutosta ehkä noin viikkoon. Tuntuu jopa jotenkin pienelle tuo maha. :D Ehkä se sieltä kasvaa vielä korkojen kanssa. :D

Niin ja ylihuomenna on kauan odotettu rakenneultra! :heart:

Äh, en ehdikään kirjoittamaan nyt enempää. Työt kutsuu. :o Yritän palata kunnolla päivän kuluessa.

- Hapsiainen 19+5

Hei naiset ihanaiset! :wave:
Pikille kaunis kiitos synnytyskertomuksesta! Ja onnittelut pienokaisesta! :heart: :flower:

hapsiainen ole huoleti masusta.... Lupaan, että se kasvaa vielä niiiiiin paljon. :D

Täällä ollaan vielä yhtenä pallona. JoJolle onnittelut täysiaikaisuudesta. Perästä tullaan :D

Oon ollu tosi vähän koneella, kun ollaan oltu tavallisessa syysflunssassa ja vatsataudissa kaupanpäälle. Nyt alkaa helpottamaan ja tuleva isukkikin lähti töihin tänään.
Huomenna saadaan täälläkin poksua täysiaikaisiksi. :heart:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :flower: :heart:

Delfis ja Vili
36+6 :heart:

:flower: Kiitos Pikille synnytyskertomuksesta ja kaikkea hyvää nyt vauvan kanssa kotiin :heart: .

Minä päivänä se Oulunkylän mammajooga on? Tässä kun on nyt tätä aikaa ;) .

Hyvää maanantaita kaikille ihanille mammoille!!!
Ada 35+2

:flower: :heart: JoJolle onnittelut täysaikaisuudesta!!!!!!!!! Ihan mahdotonta miten aika menee :o .

Varovaisesti tulen kurkkaamaan tälle puolelle. Tein aamulla plussan =) =)

Laskettu aika menee vissiin heinäkuulle, en ole ihan varma. En tiedä miten päin tässä istuisi ja mitä seuraavaksi tekisi... *onnellinen*

-Kaapo

Voi että! Onnea Kaapo! :flower: Tänne on jo niin uutta plussaajaa kaivattukin. Tervetuloa! Tiedän tuon tunteen, ettei tiedä, miten päin olisi... ja niin tietää moni muukin täällä! Hui, tuntuu ihan hullulta, että laskettuja aikoja jaetaan jo heinäkuulle... :whistle:

JoJolle täysaikaisuusonnittelut. Ja Delfikselle myös hieman etukäteen. :flower:

Hassua, että sitä ensin harmittelee mahan pienuutta ja odottaa sen kasvamista. Minulla on käynyt pikkuhiljaa niin, että nykyään usein harmittelen nopeaa kasvua. Tulee kaikki asennot niin kovin epämukaviksi eikä mikään vaate enää mene päälle. Vaikka onhan toisaalta kiva, että näkyy jo selvästi päällepäin, että on raskaana, eikä vaikuta pelkästään mahakkaalta.

En tajua tuota mahamöyriäistä. Se ei antaisi isän millään huomata liikkeitään. Ollaan kaikenlaisia taktiikoita koitettu, kun kovat tohinat on käynnissä, mutta aina ne loppuvat kuin seinään, kun isä panee käden mahan päälle. Minä taas saan tehdä mitä tahansa, siirrellä omaa kättäni mahalla tai painella sitä, jatkaa silti hepuliaan. isä saa n. kerran viikossa potkun tai pari.

Olen muuten harkinnut hankkivani laitteen, josta tässä keskustelussa puhutaan: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1491809 . Eilen melkein jo tilasin. Jostain syystä olen viime aikoina miettinyt niitä repeämiä aika paljon, ja haluaisin tehdä kaikkeni, ettei tulisi ainakaan kovin pahoja.

:heart: piip 24+6

:flower: Jee Kaapo ja paljon, paljon onnea plussasta!!! Ei sitä tuollaisena päivänä kulukaan tietää miten päin olla ja sekin tekee siitä entistä ihanampaa.l Mutta oli ONNELLINEN, olitpa sitten mitä kaikkea muuta sen lisäksi =) .

Piip, meillä on ihan sama vaikutus isän kosketuksella vauvaan. Mä toivon, että se tarkoittaa sitää, että kun isä ottaa sitten myöhemmin syliin, niin vauva yhtä nopeasti rauhoittuu. Toiveajattelua :whistle: . Mun miehellä on rauhoittava vaikutus myös eläimiin kun hän ottaa niitä syliin... en tiedä, mutta ihme juttu tosiaan.
... ei muuten näy tuo linkki

:flower: onnea Kaapo!

Ada Oulunkylän joogasta: voit tiedustella täältä kursseja: info@joogameditaatio.fi

Jojo ja Delfis onnea täysaikaisuudesta ja tervetuloa joukkoon!

Huh yöt on jo vallan tuskaa! Kun kääntyily ja vessassa ramppaaminen pitää unen pätkittäisenä.. :whistle:

Kokeilkaas mammat muuten tätä: Synnytä rentoutuneena rentoutus cd, saa kirjastoista, kuunneltiin tuo haikaranpesässä ja nyt ajattelin kotona harjoitella rentoutumista synnytystä varten, on varmaan ihan hyvä jo alkuvaiheessa aloittaa harjoittelu!

hyyh mulle on tullut raskausarpia, ny vasta, mutta inhottavaa...pieniä merkintöjä masuun! Vauva liikkuu enää vähän, kaippa sillä on ahdasta, mutta pitäisi noita liikkeitä laskea, mutta uskon että on vaan unelias tyyppi ja toivottavasti rauhallinen...

kivaa viikkoa,

La Mer ja poksahti 38

Ada, nyt varmaan näkyy se linkki. Siirsin yhtä pistettä. Ja Runeberginkadulla Shantissa voi käydä tiistaisin, keskiviikkoisin ja lauantaisin mammajoogaamassa. ;) Minä ja Salome siellä jo pälyilemme toisiamme (tosin en ole nyt päässyt sinne vähään aikaan). Siellä on tarjolla myös äiti + lapsi -joogaa.

Joogasta muuten: En voi käsittää, miten väsyneeksi tuo mammajooga tekee minut! Olen koko loppuillan aina ihan kuollut. En tajua, ei se nyt niin rankkaa ole! Muissa kevyissä jumpissa olen vielä pystynyt käymään ilman läkähdyttävää väsymyksentunnetta. Joogan jälkeen on kyllä ihana illalla painua pehkuihin ja nukkua kuin tukki!

Päpsy, varmaan lähiviikkoina tunnet jo liikkeet (mutta ei kannata huolestua, jos ei vielä tunnekaan). Mä tunsin noihin aikoihin ekat sitkeällä yrittämisellä. :) Vähän väliä kuuntelin ja tunnustelin alavatsaa. Mutta alkuun en tuntenut niitä todellakaan kovin usein.

Kaapo onnea! :flower: Kuten piip sanoi, hullua etta LA:ja on jo heinakuulle! :o

Delfis toivottavasti voit paremmin. Onko viela supistellut?

Piip meilla kans sama. Vauva potkii, isa laittaa kaden paalle ja potkut loppuu samoin tein! Sama juttu kans ton mahan kanssa. Nyt ainakin selvasti nakee, etta on raskaana :laugh: , mutta jos jotain pitais maasta nostaa tai kissat ruokkia, niin ei tuu mitaan. Eilen paasi itku, kun oli niin vaikeeta paasta ammeesta ulos. :'( Ma haluun sen ison ammeen sielta sairaalasta kotiin! :D

Ihanaa kun saa nukkua niin pitkaan kun haluaa! Tanaankin meni 10.30 asti, tosin kymmenentuhatta kertaa herasin valilla. Patjakin tuli jo tanaan! Ja on oikean kokoinen. Jee vauva saa nyt syntya! Aloitan tassa pesumaratonin, kun se kuivaajakin tuli perjantaina.

Taas painaa joku tohon vasemmalle nivuseen. On niin pirun hankala kavella ja muutenkin olla.

JoJo 37+1

Kiitti taysaikasuusonnitteluista! On se vaan niin uskomatonta miten nopeesti se aika menee. Uskokaa vaan alkupaassa olijat pian se LA tulee, kysykaa vaan kenelta loppupaassa olijoilta.

Kiitos vaan synnytyskertomuksesta, ekaa kertaa melkein jo kauhistuin siitä tapahtumasta :laugh:

Täällä voidaan hyvin, ei vaan tahdo koneelle ehtiä enää!
Kännykällä oon kyllä käyny joka päivä lukemassa tekstit täältä!
Mies ilmeisesti sikainfluenssassa, mutta onneks ei ainakaan vielä minuun oo tarttunut.. Isännällä se tosin alkoi 6 päivää sitten, et olis ehkä tullut jo, jos olis tullakseen...

Onnea täysaikaisille, kohtahan täällä tulee vauvoja ihan kympillä :wave:

Onnea myös uudelle plussaajalle, kiva saada lisää seuraa tänne :flower:

Odessa80 13+1

Piki, sulla ollut vaiherikas synnytys :)

JoJo ja Delfis hui kun täällä ropisee täysaikaisia :D

kaapo
, onnea! :flower:

odessa
, toivottavasti säästyt taudilta!

piip, olisko sillä jooga väsymyksellä jotain tekemistä sen energian kanssa mikä siinä liikkuu :) tai sitten teillä teetetään kaikkia rauhoitavia asanoita :)

hapsiainen, ensin odottaa sitä mahaa kasvavaksi ja sit tuskailee kun se on iso ;) onnea rakenne ultraan! ja jaksuja sen odotukseen!

päpsy, siellä riittää sitten puuhaa viikolla :)

Täällä ähkyillään ja ällöoloillaan ja aamuisin yökitään hmm... ei siis uutta. Vieläkään en osaa syödä sopivin väliajoin sopivia määriä :/ Tosin aina ei pysty vaikuttamaan tohon väliaikaan. hillitön väsy täällä päällä.

Unico ja Toukka 15+3

piip meillä oli ihan sama juttu liikkeiden kanssa... ei millään meinannu pikkunen näyttää iskälle hyppytaitojaan. :D Nyt saa iskä iskuja naamalle, kun yrittää jutella masulle. ;)

La Mer täällä kohtalontoveri! Tuo kääntyily on niiin vaikeeta ja raskasta välillä. Vois vaikka vuokrata nosturin yövuokralle :D Sullakaan ei sit ole enää ku 2viikkoa laskettuun... Justhan me tänne tultiin. :o

Päpsy kyllä ne liikkeet pian alkaa tuntumaan.... tais just vastaavia viikkoja olla kun hipsutteluja alkoi tuntumaan. Nyt välillä toivoo pienen nukkuvan välillä ;)

JoJo supistelee ja päivä päivältä kipeemmin. Torstaina olis neuvolalääkäri, sit näkee onko kohdunsuulla tapahtunu mitään. Täällä tuli kans itku tänään. Vili on edelleen niin vilkas. Oli päivällä useita kipeitä suppareita putkeen ja samalla vili antoi taidonnäytteitä omasta masukoreografiastaan. :whistle:

Voi Unico! Koitahan jaksella tuon oksuolon ja väsyn kanssa. Pitäis kyllä jo helpottaa. :hug:

Me lasketaan edelleen supistusten välejä. Menee ehkä kokemattomuuden/ luulosairauden piikkiin ja nyt kun sen sanon, niin oon täällä vielä joulukuun puolenvälin jälkeenki kypsänä yhtenä pallona, mutta jotenki tuo kipuilu ja vointi niin erilaista, että hassu tunne synnytyksen lähestymisestä on vallannut mielen. :p

Delfis ja Vili VILKAS :D

Kaapo Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon! :flower:

Unico Ikävää ettei tuo paha olo helpota. :hug:

Delfis ja Jojo onnea vaan täysiaikaisuuksista!

Täällä olis huomenna se "suuri päivä", eli rakenneultra ja samalla poksahtaa rv20. :) Voi että kun kaikki olisi hyvin! Olen taas maalaillut niin piruja seinille että jännittää ihan hulluna. :(

"Ällö asiaa", onko ihan tuhottoman runsas valkovuoto normaalia? Musta tuntuu että tuo vuoto vaan yltyy koko ajan, ei haise eikä ole kokkareista, mutta sitä tulee vaan PALJON. Ei puhettakaan että olisin ilman pikkuhousunsuojaa. Tätä ollut jo jonkin aikaa, mutta tuntuu että nyt taas voimakkaampaa. Välilä tulee tunne että karkaako multa pissaa mutta ei se kuitenkaan ole sitä. Menin tietty sitten viime yönä valvoessa googlettaan tuota ja sitten löysin sellaisia keskusteluja missä oli kirjotettu tihkuvasta lapsivedestä keskiraskaudessa. Eihän se nyt vaan voi olla mitään sellaista??? Tää on just tätä kun lähden katteleen oireita netistä ja sitten olen ihan vauhkona kun tietysti kuvittelen aina pahimmat vaihtoehdot itselleni...

Niin ja yksi asia muuten mistä kyselen että onko teillä kokemuksia; Onko täällä ketään joka käyttäisi työssään satulatuolia? Pitkän vinkumisen jälkeen nimittäin pomo suostui tilaamaan minulle satulatuolin. Tykästyin viime kesänä sellaiseen kun lainasin pomon loman aikana hänen tuoliaan. No sitten aloinkin miettimään että onkohan se satulatuoli kovin hyvä raskausaikana??

Oliskohan siinä kaikki tällä hetkellä mieltä painavat asiat. :D

Mukavaa tiistaita kaikille!

- Hapsiainen 19+6

hapsiainen ihan normaalia taitaa tuo vuoto olla. Mulla ainaki runsastunu vaan koko raskauden ajan. Nykyään joutuu jo käyttämään välillä sidettä :D (enemmänki, että näkis paremmin minkä väristä, jos sattuiski olemaan lapsivettä)
Satulatuoleja oon myyny ja varmasti on hyvä myös raskaana, kun tulee istuttua selkä suorana, niin pikkuisella enemmän tilaa, eikä sunkaan olosta tule tukala :)
Tulehan kertomaan ultrakuulumiset! Onnea myös sinne etukäteen poksuista ja puolenvälin etapista!:heart:

Näin se aika on menny. Nyt poksutaan! :D Eilen tuli ekat "joko joko joko-soitot" kavereilta ja tänä aamuna molempien vanhemmat paniikissa kun ei heti vastattu. Olivat ihan varmoja, että ollaan lähdetty eikä ilmotettu mitään... Tätäkö tää loppuaika alkaa olemaan?! :kieh: Ei mahdu päähän, että ilmotetaan kyllä, kun on luvattu.... :whistle:

Mukavaa päivää!

Delfis ja Vili
37+0 :heart:

Delfis onnea isoista poksuista! Sulla varmaan Vili on aikasemmin sylissa kuin taalla. Tsemppia noitten joko-joko kyselyitten kestamiseen. Tanne ei ole viela tullut yhtaan. Ja joo tannekin se nosturi yolla kaantamaan kylkea! Tuntuu kuin valtamerilaivaa yrittais kaantaa.

Hapsiainen joo runsaskin valkovuoto on hyvin yleista, mutta inhottavaa. Googlettaminen ei aina ole se paras vaihtoehto, varsinkaan keskella yota. Harmi, etta suakin valvottaa. Mulla aika varmasti karkaa ihan vahan virtsaakin. Mainitisin asiasta katilolle, kuulemma raskaana putket ei ole suorat eli pitaisi keinua puolelta toiselle pontolla istuessa, etta kaikki virtsa tulee ulos. Onnea puolivalin saavuttamisesta jo nyt ja rakenneultraan. Kylla siella kaikki on ok. =)

Odessa toivottavasti olet selvinnyt saihkahdyksella sikaflunssasta.

Kyllapas Unicon pahoinvointi on sitkeaa. Toivottavasti pian hellittaa. On sullakin noita viikkoja jo jonkin verran.

Mua on ruvennut itkettamaan. En ole paljon koko raskausaikana itkenyt tai tiuskinut, mieskin tata ihmetteli. Nyt monena paivana perakkain on tullut itku asiasta jos toisesta ihan tyhmasta ja tyhjanpaivasesta asiasta. Kai ne hormoonit ottaa nyt sitten takaisin.

JoJo 37+2

Hapsiainen, säkin jo kohta ihan pian puolessa välissä hui :). Täällä kanssa valkkaria, mut riittää kun vaihtaa alkkarit aamuisin (ei tarvi kesken päivän onneksi). Onhan sulla sellaset pikkarin suojat mitkä ei hiosta ja itsessään lisää sitä?

delfis, no voi joko siellä joko kysellään ihan hirveästi, hermoja sinne. ei kö se synnytys pidäkkin vallata mielen kun lähestyy ;)

JoJo, jos sun nyt lopussa piti sitten ottaa se itku vaihe vielä ehtii mukaan :D Voimia sen kanssa.

Mitäs eiliset eväät tuli illalla kyllä pitkältä aikaa ylös, ei mitenkään kivaa. Mut tänään on sitten toistaiseksi säästytty siltä. Aika näyttää vaihtelevaa on. Noi aamuvuorot on näköjään mulle aika rankkoja kun ei saa nukkua aamulla, vaikka menee illalla ajoissa nukkumaan niin tuntuu se silti. Onneksi menee tovi et on taas aamuja (no huomenna mut se on vähän myöhäisempi).

Tää sai tänään käytyä soppailemassa :) sain rästiostokset suoritettua mut en kaikkea jaksanut mitä alkuun mietin... No tuli sitten ostettua hahtuvalankaa 4 kerää, saa sitten mummu kutoa :) vaippa housuja :) siellä oli kaikkea muutakin mut jätin nyt toistaiseksi vielä väliin. Sitten kysyä vielä jos joku tietää, kun se puro lanka on kanssa 100% villaa, niiin tuleeko siitä hyvä hattu/töppöset vauvalle vai kutittaakohan? kun noilla hahtuvilla saa kyllä ne vaippa housut ens alkuun ja myöhemmin voi sitten tehä isompia kun toinen tulee maailmaan. Mutta nuo muut kamppeet. Eiköhän villa olis kesävauvallekkin se hyvä matsku päälle. Eikös villa viilennä kuumalla ja lämmittää kylmällä, siis loistava mökki kampe :) Sitten siellä oli ihana silkkivilla(?) hattu. no täytyy mennä sinne sitten myöhemmin ostoksille enemmän :) onhan ne tylsän vaaleita, mut ehtii sitä myöhemmin väriä saada kamppeisiin jos noi on hyviä muutenkin. Sit siellä oli ihanan näköisiä vaaleanpunaisia (mut jätetään pinkit kauppaan siksi aikaa kun toinen syntyy, mies ei annat käytää hirveästi pinkkiä jos tulee poika) harsorättejä :D (juu ei saa mua päästää tommosiin).
Sit tää kävi syömässä, söi yhen tacon ja tuli ihan täyteen :laugh:

Tänään on hyvä päivä ollut tähän asti.

Unico ja Toukka 15+4

Kiitti teille kokeneemmat kommenteista. Ehkä en stressaa tuon vuodon suhteen enempää. :)
Niiin ja kiitos puolenvälin onnitteluista! Menisköhän tää loppupuoliskokin yhtä sukkelaan??

JoJo tosiaan se googlettaminen - varsinkaan öisin - ei ole paras idea...

Unico
Mulla on vähän käytössä millaisia pikkuhousunsuojia tahansa. Yleensä edullisimpia. Onko jotkut tietynlaiset sellaisia jotka ei hiosta?

Nyt mä lähden kaivamaan autoa lumihangesta ja suuntaan kotiin. Meille tulee vihdoinkin uudet olkkarinkalusteet tänään. Ihanaa! :)

Tuun huomenna sit rakenneultran jälkeen kertoon kuulumisia, toivottavasti hyviä. :)

- Hapsiainen 19+6

Yhteistyössä