Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Marraskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kaapo :hug: :hug: :hug: :( Voimia sinne!

piip nooissa langoissa olikin juttua mukana siitä villavauva tai sinne päin ;) niin mietin et jos tilais :). Ja sää kun tiiät niin kysyn nyt vielä, lämmittääkö villa märkänä? Ja onnea uusista viikoista!

Salome
Toivottavasti ehdit väsätä kaiken sitten äippä lomalla :)

päpsy ja sitten kun kaikki neuvot muistaa ;) hakeuduitko itse sinne hampilääkäriin vai ohjasko neuvolasta?

delfis, toivottavasti vilillä on vielä kaikki into pysyä siellä ;) , Sanoko ne kelalta mitään miksi se on jäänyt roikkumaan?

hapsiainen, onnea ultra kuulumisista :) söpö kuva

JoJo
, niinhän se on jo ei halua masentua ei kannata kattoa uutisia, lehdestä saa asiat selville, mutta mun mielestä hellemmin.

mekkala, tervetuloa, yritän väsätä sut tohon listalle tänään jos jaksan jos en niin ala potkia mua jos unohtuu (hiukan väsynyt olotila tällähetkellä)

La Mer,
eikös rv 2 oo niillä main kun on ovulaatio?

Täällä on ennen raskautta vuotanut rinnat välillä enemmän välillä vähemmän, ja kun raskaus alkoi niin oho se loppu ;) no tosin olikohan se eilen alko taas, mut nyt ihan kirkasta nestettä saa nähdä mitä jatko tuo tullessaa.
Raskausarvista, täällä kanssa reidet kivan kirjavat murkkuiästä, no ne on vaalenneet mutta vielä näkyy. Joten odotettavissa on et nytkin päätyy kirjavaksi ;) täytynee vaan rasvailla ja kattoa mikä on lopputulos :)
Ihanaa kattella ulkona kun maa on pysynyt edelleen valkoisena :)
Kävin uimassa ja nyt sai kikkailla, meinaan tissit alko kipuilemaan kun niitä uitti, no uihan siinä sitten niin et ne ei kastu :laugh: tää könöttää portailla ja yrittää olla muuten veden alla mut tissit pinnalla, varmasti huvittavan näköistä. Nyt on ihanan lämmin olo kotona taas :) Toivottavasti pystyy jatkamaan tota uimista kun muuten helpottaa oloa.
täällä ollut päivä muutenkin touhua täynnä joten ihan väsy puhki, saapi menn'sitten kohta nukkumaan et jaksaa nousta aamulla.

Unico ja Toukka 15+5

Joo, Unico, villa lämmittää märkänäkin. On se ihmellinen materiaali! Siksi itse suosisin sitä vaippakuoressa vedenpitävän kerroksen sijaan, mutta toiset tykkäävät sitten enemmän niistä kertakäyttövaipan oloisista PUL-kuorellisista vaipoista. Nämä on makuasioita.

Oho, maitoa (?) rinnoista jo ennen raskautta! :o En ole ennen kuullut. Kaverini äidillä alkoivat rinnat vuotaa, kun hän piti pientä kummilastaan sylissään. Hän oli silloin vähän päälle viisikymmpinen. :)

piip, ihan tosi, no ei sitten kun väsäämään uikkareihin villavuori tissien kohille :) josko se auttais ongelmaan ;)
Mulla tutkittiin tota rintojen vuotamista mut mitään ei vikaa löytynyt, olihan se kurjaa kun paita tai liivit märkänä mut tasoittu se sitten ja ajoittain tuli ja vähemmän mut tuli kumminkin . No ja sieltä tuli valkosta kirkas ja vihreää(sitä harvemmin).

Täällä pinossa on kyllä taas tapahtunut vaikka mitä, voimia erityisesti vadelmaunelmalle :hug: ja toivottavasti myös kaapo pääsisi pian takaisin odotuspinoon.

Tuntuu, että te kaikki ootte jo tosi pitkällä, vastahan sitä itsekin plussasi :o . Onnea täysiaikaisuudesta ja muutenkin eri välietappien saavuttamisesta :flower:

Joo, kiirettä pitää tämän vauvanhoidon kanssa. Ajankäyttö on mennyt kokonaan uusiksi ja siinä onkin ollut ehkä suurin haaste, eli miten ehdin itse nukkua ja tehdä kotitöitä vauvan- ja itseni hoidon lomassa. Vauva on aivan ihana, mutta etenkin parina yönä vaivanneet vatsavaivat valvottivat kaikkia ja ekan viikon unisaldo olikin meikäläisellä 20 tuntia/7vrk, vähän veti zombiksi... jossain vaiheessa en enää osannut nukahtaa, vaikka vauvan puolesta se olisikin ollut mahdollista. Sitten yhtenä päivänä kielsin appivanhempia tulemasta käymään ja sain viimein nukkua omaan ja vauvan tahtiin kunnon päiväunet. Siitä se unettomuus sitten alkoi vähenemään ja samalla tietysti vauvakin on tottunut nukkumaan yöllä enemmän.

Tuo vieraiden määrä ei ollut kovin suuri, mutta joka päivä kuitenkin joku kävi ja etenkin sairaalassa vieraita putkahti kutsumatta juuri silloin, kun olisin vauvanhoidolta ja omilta ruokailuilta ehtinyt torkahtaa |O . Eli kannattaa olla varovainen siinä, mitä sanoo, kun kysyvät sairaalan vierailuajoista. Näköjään "vapaasti klo 19 saakka" tarkoittaa monen mielestä sitä, ettei äidiltä tarvitse etukäteen tiedustella sopivaa ajankohtaa :/

Kotiinlähdöstä sen verran, että meidän tyttö ei sairaalassa ihmeemmin tarvinnut tuttia, eikä meillä myöskään ollut sellaisia hankittuna... no tietenkin autossa alkoi kauhea huuto, joka ei loppunut ennenkuin tökkäsin pikkusormeni tytön suuhun. Niin sitten ajettiin Prisman pihaan, josta mies kävi hakemassa pari ensituttia. Eihän niitä voinut keittämättä tytölle antaa, joten matka kotiin jatkui äidin sormi suussa. Onneksi olin pessyt ja desinfioinut kädet ennen sairaalasta lähtöä...

Sitten kotiinpäästyä olikin ihmettelemistä, kun rinnat menivät kivikoviksi maidon määrästä ja piti äkkiä kasata rintapumppu ( siskoni entinen, vanhanmallinen). Kaalinlehdillä ja pahimman ylimäärän pumppaamalla pärjäsin jotenkuten, lisäksi imetin aina molemmista rinnoista yhdellä syöttökerralla, vaikka kumpikaan ei siten tyhjentynyt kokonaan. Onneksi siitä selvittiin ilman tulehdusta, mutta sitten maidontulo vähenikin liikaa... ja vauva oli pari päivää tissillä vähän väliä. Nyt ollaan jotenkuten balanssissa ja olen lypsänyt vähän maitoa joka päivä pakkaseen.

Sitten vielä ne välilihan ompeleet, niitä tuli siis joitakin, ulkopuolelle kolme ja sisälle muutama. Ja peräpukamat tietysti pullahtivat synnytyksessä myös. Hoitona molempiin suihkuttelu useasti päivässä ja ilmakylvyt, samoin kipeille rinnanpäille (kyllä, rintakumeista huolimatta ne saattavat kipeytyä ). Siinä sitten koitat olla aina kun mahdollista lähes alasti, rinnat ja alapää vuotaen, hoitaa vauvaa ja ottaa vastaan vieraita... :laugh: :'(

Silti koko ajan olen ollut purskahtaa itkuun tästä ihanuudesta, on tuo vauva niin suloinen ja etenkin yösyötön jälkeen röyhtäyttäessä tuo puoliuninen, punaposkinen pikkutonttu vielä hymyilee ja hekottelee unissaan ja saa minut koko ajan enemmän rakastamaan vaikka luulin, ettei se enää ole mahdollista :heart: . Nyt kun vielä on mennyt pari yötä reilun kuuden tunnin syöttövälillä niin tuntuu, että kyllä tämä onnistuu =)

Jälkivuodosta vielä (ällövaroitus) . Sairaalassa tuli synnytyksestä seuraavan päivän iltana sellainen tunne, että supistaa ja sitten housuihin valahti jotain ja paljon. Äkkiä vessaan ja sehän olikin hyytymä, sellainen vauvan pään kokoinen :x . Muutenkin jälkisuppareita oli ja sain niihin kipulääkitystä koko sairaalassaoloajan. Kotona tuli päivittäin jotain vihlaisuja ja välillä vuoto väheni, välillä runsastui, sitten muuttui vähän limansekaiseksi. Viime sunnuntaina aamulla vuoto oli jo lähes loppunut, kunnes iltaa kohti runsastui ja tuli pari pientä, vähän haisevaa hyytymää. Soittelin sitten maanantaille ajan terveyskeskuslääkärille ja vietin viimein terveyskeskuksessa reilut 3 tuntia ja sain lähetteen gynepolille ultrattavaksi. Siellä todettiin kohdun sisällä hematooma ja residuaa ja koska olin ollut aamupalasta asti syömättä ja juonutkin viimeksi monta tuntia aiemmin, saatiin lähete kaavintaan ja alle tunnissa olinkin leikkaussalissa :o . Äitini oli kotona hoitamassa vauvaa ja oli antanut lypsämääni maitoa vauvalle. Olin asioilla äitini autolla ja hän olisi tarvinnut sen mennäkseen illaksi töihin... onneksi hän sai työt peruttua ja mieheni haki vauvan ja äitini sairaalaan, jossa olisi lisää lypsämääni maitoa ( sain tyhjentää rinnat ennen saliin lähtöä ). Ehdin lähteä toimenpiteeseen ennenkuin he saapuivat ja olin poissa n. tunnin ajan, kunnes heräämöstä päästettiin takaisin nälkäisen vauvan luo. Hoitava kätilö oli sitä mieltä, että parempi kun imetän heti ja sitten pullosta lisää jos tarvis. Olin ihan pöllämystynyt koko päivän tapahtumista, en edes ollut varma onko minulla mitään tulehdusta tai mitään, mutta halusin varmistaa vauvan takia. Tulehdusta ei ollut mutta olisi varmasti tullut, tai sitten massiivinen vuoto hematoomasta. Onneksi huomattiin ajoissa ja päästiin hoitamaan heti, vaikkakin tuli kyllä aika äkkiä tuo kaikki, nukuttaminen jne. Ja hyvä, että äitini pystyi hoitamaan tyttöä myös sairaalassa, koko reissu kesti minulla kaikkiaan 9 tuntia ja pääsimme siis illalla kotiin. Tuntuu vaan vieläkin kuin olisin nähnyt unta koko sairaalareissusta :/ . Hemppari oli ollut ennen toimenpidettä vain 105, joten aloitin taas raudan syönnin.

Tytölle on aloiteltu pikkuhiljaa d-vitamiinia, joka onneksi menee alas paremmin kuin maistattamani keitetty vesi joka aiheuttaa yökkäyksiä ( ihan tipoittain lusikalla olemme vettä antaneet kuten neuvolantäti kehotti). Saa nähdä tuleeko tuosta masuvaivoja, ainakin syömäni sipulinen ruoka ja keitetty kananmuna on nyt jätetty pois ruokalistalta...

Synnytyskertomuksesta taisi muuten jäädä aikatiedot pois, kokonaiskesto oli n. 9 tuntia, vesien menosta vajaat 12 tuntia. Ponnistusvaihe vajaan tunnin. Kuulemma seuraavalla kerralla saattaa jäädä epiduraalit saamatta, kun meni noin nopeasti...

Saa nähdä tuleeko paljoa kirjoiteltua tuolla vauvapuolella, tuntuu, että nyt kun sitten on se vauva, niin ei ole niin paljoa aikaa eikä tarvista kirjoittaa. Toisaalta kuitenkin kiinnostaa teidän ja vauvapuolen kuulumiset, että varmasti käyn lukemassa ainakin, jos nyt en mitään kirjoitakaan. Kaikkea hyvää teidän ja vauvojen elämiin ja jaksamista odotusaikaan!

Piki ja tytöntyllerö 16vrk :heart:

Piki, sun paketti tuli :) Tai siis tuli se jo viime viikolla mutta olikin mennyt postiin kun ei oltu kotona niin vasta tänään päästiin hakemaan. Kiitos kirjeestä, tuli hyvä mieli! Ja ehkä mä niitä :flower: käyn hakemassa huomenna :D

Ihanaa vauva-arkea teille!

Kiitos Piki! :flower: Tulipa taas hirveän paljon uutta tietoa. Luen tämänkin miehelle sitten myöhemmin. :) Nyt pitää pyyhkiä silmäkulmia. :heart:

Onpa hyvä, että osasit lähteä tarkastettavaksi, kun epäilit tulehdusta. Sairaalareissu kuulosti hurjalta, mutta selvisit varmaan olosuhteisiin nähden kuitenkin vähällä, kun olit ajoissa liikkeellä. Erityisonnittelut siitä, että olet saanut imetyksen lähtemään hyvin käyntiin! :flower:

Unohdin eilen mainita, että kävin tosi pitkästä aikaa parin tunnin kävelylenkillä (lyhyemmillä olen käynyt silloin tällöin). Tulipa alavatsa älyttömän jäykäksi ja kipeäksi, vaikka kävelin tosi hitaasti! Loppuvaiheessa kävely oli sellaista raskausvaappumista, ja kun pääsin kotiin, rötkähdin sängylle. Sieltä nouseminen oli ihan tuskaa! Kaikki alavatsan, nivusten ja lonkkien lihakset kieltäytyivät yhteistyöstä. Kyllä ne siitä sitten taas vertyivät, kun olin hetken pystyssä, mutta sitten kun taas istahdin, oli nouseminen yhtä vaikeaa kuin edelliselläkin kerralla. Aamulla ei onneksi enää ollut vaivoja. Mutta siis apua, enhän ole vasta kuin vjonkun viikon yli puolenvälin menossa! :o Pääsenköhän mä enää tammikuussa ollenkaan ylös sohvalta..?

:heart: piip 25+2

Toivottavasti pääset Piip tammikuussakin ylös sohvalta. Kannattaa varmaan etsiä jotain välimallin ratkaisua lenkin pituudeksi. Mä jaksain muuten kävellä vaikka kuinka pitkiä lenkkejä, mutta jalkaterät väsyy. Se on varmaan tämä painon lisäys... Mullakin alkoi kiristää mahaa lenkeillä puolenvälin tienoilla. Nyt on vauhti sen verran hidastunut, että kiristelyä tulee vähemmän. Väillä mulla tulee ihan supistuksiakin, ehkä ne on supistuksia. Lääkäri katsoi tänään kohdun suuta ja se on ihan napakka ja kiinni ja 3 cm. Eli mun kohdalla nuo lenkkikiristelyt mahassa eivät vaikuta kohdunsuuhun mitenkään. Vauvan asentoa katsottiin myös ja siellä se Muru kököttelee perätilassa. Nyt tässä odotellaan äitiyspolin kutsua kääntöyritykseen. Itse kääntö mua ei kovin houkuttele, mutta menen kyllä mielelläni tarkempiin tutkimuksiin (ja näkemään vauvelia kunnon ultralla), että jos napanuora vaikka on kovin kaulan ympärillä, niin tässä ehtii vielä mukavasti asennoitumaan sektioon ja sen hyviin puoliin.

... hetkinen :whistle: ... äitiyspakkauksen saapumisilmoitus rapsahti juuri postiluukusta :) . Kivaa, kivaa, kivaa, se ehti siis kuitenkin ennen vauvaa.

:flower: Onnea plussasta Mekkalalle ja tervetuloa kööriin =) !

Ada 35+5

oho Aada nehän mokeltelee siellä kelassa...mulle tuli äitiysrahapäätös vasta kun olin jo ollut aika kauan äippälomalla..että oho me ollaan tää unohdettu käsitellä. :laugh:

Kannattaa liikkua likat niin kauan ku vaan pystyy, mää mennä lyllerrän vielä mun omilla metsäreiteillä omastamielestäni ketterästi! :)

Onkohan tuo lanoliini kauheen vaarallista iholle, meinaan siellä huljuttelin käsiäni kun villapöksyt sinne sujautin ja rupes heti mietityttämään että olikohan ny fiksua?

jep

mutta jaksamisia

Pikin sairaalareissu oli kyllä nopeeta toimintaa ja aikasta järkkyä, onneksi kaikki on nyt hyvin...

La Mer, täällä odotellaan edelleen äitiysrahapäätöstä. Ihan henkeä ei viitsi pidätellä, nimittäin viimeksi tänään lähetin lisä-lisäselvityspyyntöön vastineen vastineen :laugh: . Ja mä olen ihan tavallinen palkansaaja vaan. Mitenhän jos olisi vallan joku yrittäjä :whistle: .
Mutta pakkaus on ihana!

La mer, ei ole mitään vaaraa lanoliinista iholle. Se on hyväksi vaan! Puhdas luonnontuote, siis lampaan turkissa luonnollisesti oleileva rasva. Sama kuin olisit lammasta silittänyt! =) Mä pesen aina kaikki villavaatteeet lanoliinihoitoaineella ja kädet tykkää.

Kävitkö Ada jo hakemassa sen pakkauksen?

Hei kaikille! Täällä olis tarjolla alkuajan tuntemuksia...

Mulla taas ei oikein tee mieli mitään, ei ainakaan paljon, jotenkin sellainen olo kuvottavan ja kylläisen väliltä. Ei kuitenkaan yökkäilyä vielä. Vatsassa poreilee ja nipistelee. Ja joka vessakäynnillä tulee tarkistettua, että eihän mitään menkkoja tai pelottavaa keskenmenoa olisi alkanut.

Ostin tänään kaksi vauvakirjaa Akateemisesta: Suomalainen vauvakirja ja Mies hoitaa vauvaa.
Jälkimmäisen annan miehelle, luin sitä itsekin ja oli aika hauska!

Nytkin yritän tässä saada pikkuhiljaa alas vispipuuroa...

Piki, Ihana kuulla teidän alkutaipaleesta :)

piip, toivotaan ettei liikkuminen mee huonommaksi, ja pääset tammikuussakin ylös ;)

Ada, joko pakkaus on käpälöity läpi moneen kertaan? toivottavasti pikkuinen kääntyy itsellää oikein päin, eikä napanuorasta ole kiusaa hälle.

Mekkala, Toivottavasti selviät ilman oksuja ne ei oo kivoja. Muista syödä tarpeeksi vähän kerrallaan auttoi mua tossä ähky tunteessa.

Täällä väsyttää. Just tuumasin et vois tehä 50% töitä jos sais täyden palkan ;) kukakohan työnantaja suostuis? :laugh: Saa kyllä taas mennä nukkumaan heti kohta kun saa iltapalat napaan kiskottua.
Taas on soppailtu ;) no nyt on lumilapio talvea varten saa pihaan reitin kun sitä lunta tulee lisää :) ostin nyt sitten värikästä puro lankaa, saa tehä itselleni tissisuojuksen uikkareihin ja mummo saa tehä Toukkikselle pipon ja tossut ja jonkun sortin puvun :D mitä nyt langoista tulee :)
Täällä kutittaa ihoa kovasti. Saa nähdä pitääkö alkaa rasvailemaan muutenkin kun suihkun jälkeen.

Unico ja Toukka 15+6 (hui)

Huh, olettepas te ehtineet täällä turista!

Ihan ekaksi Kaapolle :hug: . Toivottavasti palaat pian takaisin tänne.

Ada, apua, älä vaan manaile mitään ekstravaikeuksia äitiysrahapäätöksen kanssa yrittäjille, huh huh, ihan nousi niskakarvat pystyyn kun ajattelinkin koko Kelaa. ;)

Mulla on iskenyt mieletön sisustusvimma. Ihan oikeasti haluaisin kyllä muuttaa jo täältä kaupunkirivarista maalle omakotitaloon, mutta mies on meidän järjen ääni, ja toppuuttelee nyt tekemästä mitään isoja investointeja. Kävin sitten ihan keskenäni vähän vilkuilemassa tapetteja ja palasin kotiin näytepalan kanssa. Yläkerrassa haluaisin kaataa seiniä :D siis oikeasti.

Alkuviikkojen pahoinvointi näyttää jääneen taakse (kop kop) ja olo on nyt ollut sellainen että olenko tässä lainkaan raskaana. Energiaa riittää vaikka millä mitalla. Seuraava neuvolakäynti on vajaan kahden viikon päästä, toivottavasti siellä kuunnellaan dopplerilla sydänääniä, viime ultrasta on jo (...) reilu viikko ja olisi kiva saada taas elonmerkkejä.

Koska teillä alkoi maha muuttua? Eli koska se alkoi muuttua niin että sinä ja kumppanisi huomasitte jotain eroa, ja koska se alkoi oikeasti näkyä vaatteet päälläkin? Mulla maha ei mitenkään vielä näy, mutta molemmat kyllä huomaavat, että jotain muutosta on tapahtunut. Olen aina ollut lituskavatsa ja kapeavyötäröinen, lonkkaluiden välistä maha on ollut ennemmin kasassa kuin pullollaan, mutta nyt se on siitä pingoittuneen näköinen.

Tuota mekkalan mainitsemaa Suomalainen vauvakirja -kirjaa kävin eilen kirjakaupassa hipelöimässä. Se vaikutti kivalta, mutten vielä raaskinut ostaa sitä kun hintaa oli yli 40 euroa. Aion sen kyllä vielä käydä hakemassa.

kevätesikko 13+3

Unico Hammaslääkäri kutsu tuli neuvolan kautta. Onneksi, ei sinne muuten tulis aikaa tilattua.

Kevätesikko Tuo sisustusvimma vissiin kuuluu tähän raskauteen, täällä samoja oireita =)

Olkkarin kirjahylly tyhjennetty, lauantaina siirretään hyllyn paikkaa. Ja muutenkin vähän heitetään vanhoja kamoja menemään. Mistä näitä tavaroita oikein tulee :laugh: Ja kuka niitä oikein tänne tuo.

Täällä törmätty possutautiin. Työkaverin lapset on 40 asteen kuumeessa ja tänään työkaveri lähti kotiin. Ollut koko alkuviikon poissa ja nyt tuli käymään ja ei ollut kuin muutaman tunnin töissä niin sitten hälle rupes kuume nousemaan. Toivottavasti nyt rokote toimii...

Päätin, että siirryn nyt toistaiseksi viikoissa viikon eteenpäin, että pysyn neuvolan laskuissa samassa tahdissa. Seuraaval kerralla saa sitten muuttaa lasketun ajan neuvolakorttiin, jos näkee aiheelliseksi. Elikkä..

päpsy ja papu 18+5

kevätesikko, kannattaa sitä jrjen ääntä kuunnella muuttamisessa :) meillä se tapahtu just ennen kun saatiin tietää ja kykkkä mua jännittää kun on yli tuplaten velkaakin, mut eiköhän siitä selviä. Mut kämpän sisustaminen on kesken joten ;) jos sulla riittää ylimääräistä virtaa niin ;)

Täälä maha on turvonnu melko ajoissa mut vaan iltasin aamusin on pikkusempi, no enää sitä ei saa vedetyä sisään asti ees aamulla joten kai siellä jotain on :)

päpsy,
sielläkin sisustus vimma, laittakaahan sitä tänne ja energiaa kanssa mulla olis hiukka tekoa täälä. toivottavasti säästyt possulta.

Jaahas, niinhän mä kuvittelin et oksut loppuu, no ne palas taas aamulla... No olipahan jo kolme päivää pois jos sitten seuraavaksi vähä enemmän :) mut nyt täytyy mennä kokkaamaan et ehtii syyä jotain ennen töitä. ajattelin keitellä suklaapuuroa :D vähän herkkuja kun ei kerta paino nouse. jos se vähän nii ne ei neuvolassa urputtais, mut eipä oo laskenutkaan :)

Unico ja Toukka 16+0

Onpas täällä taas tapahtunut..

:hug: Kaapolle toivottavasti pääset pian tänne takas!

Tervetuloa Mekkala! Kiva saada tänne uusia, ettei ole itse enää ihan uusimpien odottajien joukossa.. :laugh:

Oli kiva kuulla Pikin kuulumisia vauva-arjesta.

Kyllä sais Unico jo sunkin oksuolot loppua. :( Kun on viikkojakin sulla jo noin paljon.

Itsellä nyt vähän seesteisempi vaihe. Väsymyskin vaivaa hippusen vähemmän. Kyllä vieläkin silti pitää 10 tunnin yöunet vetää. :D Maha on taas ruvennut pienen tauon jälkeen enemmän nippailemaan. Kai ne niitä kasvukipuja on.

Eka vauvantarvikekin on tullut hommattua vaikkei kyllä vielä pitänyt.. Mutta kavereilta saadaan sitteri. Eikös se ole se kaikista tärkein väline vauvaa varten! :laugh:

Hyvää perjantaipäivän jatkoa kaikille!

Pamina 13+6
Jee huomenna poksuu!

Käyn ilmottautumassa, että yhtenä kappaleena edelleen :wave:
Ollaan levätty kun keskiviikkoiltana kävi pieni haaveri, jonka ansiosta jouduttiin sairaalaan näytille. Oltiin siis apteekkiin lähdössä ja rappukäytävässä nyrjäytin nilkkani ja mentiin portaita mukkelis makkelis... :ashamed: Yritin ensin olla reipas ja vakuutella, että "ei sattunu! :D )
Hetken päästä pääs itku ja olo muuttui hysteeriseksi, kun vilkas vili ei liikkunut. Hätä oli ihan mieletön. Soitto synnärille ja kiireen vilkkaa käyrille. Olo alkoi helpottaa heti kun kuuli vilin sykkeet. Siellä oltiin jonkin aikaa seurannassa ja ennen lähtöä lääkäri ultrasi vielä. Kaikki oli Vilillä kunnossa. Eli selvittiin tuosta onneksi ainoastaan mamman revenneillä nilkan nivelsiteillä ja muutamalla mustelmalla. Eilen ja tänään Vili on ollut taas oma itsensä :D

Kävi tuossa ultrassa ilmi myös se, että vilin painoarvio oli 3,5kg, eli aika pötkylä :D Eilen oli neuvolalääkäri, joka sanoi ettei vili sais ainakaan yli mennä. Eli jos ei la:na mitään ole tapahtunu, niin käynnistetään. Oon niin hentoinen, että lääkäri meinas, ettei hirveen paljon yli 4kg tuolta mahdu tulemaan... La-arvio oli n4kg... :whistle:

Anteeksi oma napa.
Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Delfis the kompura ja Vili Vilkas
37+3 :heart:

Hui Delfis! :o Onneksi selvisitte saikahdyksella. Otahan oikein extra rauhallisesti. Onpahan sulla sielta iso Vili tulemassa. Makin haluun, etta joku sanoo, etta pitaa laskettuna aikana kaynnistaa! |O Mun aiti ja tuleva isa ei jaksa enaa odottaa! Siis HE eivat jaksa odottaa, taahan on yhta piknikkia mulle! :kieh:

Olipas Pikillakin hurja sairaalareissu! :o Onneksi tajusit hakea apua ajoissa. Kiva kuulla miten arki on lahtenyt kayntiin.

Ei jaksa enempaa kirjotella. Mulla oli tanaan "nako migreeni" semmonen janna juttu silmissa. Ei ole tavallinen migreeni. Ja just tajusin, etta viimeksi se oli just ennen kuin plussasin. Toiveissani ajattelin, etta nyt se syntyy...

JoJo 37+5

Huuh Delfis kamala muksahdus, onneksi ei käynyt hullusti, kokoajan itse pelkään kömpelönä että vedän lipat tuolla liukkaudessa...onni onnettomuudessa! Vai on Vili aikamoinen pötkylä, no toivottavasti ei mene yli ettei pääse isommaksi...nelikiloinen on varmaan mukava käsiteltävä.

Meikä kävi tänään neuvolassa ja oli tullut taas liikaa painoa viikossa...voi voi, taas kakut ja herkut hyllylle...

ostin luumujakin ja kuoharia synnärille, sairaalalaukkuun..heh alkaa olla aikaa ajatella kaikennäköstä..
mutta muutoin oli vauvan sydänäänet ja muut reilassa.

mullakin jo pikkuinen ajatus siihen suuntaan että vois syntyä, mutta pikkuinen, saa vielä olla möllöttää mun puolesta tuolla masussa, ehdin jotenkin muka muutamassa päivässä vielä koota päätä synnytystä varten..

iiks

La Mer 38 + 4

Iiiiiiiik! La Mer! Nytkö se sulla sitten alkaa... Hirveästi voimia!! Ja etukäteen jo tervetuloa pienokaiselle! :flower:

Ja kauan ei kyllä mene, ennen kuin ainakin Delfiskin pääsee jo laitokselle, ellei JoJo kuitenkin pidä paikkaansa jonossa. Jännää! Onneksi ei Delfiksellä käynyt tuon pahemmin! Olkaahan varovaisia kaikki, etenkin te siellä kömpelöimmässä päässä jatkumoa.

Meille syntyi lähisukulainen eilen, kun oli 13. perjantai. Synnytys ja jälkikomplikaatiot olivat vähän sen mukaisia. Onneksi kuulin vasta jälkeenpäin, miten kauheita oli sattunut. Kaikki voivat kuitenkin jo melko hyvin. Säästän teidät isommilta yksityiskohdilta - etenkin, kun tarina ei oikeastaan ole minun kertoa. Mutta itselle on hyvä panna muistiin, että mitään ei oikeastaan voi suunnitella etukäteen - voi vain tehdä ehdollisia toivomuksia.

Hyvää viikonloppua kaikille. Vielä tsemppiä La Merille!

:heart: piip 25+4

La Mer KKkkkääääääkk!!! Se on menoa sit! :flower: Paljon tsemppiä!! :D Jos oot vielä linjoilla, oireiliko mitenkään eka?

Onkos JoJon migreeni menny ohi? Migreeni on kyllä yks kauheimpia kipuja...

piip hui! Onneksi kaikki päättyi kuitenkin hyvin.

Meki halutaan jo synnyttämään! Eilen alkoikin ihan uudet kipuilut. Supistusten välillä menkkajomotus jatkui vaan selässä, alavatsalla ja reisissä. Mua jäi vaivaamaan kun torstaina se neuvolalääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi, että kohdunsuu on ihan pehmeä, mutta ei maininnu kaulan pituudesta mitään... kortissakaan ei lue mitään. :o
Tein taas uuden painoennätyksen... :laugh: Edelliskerralla oli -233g/vko, eli ekaa kertaa oli laskenu, mutta nyt torstaina.....+1900g/vko!!!!! :o :o :o
Että silleen :D

Mukavaa lauantaita ja viikonloppua kaikille! :flower: :heart:

Delfis ja Vili Vilkas (taikka Valtava) :D
37+4 :heart:

Yhteistyössä