Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Marraskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Apua La Mer! Noin ykskaks yllattaenko sulla meni ne vedet? Tsemppia nyytin hakuun. Kuten aikasemmassa viestissa sanoit, etta paa pitais saada selvitettya synnytykseen niin taallakin. Ehka toi sun rento asenne sai vauva tulemaan ja ma kun ootan sita kuin kuuta nousevaa niin se ei varmaan tule. Tosin en ole mitenkaan kyllastynyt raskaana olemiseen, vaikka silta saattaa kuulostaa, vaan se vauva ois kivempi ulkona kuin sisalla.

Joo kylla tuntuu, etta Delfis sinne ekaksi paasee ja varmaan Adakin. Ma vaan paisuttelen tata mahaani ja painoani. :ashamed:

Nako migreeni kestaa vain noin 30min, mutta sen jalkeen tulee paa vahan kipeeksi, ei mitaan jarkkya kipua. Maalailin piruja jo seinille, etta on raskausmyrkytys.

Kyllapas Delfiksella on kaikenlaisia kipuja. Pakkohan sun on kohta synnyttaa. :whistle: Taalla ei ole minkaanlaisia synnytykseen viittavia kipuja. Kaveri taalla, joka on kanssa hentonen, kantaa aika isoa vauvaa.

Piip voi hurja minkalainen synnytys on ollut. Onneksi kaikki on hyvin. Niinhan se on, etta mitaan ei voi suunnitella. Itse kun huomasin raskauden alussa, etta marraskuussa on perjantai 13. paiva, ajattelin heti silloin tama syntyy. Kaverin poika syntyi pe 13. niin laittoivat tokaksi nimeksi Akun hyvaksi onneksi. :D

Mies on flunssassa, toivottavasti vain tavallinen flunssa. Mitaan ei ole kuulunut sikarokotteesta muuten. Soitanpa maanantaina ja kysyn missa viipyy. Ma viela odotan, etta se pesiytymisvaihe alkais. Nyt tuntuu, etta kaikki siivoominen on niin hankalaa ja vastahakoista.

JoJo 37+6

Onpas täällä ollut hiljaista! Harvoinpa me ollaan tiputtu tokalle sivulle. La Mer on nyt on varmaan jo viimeistään tositoimissa. Voi kun kuulisi pian sieltä!

JoJo, onko siellä samalla lailla kuin täällä, että yleensä käynnistetään synnytys kahden viikon päästä lasketusta ajasta, jos ei itsekseen käynnisty?

Voisin kanssa varoitella Kevätesikkoa äkkinäisistä talokaupoista. :D Me asuttiin ennen vanhaa taloa ja ollaan nyt ihan tyytyväisiä, kun ollaan palattu taloyhtiön hoiviin. Kyllä me varmaan vielä joskus ehkä omaankin taloon taas muutetaan, mutta nyt onneksi tiedetään, miten paljon siinä on työtä (etenkin vanhassa). PIkkuvauva-aikaan en ainakaan suosittele muuttoa... Ehkä jotkut osaavat hoitaa sen paremmilla hermoilla kuin minä, mutta hyvin tiheästä muuttotahdista viisastuneena en nyt haaveile ihan heti muuttavani jälleen. Meillä muutto pikkulapsen kanssa varmaan kysyisi aika paljon parisuhdetaitoja.

Onkohan Delfiskin jo osastolla? Toivoisin oikeastaan, että on, jos se Vili Valtava syntyisi sitten vähän helpommin. Aika komea painoennätys! Mulle tulee varmaan taas oma ennätys tiistaina, kun on neuvolalääkäri. Olen nyt yrittänyt hillitä syömistä ihan järjestään ja varsinaiseen mässäilyyn (, jota ennen raskautta harrastin kyllä aika useasti,) olen sortunut hyvin harvoin. Olen liikkunutkin paljon. Silti paino nousee kovaa. Kai se on sitten tarkoitus!

Katsoin äsken miehen kanssa muutamaa kännykkäkamerakuvaa, joita olen ottanut mahasta. Olipa iso ero kuun alussa otetun ja tämänpäiväisen välillä! :o Sitä ei tajuakaan, mitä vauhtia maha kasvaa.

Kuka kysyikään, milloin maha alkoi näkyä? Olikohan se Kevätesikko? Oma maha oli kovasti turvonnut alkuraskaudesta, ja muut (sellaiset, jotka tiesivät raskaudesta) alkoivat kommentoida sitä iltaisin varmaan n. 13.-14. viikolla. Aamulla maha oli aina kadonnut. En osaa sanoa, milloin tarkalleen ottaen maha pullahti, mutta viikolla 15+6 neuvolatäti sanoi, että kohdun yläreuna oli jo yli navan (sf 12,5 cm) ja käytin tuolloin jo äitiyshousuja. Mulla on lyhyt selkä, kapea lantio ja eteenpäin kallistunut kohtu, joten kaikki nämä vaikuttivat siihen, että raskaus näkyi itselle jo tosi varhain. Ekan kerran joku, joka ei tiennyt asiasta, kysyi varmaan joskus viikon 17 kieppeillä, että oleno raskaana. Silloin oli tiukahko paita päällä (enkä koskenut tilaisuuden viinitarjoiluihin).

Ovatko teidän miehet koittaneet kuunnella vauvan sydänääniä? Me ollaan pari kertaa koitettu vessapaperirullan avulla, mutta ei siitä mitään ole tullut. Kumpikaan meistä ei osaa yhtään tunnustella, miten päin vauva on.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

:heart: piip 25+5

Täällä vielä yhtenä isona pallona! :D

JoJo hyvä jos ei se migreeni tuon kauempaa kestä. Onko teillä isukki jo kunnossa? Eihän oo suhun iskeny? Kyllä se teidänki pikkunen sieltä pian tulee. Voihan se ilman ennakko-oireita vaan yhtäkkiä ilmottaa, että tulossa ollaan! :D Hitsi, että meidän pinossa eletään jänniä aikoja.

Uskon kyllä, että La Merillä on jo tuhiseva nyytti kainalossa. :heart:

piip aika kovasti saat syödä, että meidän ennätyksen rikot :D ;)
Sydänääniä me ollaan kuunneltu dobblerilla vain. Ostin sen alkuraskaudessa palstalaiselta :)

(.) Täällä ollaan eilisestä oltu rätti housuissa, kun kauppareissun jälkeen riisuessa huomasin, että housut ihan märät niinku ois "vahinko" käyny. Sen jälkeen ei oo ollu mitään muuta kun valkovuotoa runsaampana. Selkää tosin jomottaa edelleen. Katsotaan katsotaan... :D
Tuskin tämä mitään on ja kuvittelen vaan. Yli menee loppujen lopuks :D

Tältäkin suunnalta rentouttavaa sunnuntain jatkoa!

Delfis ja Vili
37+5 :heart:

Pamina, juuh, sitteri on se tärkein (hemmetti meiltä puuttuu se vielä ;))

Delfis hui, nyt sitten varovasti... ;) niin kun siihen aina vois ite vaikuttaa.... Kivat painon heilahtelut sulla :). Mitä sulla housuihin tippuu? ;) (juu fiksukysymys) taitaa sullekkin tulla sitten kohta lähtö

La Mer, hui ja onnea matkaan (vaikka myöhässä tuleekin)

JoJo, tota mäkin pelkään et se pesiytymis vaihe jää jonekkin hamaan tulevaan ja vauva tulee aikaisemmin. Helpottiko se sun pääkipu?

piip
, valokuvat on hyvä dokumentointi keino (joskin kuvaus jäänyt vähän vähiin täällä). Tuttu juttu tuo aamuisin mahan katoaminen, kiva kuulla et muidenkinmaha harrasti sitä :)

Täällä oltu viikonloppu ilman nettiä... No ja ihan puhki. Toi koko päivän kävely ei oo kyllä meikäläistä varten. Maha turvoksissa ja väsyttää. No kattellaan ja hissutellaan eteenpäin. Huomenna alkaa taas työt joten aika näyttää mitä jaksaa taasen :)

Ei kukaan sattus olemaan kauvatsalta? Olis kysyttävää :laugh:

Unico ja Toukka 16+2

Piip taalla kaynnistetaan 40+12 eli siis melkein kaksi viikkoa yli. Meillakin mies yrittaa kuunnella. Ei kuulemma kuulu muutakuin mun mahan murinat :laugh: Mies ei ole viela kertaakaan kuullut sydanaania, ei koskaan paase katilon luo. Se on ihan murtunut :'( Aina kun tv:ssa kuunnellaan jonkun aanet, ma sanon tolta se kuulostaa. Mutta eihan se ihan sama kylla ole.

Delfis isukki on viela sairaana. Kylla se eilen parit oluet joi, eli ei se kauheen kipee voi olla! Ei ole viela onneksi muhun iskenyt. Se nako migreeni tuli taas eilen illalla. :/ Se alkaa pienena sahalaitasena pisteena keskella nakokenttaa ja laajenee ja laajenee kunnes haviaa nakokentasta. Mutta kauheeta paakipua en saa. Vahan paassa jomottaa. Nykyaan kun nousen sangysta oon hetken paikallaan ja ootan, jos vedet menis. :whistle: Sulla on kylla hyvin jannat paikat! Tsemppia sinne.

Unico en ole Kauvatsalta ja toiseksi missa se on? :D Missa sa oot koko paivan kavelly?

JoJo 38 POKS

JoJo Onnea uussta viikoista ;) kauvatsa on satakunnassa :D Tää oli päivän soppailemassa :D messuilla joten kaikki piti kiertää ja kattella et mikään ei mee ohitse. Hyviä ideoita tuli kyllä mut rankka reissu no tulipa tehtyä :) ja rahat jäi kyl sinne :laugh:

Nyt tää menee uneen yöt

Kevätesikko, ehkä mä vähän turhaan manailin kelaa äitiysrahapäätöksen venymisestä sillä oikeastaan palkkatoimisto oli säätänyt sen mun hakemuksen kanssa. Eiköhän sulla mene ihan hyvin.

Onneksi Vili selvisi Delfiksen kaatumisesta säikähdyksellä :heart: . Kohta hän varmaan pyörähtää maailmaan :D . Jee!

La Merin vauvauutisia odotellessa :wave: . Paljon onnea jo näin etukäteen!

:hug: JoJo, ehkä se teidänkin pieni lähtee sitten vaan ykskak tulemaan ja vaikka kuinka pian!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Taas uusi viikko :) (vaikka mä aloitanki sen perjantaina mut kumminkin) Ihan kohtuulinen on tulossa jos kalenteria katsoo :)

tää jatkaa rinnoista läpättämistä... Onko kellaan tullu verista litkua sieltä? mulla tulee monesta kohtaa kirkasta kun sopivasti kääntyilee, mut yhestä tuli punestavaa niin kun siinä kirkkaassa olis verta mukana (ja kai siinä onkin). No sit piti tietty puristella ja juu yhestä kohtaa tulee sitä punertavaa muuten kirkasta. Ja edelleen tänäänkin tulee. mietin vaan et mikä sitä tekee kun ei nuo normaalia kipeämmätkään ole. (yrittää olla puristelematta ja antaa olla rauhassa, mut illalla pitänee testata kumminkin)

Unico ja Toukka 16+3

Kuinkahan moni täällä on nyt parasta aikaa laitoksella. :heart:

La Mer taitaa ainakin olla jo nyytti kainalossa? :heart: Uutisia odotellessa. :)

Muilta osin olenkin sitten ihan tipahtanut mitä kellekkin kuuluu. Luin kyllä kaikki, ja mielestäni ajatuksella, mutta nyt lyö pää ihan tyhjää.

Tänne ei oikeastaan nyt kuulu mitään ihmeempää. Töiden puolesta mulla on suunnaton vitutus ja stressi. Jotenkin pomo käy niin hermoille koko ajan ja osa muistakin tyypeistä.

Perjantaina lähdin itkun kanssa kotiin, vissiin vähän hormonitkin osasyyllisenä.
Pomo ei vaan jotenkin ota ymmärtääkseen sitä että minä en ole täällä kantamassa mitään julmetun isoja laatikoita, talo on täynnä miehiäkin mutta mua pyytää roudaan tavaroita vedoten omaan selkäkipuun. Piti muistuttaa sitä että olen raskaana.
Kamalasti siirtänyt mulle muutenkin sellaisia hommia, jotka ei mulle kuulu. Kaikkia paskahommia suomeks sanottuna.
Jotenkin vaan ahdistun nyt tästä ilmapiiristä niin paljon. :(
Täytyy toivoa että on ohimenevää. On mulla joskus aiemminkin ollut vastaavanlaisia oloja tuota pomoa kohtaan, mutta kyllä ne aina välillä sitten katoaa.

Avauduinpa mä töistä. Mutta joo, olen onnellinen että ylipäänsä on töitä ja vielä vakituinen paikka. Harvinaista herkkua kuitenkin tällä hetkellä.

Nyt töiden pariin, tosin liekkö tässä enää ennen ruokkista järkeä aloittaa mitään. Motivaatio on jäänyt viikonlopun viettoon... ;)

- Hapsiainen 20+5

I hate Mondays, vaikka tänään oli ihan kivaa, kun sai nukkua pitkään... Olenko muuten ainoita täällä, joka on ihan alussa raskauden kanssa? Eli mulla on kai nyt 4+5, vaikka nämä eri laskutavat tuntuvat vielä sekavilta... Sais tulla se eka neuvola pian... Koko ajan on huolissaa, että pysyyhän pulla mukana. Ollaan nyt ristitty se työnimeltään Pullaksi, odotellaan, että paisuu mahassa. Jos kaikki menee hyvin ja osoittautuu liikkuvaiseksi tapaukseksi, mä ehdottaisin nimen vaihtoa Touhoksi.

Alkuinnostus alkaa pikkuhiljaa laantua, aloitin kuitenkin jo neulomaan vauvalle peittoa. Jälki näyttää ihan trio-jätskiltä, kun on vaaleanpunaista, luonnonvalkoista ja beigeä lankaa.

:hug: Hapsiaiselle urvelopomosta! Eipä tarvitse olla erityisesti hormonien vaikutuksen alaisenakaan, että tulee paha mieli, jos joku juuri nyt pomottaa nostelemaan raskaita laatikoita. No, kohta ei tarvitse nähdä pitkään aikaan koko pomoa...

Hui, Unico, verta rinnoista? Eipä ole minulta ainakaan tullut. Sinuna mainitsisin asiasta neuvolassa tai työterveydessä. paitsi ai niin, joillain se esimaito on sellaista oranssia. Oletko varma, että on verta? Mulla tulee pääosin ihan kirkasta nestettä, mutta joskus vähän valkoisempaakin.

Mekkala, tänne ei ole viime aikoina kovin montaa uutta tullut, ja osan niistäkin, jotka ovat tänne tulleet, olemme ikävä kyllä joutuneet luovuttamaan takaisin vauvakuume- tai lapsettomuuspuolelle. Paljon lämpimiä terveisiä teille, jos nyt satutte täällä käymään. :wave: Taitaa tämä pimenevä syksy olla vähän huonompaa tärppiaikaa keskimäärin, mutta toivotaan, että kohta taas tulisi uusi plussaaja. Noissa kuukausipinoissa on sitten niitä samassa vaiheessa olevia, jos kaipaat (lisäksi) sellaista vertaistukea. Itse olen kovasti tykännyt siitä, että tässä pinossa voi jatkuvasti seurata eri ihmisten fiiliksiä raskauden eri vaiheessa. Osaa sitten itsekin vähän paremmin valmistautua tulevaan, kun kuuntelee pidemmällä olevien juttuja. Meidän kaikkien lasketut ajathan näet tuolta ekalta sivulta.

Huh, menin puolivahingossa lukemaan lapsettomuuspuolelta sellaista ketjua, johon on kerätty erilaisia runoja lapsettomuuteen, lapsen saamiseen ja keskenmenoon liittyen. Hanat aukesivat. :'( Tuli heti huoli omasta poikasestakin, mutta onneksi se sitten heti kohta jo vähän potkaisi. Tietyissä mielentiloissa ei pidä ihan hirveäästi villitä omia tunteitaan.

Huomenna lääkärineuvolaan! Mitähän siellä tehdään? Varmaan ainakin sisätutkimus.

piip 25+6

Täällähän on oikea vauvauutisten odottelun aika. :heart:

Mun piti sitten piip kanssa mennä lukemaan lapsettomuusrunoja ja aloittaa päivä itkemällä niitä. Mulla on ollut nyt raskauden aikana ongelmana, etten osaa vain nauttia tästä onnesta. Pelkään koko ajan että jokin on vialla, en siis aktiivisesti mitenkään hysteerisesti, mutta hiljaa mielessäni. Uskon sen johtuvan lapsettomuustaustastamme, kun on tottunut siihen, että kaikki menee vaikeamman kautta, ei osaa uskoa, että nyt kaikki voisi mennä hyvin.

Kerrottiin miehen vanhemmille reilu viikko sitten raskaudesta ja kuten osasin odottaakin, anoppi on nyt niin intoa täynnä, että on jo lähtenyt katselemaan vauvalle tavaroita. En haluaisi loukata ketään, mutta alkoi vähän suututtaa, kun itse haluaisin rauhassa odottaa hankintojen kanssa vuodenvaihteen yli, jolloin rakenneultrakin on jo takana. Pelkään että anoppi ostaa kämpän täyteen tavaroita ja sitten käykin jotain. Kuka niitä tavaroita jaksaa siinä surussa alkaa myydä? Toisaalta myös pelkään että menee ostamaan jotain mistä en itse yhtään tykkää. :/

Viikon päästä on vihdoin toinen neuvolakäynti, odotan sitä jo innolla.

Täytyy vielä sanoa, että mies on jotenkin niin ihana, kun on alkanut herätä vauvan tuloon. Oli katsellut vaunujakin netistä ja esitteli mulle niitä valitsemiaan. :heart:

kevätesikko 14+1

Huomenta kaikille :wave:!

Unico sinuna kykyisin neuvolassa verisestä rintavuodosta. Tuo Piipin mainitsema keltainen ensimaito on ainakin mulla ihan keltaista, ei punaista ollenkaan. Jos sulla on vaikka joku tulehduksen tapainen siellä menossa, niin se ehdittäisiin hoitaa hyvin pois vielä ennen vauvan tuloa.
Mä olen ihmetellyt maidon nousemista ja yleistä imetyspolemiikkia synnytysvalmennuksissa ja neuvolassa ja olen monta kertaa saanut käteeni marmorikuulan, jonka koko markkeeraa vastasyntyneen mahalaukun kokoa. Ja sitten on monta kertaa sanottu että, "aluksi ei tarvita kuin muutama tippa". Mulla ainakin tulee sitä alkumaitoa rinnoista, vaan ihan koskemalla nännipihoihin, varmasti se marmorikuulallinen. Ja siksi olenkin miettinyt, onko synnytys niin suuri stressitekijä, että rinnatkin siitä niin järkyttyy ja lakkaavat osaamasta sen, mitä ovat tässä jo muutaman kuukauden harjoitelleet vai onko imetyksessä onnistumisesta tehty synnytyssairaaloissa niin stressaavaa, että se pelottaa maidon tiehensä...

Toinen asia, jota olen tuumaillut on alakerran lihasten hallinta. Kun siitäkin synnytysvalmennuksessa kerrottiin, että heti synnytyksen jälkeen kannattaa alkaa etsimään alalihaksia :o . Tarkoittaako se, että tuntuma niihin häviää synnytyksen yhteydessä? Koska kyllä mä nyt ainakin tiedän ihan hyvin missä mun alalihakset on.

Olen jostain syystä miettinyt viime päivinä synnytysvalmennuksessa kuulemiani juttuja. Sellainenkin mua mietityttää, että kun isiä varoiteltiin, että puoliso voi haluta synnytyksessä juuri eri asioita, kuin mitä etukäteen hänet tuntien voisi kuvitella ja ollakin aivan erilainen...

Että onko todella niin, että ihminen menettää synnytyksen yhteydessä yhteyden alalihaksiin, rintoihon ja omaan itseensä... kun mun on jotenkin vaikea uskoa sitä.

:kieh: Voi kamala muuten tuota sivun alalaidassa pyörivää teletapit-mainosta! Se on jotenkin hypnoottinen, mitenhän se vaikuttaa pieniin lapsiin?!

Mekkala valitettavasti täällä ei juuri nyt taida olla muita ihan alkuraskauden ihmisiä paikalla, mutta toivotaan ja pidetään peukkuja, että moni kuumeilija pääsisi siirtymään tälle puollelle!

Jaa-a, mä lähden nyt pesemään potkuhousuja :heart:

Ada ja :heart: rv 36+3

Kevätesikko, ihanaa että vauvauutiset otettiin onnellisena vastaan! Tunnistan kyllä itsekin hyvin tuon pelon josta kirjoitit. Mun mies sanoi intoilija äidilleen todella suoraan, että mitään tavaroita ei saa ostaa ennen kuin me ollaan siihen valmiita. Huomasin silloin anopin ja miehen veljen vaimon ilmeistä, että vaikka mitä oli jo hankittuna. Mutta olin kiitollinen silti mieheni suorasta kommentista. Sitten kun aikaa oli kulunut aloin puhua taroista uudelleen anopin kanssa ja sietähän paljastui melkoinen tavaravuori, jota nyt yritetään tuoda tänne meille joka käynnillä pienissä erissä. Ei pelkästään kivaa :/ .
Palatakseni vielä lapsettomuusjuttuun, niin aluksi jokaisen kerran jälkeen kun oli kertonut jollekin odotuksesta, iski aina kamala morkkis ja tuli sellainen tunne, että kyllä nyt joku menee pieleen kun uskalsit tämänkin kerran luottaa. Mulle tuli sellainen tunne jopa työpaikan järjestämillä äitiyslomalle läksiäisjuhlissa. Äitiyspakkauksen saamisesta tuli myös se olo, että pitääköhän tämä palauttaa jos ja jos...
Vaikka pelosta ei ole kenellekään mitään hyötyä, olen silti löytävinäni nöyrästä ja kaikkea kohtaan kiitollisesta asenteesta hyvää. Lapsi on aina niin suuri lahja, että sen laajuus jää varmaan vanhemmilta tajuamatta. Mutta omalla asennoitumisella voi varmasti hiukan enemmän aavistella siitä ihmettä, jonka on kohtaamassa. Tällä kommentilla en tahdo loukata ketään. Tämä on vaan mun tämän hetkinen mielipide, ja ymmärrän että kaikki katsovat tätä omasta vinkkelistään.
Olen myös halunnut olla melko avoin sen suhteen kuinka meidän tie vanhemmuuteen on mennyt. Mua kun niin aina ärsytti ne vauvamahaisten kahvipöytäpuheet siitä, kuinka hupsis vaan ekasta yrittämästä lähti vauva tulemaan jne. Niin mä olen itse sanonut, että tämä on hartaasti odotettu tms. En kuvittele sen auttavan ketään, mutta kun helposti vain onnistumisesti puhutaan ja pettymyksistä vaijetaan, niin sekin lisää lapsettomien taakkaa.

Ollaan onnellisia :heart: !

Ja taas tää tulee taustalta kommentoimaan. :D

Ada, ne ekat maitotipat tosiaan riittää vauvalle ekat pari-kolme päivää. Ne on tosi jytyä kamaa, sisältää paljon ravinteita ja vasta-aineita ja ties mitä. Kannattaa suhtautua kriittisesti mahdolliseen lisämaidon tuputtamiseen noina päivinä, kun vauva on rakennettu niin, että nuo maitopisarat tosiaan riittää. Toki asia on eri, jos maidon nousu rintoihin jostain syystä viivästyy ja vauvan paino alkaa tippua... Kannattaa pitää vauvaa synnytyksen jälkeen rinnalla niin paljon ja usein kuin mahdollista, se auttaa maitoa nousemaan rintoihin. Vauvan imuotteeseen kannattaa kiinnittää huomiota heti alusta asti, ettei rinnanpäät mene rikki. Imettäminen vaatii opettelua sekä vauvalta, että äidiltä. En tiedä ketään, joka olis sanonut, että se alku on ihan helppoa. :) Mutta ihanaa se on, kun sen saa sujumaan! Kannattaa pyytää sairaalassa niin paljon apua kuin mahdollista ja tietoa eri imetysasennoista jne.

Ja tuosta synnytyksessä käyttäytymisestä.. Se on kaikilla niin omanlainen ja erilainen kokemus, ettei voi sanoa varmaksi, miten siinä kukin käyttäytyy. Mä olin ihan normaali oma itseni koko ajan. Höpöteltiin ja vitsailtiin supistusten välit ja jopa ponnistuksen aikana. Mä en vajonnut mihinkään omaan maailmaan missään välissä vaan olin koko ajan ihan skarppina, vaikka olin valvonut jo melkein vuorokauden putkeen ponnistushetkelläkin. Ehkä se epiduraalikin auttoi tuossa, kun sain kerättyä niin hyvin voimia sen aikana. Mut toki miestä kannattaa valmentaa siihen, ettei äiti välttämättä käyttäydy kuten normaalisti. Ja ehkä siihenkin että siihen synnytyspöydälle voi tulla kaikki ihmiskehon eritteet. :)

Hyviä vointeja ihan kaikille!

Rosehip ja neiti, 2kk ja vähän päälle

piip, kirkasta jossa on kirkkaan punaista mukana ja muista kohista tulee vaan kirkasta, no huomenna on neuvola. Onnea neuvolaan !

mekkala, millä tyylillä teet peittoa?

kevätesikko,
toivottavasti anoppi jaksaa kysellä teidän mielipiteitä ja sen mitä ostaa niin ostaa mieleistä. meillä kysyttiin et saako ostaa jos tulee vastaan. Tsemppiä jaksamiseen ja voimia, yritä jaksaa uskoa et kaikki on kunnossa. (samoja fiiliksiä)

Ada, kai ne lihakset venyy siinä synnytyksess, joten vois kuvitella et tuntuma on erillainen ja palautuminen vie tovin, et jos heti alkaa ettimään ja reenaamaan vois palautuminen olla nopeampaa. kuvittelisin. Tosta synnytyksestä, olisko siinä et kun ei oo kokemusta voi kuvitelmat olla eri kun todellisuus? ja mieli muuttuu kun kohtaa kuvitelmista todellisuuden?

Täällä väsymys riivaa kunnolla. Oliskohan syytä taas kanssa tossa kun alkanut toi vessarumba missä saa juosta kesken unien aamusta monta kertaa. Ja sit yökitään huoh. No täytyy kattoa jos vielä ens viikolla on zombi nii kai sitä pitää miettiä jos sais unilomaa, mut kattellaan.
Tosiaan noi rinnat kiukuttelee, arat on mut en osaa sanoa onko aremmat kun enen. Ei kuumetta (siitähän tää jo kiipeis seinille) ja tänään ei kevyellä kokeilulla tullu mitään rinnoista ei minkään sortin vuotoa. Tosin en kovasti puristanut kun edellisinä päinä on vaan tullu tosta noin. No neuvolassa kuulee. Tosin neuvola käynti verottaa jo yöunia muutenkin kun on aamulla :) no mut ihan hyvä et on se käynti kun täällä on taas kunnon epävarmuus et onko tuolla kukaan hengissä huoh. Ja alamahaa nipisteli/kipuili niin johan senkin pitää muka huolestuttaa mua. vaikka se meni ohi.
No täytyy yrittää kerätä voimansa ja alkaa suunnittelemaan töihin lähtöä...

Unico ja Toukka 16+4

Moi vaan tuolta kuumeilupuolelta. Tuosta menettämisen pelosta. Minua suututtaa, kun en varautuntu yhtään siihen, että se viime viikkoinen plussa ei olisikaan plussa. Yleensä olen niin pessimistinen, kuin vain ihminen voi olla. tässä asiassa olin vain niin onnellinen, etten edes ehtinyt ajatella, ettei plussa vielä mitään merkitse. Eniten olen koko asiassa suuttunut itselleni.

Toi teletappi mainos on kamala!!! jos meillä joskus on lapsia, niin ne ei kyllä katso teletappia, ihan vain äidin mielenterveyden takia! :)

Heippa paksumahat :heart:

Tulin kurkkimaan onko La Meristä kuulunut mitään :D Ei näköjään vielä.

Kevätesikko, ihanaa että uutisenne otettiin hyvin vastaan! Voisiko miehesi tosiaan sanoa (kuten Ada jo ehdottikin) äidilleen, että otetaan vielä varovaisesti hetki? Meillä kävi saman asian kanssa niin, että sanoin ite heti mummoille että ette osta vielä mitään. Miehen äiti kyllä ymmärsi hyvin. Nykyään kummatkin mummot innoissaan ostelevat tytölle kilpaa vaatteita yms. mutta kysyvät kyllä aina että mitä me tarvittaisiin. Se on tuntunut tosi mukavalle.

Tuosta lisämaidosta, luin (toiseksi uusimmasta) Vauva-lehdestä juuri lääkärin mielipiteen, jonka mukaan alle pariviikkoisille ei tulisi antaa ollenkaan maitopohjaista korviketta. Hänen mukaansa se altistaa suuresti myöhemmälle maitoallergialle kun vastasyntyneen vatsan kalvot ovat vielä niin läpäiseviä. Suosittelen luettavaksi tuota artikkelia kaikille :)

Äh, nyt on taas täystuho vauhdissa, kirjat saavat kyytiä hyllystä maahan.

Pikaisesti kurkkaamassa onko uutisia.. ;)
Kirjoittelen myöhemmin lisää. Ilmoitan olevani edelleen kotona ja yhtenä isona kypsänä pallona... :/ Sais jo Vili tulla ettei tarvi käynnistykeen odottaa....

Muille mukavaa päivää!

Delfis ja Vili
38+0 POKSISTA! :heart:

Unico täällä mä melkeinpä joka päivä luen tätä ketjua ja fiilistelen mukana! :D Kvartti vissiin tekee samaa. ;) Nyt jännäillään La Merin uutisia! Ja Unico, kyllä se toukka siellä masussa vaan myllertää, älä huoli. Joko sä oot ekat liikkeet tuntenu? Kohtahan se alkaa olla sekin ihme käsillä, ellei ole jo. :)

Mulla oli muuten se raskausaikana tullut esimaito ihan oranssia ja tosi paksua! Mut kaikillahan sitä ei tuu ollenkaan raskausaikana.

:wave: :heart: Kivaa kun olette hengessä mukana Kvartti ja Rosehip! Uskomatonta, että Rosehipin synnytyksestä on 2 kk :o . Kylläpä aika menee nopeaan.

Mä olin aika rankalla lenkillä. Yritän saada vauvaa kääntymään kävelemällä mahdollisimman paljon ja kovaa. Kattotaan nyt... Torstaina olisi äitiyspoli ja käännösyritys :/ yök! Ihanasti ainakin turvotusta lisää tuo viipottaminen.

Kaapo :hug: , vaikeahan se on katastrofiuutisiin etukäteen varautua. Toivottavasti, toivottavasti, toivottavasti teillä käy tuuri nyt jo seuraavasta kierrosta! Ainakin mahdollisuudet on ilmeisesti vähän paremmat. Pidän peukkuja!!!

Yhteistyössä