Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh, melkoinen petopupu sitten ootkin, ja sulla on hieno asenne selättämiseen 😁

Tää on kyllä niin kiinnostunut omasta perimästä että olen halunnut selvittää lisää. Ja niin pääsi käymään täälläkin kun isälinja katkeaa. Syynkin voi hyvin arvata kun tietää arkoja taustoja.

Mutta hienoa kun kun sulle on selvää kauraa nuo haplot. Mitä nyt selviää viikkareista niin suomalaiset ei niinkään olleet niitä ryöstöretkiä tekeviä viikkareita vaan oppaita ja kauppiaita heidän suuntaansa. Ja kyllähän he kävivät sisämaassa jokia pitkin rymistelemässä mutta saivat pahasti sormilleen härmäläisiltä.

Niilojahan ei ole paljoa meidän läntisissä naapureissa, ja siellä suurin Y-ryhmä oli 253-iivarit. Se mutaatio syntyi nykyisen Ruotsin ja Norjan etelärajan maisemissa.

🧌
Petopupu olisi hyvä nimimerkki 😄 josta puheenollen, hyviä välillä muistutukset nimimerkkien hyvistä ja huonoista puolista. En erityisemmin oo halunnut olla palstahahmo ja sellaiseksihan nimimerkkiä käyttämällä joutuu...

Noi haploryhmät olis niin kivoja jos ne olis tehty vähän käyttäjäystävällisemmäksi. Nyt ne kirjain/numerot vaihtuu usein ja vaikuttaa vähän sekavalta. Plus että kaikki kiinnostava tieto täytyy edelleen itse kaivaa tutkimuksista kun tiktok-aivona haluisin interaktiivisen kartan mikä näyttäisi arkeologiset löydökset, yhdistäisi ne kansoihin (esim. Avaarien hauta tms) ja nykygeeneihin. Mutta syynsä kai ettei sitä tehdä. Mut joo, nyt olen hiljaa historiasta etten flodaa ketjun aiheen ohi enempiä 😊
-🧚‍♀️

Aina välillä tuntuu, että eletään tyystin eri ympyröissä, eikä se pelkkä tuntuma olekaan. Omat jutut tuntuvat piipertämiseltä, kun katson sinun suurellisuutta, vaikka eivät muutoin tunnukaan.

Yhteistyössä