"Lähi-idän kristitty väestö on lyhyessä ajassa hävitetty kaikkialta muualta paitsi Israelista"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Päivän Byrokraatti
pbyrokraatti
·
Follow
Lähi-idän kristitty väestö on lyhyessä ajassa hävitetty kaikkialta muualta paitsi Israelista. Ja silti me vain hyysäämme koko ajan kansanmurhan tehneitä muslimeja ja huolehdimme näiden oikeuksista – ja kurmotamme Israelia, alueen ainoaa valtiota, joka puolusti ja puolustaa..."

Kova väittämä, joka lienee tuulesta temmattu.
Eniten kristittyjen vainoajia on Suomessa väkilukuun suhteutettuna.
Jone Nikulan aivopieru sai arkkipiispan sähköpostissa hyvän vastapallon.

Ja lähteenä mainitsee vaan yhden kaupungin eikä edes maata. Syyriasta löytyy vieläkin isohko vähemmistö ja Libanonissa noin 30-40% on kristittyjä eri lähteiden mukaan.
Piispa Jari Jolkkosen Ristinmies Yle Areena-dokumentissa piispa vierailee syyrialaisessa kirkossa, joka on ollut siellä jo muistaakseni yli tuhat vuotta, jos oikein muistan. Kirkko on usein hävitetty, mutta aina rakennettu uudestaan samoista rakennustarpeista.

"The godly thing for me to do is to K!ll you.”

Israeli says to a Christian preacher from the U.S."

Uskontoa käytetään keppihevosena politiikassa ja anarkiassa.
Aina on ollut iskontoja niin kauan kuin ihminen on ollut olemassa. Olen sukupolvea, jolle uskonnon tunneilla tuputettiin kristinuskon ylivertaisuutta. Kaikki muut uskonnot olivat pakanauskontoja, jotka olivat pelottavia ja kadotukseen vieviä. En ole koskaan tuputtanut uskoani kenellekään. Olisin täysin tyytyväinen, jos olisin syntynyt jonkin toisen uskonnon vaikutuspiiriin. Ihmisten pitää elää rauhassa ja sovussa toisiaan kunnioittaen.

Uskontoa käytetään keppihevosena politiikassa ja anarkiassa.
Aina on ollut iskontoja niin kauan kuin ihminen on ollut olemassa. Olen sukupolvea, jolle uskonnon tunneilla tuputettiin kristinuskon ylivertaisuutta. Kaikki muut uskonnot olivat pakanauskontoja, jotka olivat pelottavia ja kadotukseen vieviä. En ole koskaan tuputtanut uskoani kenellekään. Olisin täysin tyytyväinen, jos olisin syntynyt jonkin toisen uskonnon vaikutuspiiriin. Ihmisten pitää elää rauhassa ja sovussa toisiaan kunnioittaen.

Tismalleen näin!

Olen itse kristityn (toinen ei niin paljon) vanhemman kasvattama, enkä kokenut, että hän koskaan tuputti uskoaan, ei pakottanut kirkkoon.

Yhteistyössä