Lähihoitaja, minkälaista työtä teet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Opiskelija

Vieras
Ja mikä oli suuntautumisesi kouluaikana?

Tykkäätkö työstäsi? Miksi / miksi et ?

Haluaisitko esim. lapset ja nuoret- osastolta vaikkapa mielenterveys- ja päihdetyöhön?

kuntouttavaa päihdetyötä, suuntautumiseni oli mt- ja päihdetyö.

tykkään kovastikin, on vaihtelevaa, itsenäistä ja haasteellista. tarkoitus on opiskella lisää, mutta lähihoitajana en haluaisi tehdä muun "osaston" hommia.

Suuntautumisia mulla on kaksi hoito ja huolenpito ja ensihoito.Halusin kaksi suuntaavaa, sitten aiakin on aina töitä.
Ambulanssi on työpaikkani.Ja tykkään todella paljon, se on juuri minun alaa.Saa käyttää päätä, itse päätellä, havainnoida ja hoitaa. Oiva työpaikkana ja ei sovi kaikille vaan toisinaan stressaava.Ja meillä pitää osata toimia ja tarvittaessa osata konsultoida, sillä välimatkat lähimpiin keskussairaaloihin ovat huikeat.
Ainoa miinus on meillä ehkä pitkät päivystykset.

Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija:
Ja mikä oli suuntautumisesi kouluaikana?

Tykkäätkö työstäsi? Miksi / miksi et ?

Haluaisitko esim. lapset ja nuoret- osastolta vaikkapa mielenterveys- ja päihdetyöhön?

Suuntauduin lapsiin ja nuoriin.

Olen ollut kotona lapsen/lasten kanssa valmistumisesta saakka.

Aion suunnata keväällä joko ensihoitoon tai päihde- ja mielenterveystyöhön.

Voisin kuvitella olevani töissä mielenterveyspuolella, mutta päihdeasiat taas eivät kiinnosta yhtään.

Ambulanssi olisi minulle se vihoviimeinen paikka, en ole ollenkaan sitä tyyppiä, joka lanssihommissa pärjäisi.

Lapset ja nuoret on minulle melkeinpä se viimeinen vaihtoehto, en haluaisi olla päiväkodissa töissä.

Hammashoito -jaiiiiiks!

Suuntautumiseni on vammaistyö. Onkohan niin, että hyvin monella lähihoitajalla on se itselle mielenkiintoinen ja palkitseva työalue aika kapea? Vai tiedättekö sellaisia, jotka voisivta kuvitella olevansa usealla eri saralla töissä?

Valmistun nytten ihan kohta LaNuista. Kesätyöpaikka odottaa kehitysvammalaitoksessa, jossa oon tehny keikkaa. Ihan kiva.
Päiväkoteihin paha päästä kesätöihin, ainaki täällä. Syyskuussa täytyy soitella päivähoitotoimistot läpi kun tuo kesätyö päättyy.

Olen suuntaunut vammaistyöhön ja sairaanhoitoon-ja huolenpitoon.
Vaimmaistytötä tein vuosia ja ihan yes, mutta jotenkin työelämässä "ajauduin" vanhusten pariin ja suoritin nuo lisäopinnot. Viihdyn kyllä, mutta haluaisin opiskella lisääkin :)

Itse voisin kuvitella olla töissä "missä tahansa". No ei ehkä kuitenkaa. Mielenterveys ja päihdetyö on mulle ehkä sellanen mikä ei ois niin oma. Hammashoitoa ei meidän koulussa ookkaa, muuten ehkä sinne,

Vanhukset ja vammaiset on jeesjees, kyllä sitä työtä teen. Tuota työtä vaan pääsee tekemään, vaikka ei olisi suuntautunutkaan sinne.

Lapset ja nuoret siksi, että se on mulle itelleni oikee paikka, ja lasten kanssa työskentelyyn usein vaaditaan tuota suuntautumista. :)

Yhteistyössä