Lähihoitajakoulun pääsykokeista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluan lähihoitajaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
mitä ootte vastanneet, kun pitää perustella, miksi juuri sinä?

äly hoi älä jätä..

no löpiset jotain "koska sinä pidät ihmisten kanssa työskentelystä" , "koska sinä välität ihmisten hyvinvoinnista ja pidät työtä tärkeänä"

bläääääh

Alkuperäinen kirjoittaja näin :
Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
Ketä kiinnostaa oikeesti lähärin hommat?

no sitä minäkin ihmettelen.. varsinkin jos ollaan sitten vaatimassa heti parempaa palkkaa ja valittamassa työolosuhteista.

Minua kiinnostaa. Pidän ihmisläheisestä työstä. Pidän siitä kun saan esim. kävellä potilaan kanssa ulkona tai leikittää lapsia, saan jutella ja keskustella potilaiden kanssa. Haluan todellakin hoitaa potilaita, tutustua heihin ja kuunnella. En kaipaa lääkärin tai sairaanhoitajan kiireitä enkä sitä etten ehtisi keskittyä hetkeksi potilaisiin persoonina, siksi en lue lääkäriksi tai sairaanhoitajaksi. Nimensä mukaan LÄHIhoitaja on läsnä hoitotyön arjessa, niissä pienissä mutta silti niin tärkeissä asioissa, ettei ilman niitä pyörisi mikään.

Menet vaan sinne omana itsenäs, ei kannata jännittää niitä kokeita.
Niin ja kyllä sinne nähtävästi pääsee aika helpolla kun minäkin pääsin :laugh:
Mut välillä tosiaan tuntuu koulun käytävillä että voi herrajee, tässäkö nämä tulevaisuuden hoitsut sitten on... meitä on moneksi. :whistle:

Meillä ei ollut mitään ryhmä keskustelua. Sen testaajan mielestä siinä ei ole mitään itua, koska osa on tuollaisessa tilanteessa niin ujoja että eivät saa sanaakaan suustaan. Mutta pärjäävät kumminkin hyvin työelämässä ja oppivat kyllä suunsa avaamaan.

Psykologi saattaa tarkertua johonkin esim. ylipainoon ja olla piikikäs. Silloin kannattaa vaan pysyä maltillisena.

Alkuperäinen kirjoittaja lähäriksi tahtova :):
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:

Sun ei kannata tulla vanhaksi..

eikä käydä hammaslääkärissä, viedä lapsia päiväkotiin, tarvita kodinhoitajaa jne jne.

Eikä kannata sairastua koska et voisi mennä ta:lle tai sairaalaan.

Multa se psykologi vain kysyi ensin jotain yleistä diipadaapaa ja sitten että missä näen itseni viiden vuoden kuluttua. Kerroin sille visioni ja se vaan totesi, että aika selvät sävelet sulla ja haastattelu oli ohi. Muut viipyivät paljon pidempään, en tiedä mitä heiltä sitten kysyttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:

eikä käydä hammaslääkärissä, viedä lapsia päiväkotiin, tarvita kodinhoitajaa jne jne.

Niin ja edelleen ihmettelen ketä oikeasti kiinnostaa lähärin hommat. Mua ei sais sitten millään harkittemaankaan sellaista hommaa. Mutta antaa niitten hoitaa kakkahommat jokka tosiaan tyytyy siihen. Joten tervetuloa vaan vaihtamaan mun vaipat kun vanhainkotiin joudun =)

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:

Niin ja edelleen ihmettelen ketä oikeasti kiinnostaa lähärin hommat. Mua ei sais sitten millään harkittemaankaan sellaista hommaa. Mutta antaa niitten hoitaa kakkahommat jokka tosiaan tyytyy siihen. Joten tervetuloa vaan vaihtamaan mun vaipat kun vanhainkotiin joudun =)

Hitsi vieköön, olet sinä veikeä.
Miten ihmeessä olet tyytynyt tuollaiseen tasoon, miksi et pyrkisi korkeammalle. Tai, no eihän kaikilla ole niitä taitoja , jota vaaditaan, jotta tajuaa perusyhtälöt.
Ihminen=yksilöitymisen ruumiillistuma="minä en ole välttämättä samanlainen kuin sinä"

Helpot on, liian helpot. Ei sieltä käytännössä tipu pois kuin sellaiset oikein tollot, hiljaiset ja omituiset. Itse kävin huvikseen, kun en vielä tiennyt että mitä oikein haluan ja suolsin paskaa(kin) minkä ehdin. :D
En kuitenkaan mennyt sitten kouluun.

No jotkut ammatit vaan ovat sellaisia että en ymmärrä mikä niissä viehättää. Mutta hyvähän se on että jokku haluaa lähäreikskin =) Mutta kerrohan ihmeessä mikä siinä viehättää sinua?

Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:

Minua. Onneksi pääsen opiskelemaan sitä lokakuusta lähtien.
Mikä ihme sua oikeen riepoo?
No mikä sua siinä niin kiehtoo?

No vaikka ihan ihmisten, esimerkiksi vanhusten auttaminen. Kuka sunkin perseesi pesis sitten joskus jos kaikki ihmiset ajattelis noin kuin sinä.

Mua ihmetyttää tämä "lähihoitajavastaisuus". Kun 1980-luvun alussa aloitin työurani terveydenhuollossa, silloin oli sairaanhoitajien lisäksi apuhoitajia. Myöhemmin apuhoitajien tilalla oli perushoitajia ja sittemmin lähihoitajia. Tuskin se hoitotyö on niin monimutkaiseksi muuttunut, että joka hommaan tarvittaisiin sairaanhoitajan pätevyys. Minusta apu/perus/lähihoitajan työ on arvokasta ja useinhan hän on enemmän potilaan luona kuin sairaanhoitaja.

Alkuperäinen kirjoittaja V:
Joo... eli noissa ryhmäkeskusteluissa annetaan sattuma aiha ja siitä pitää keskustella. En muista oliko siinä joku tarkka aika kauanko sai keskustella, mutta siinä katotaan et kuka puhuu eniten ja monipuolisimmin. Esim jos aiheena olis toi rahan keräys, niin siinä katottas et kenellä on eniten ja monipuolisimmin ideoita.

Kuten Toivoliini tuossa myös sanookin, niin kyse ei tosiaankaan ole siitä, kuka puhuu eniten ja kenellä on eniten ideoita. On tärkeää esittää oma mielipide, mutta myös osata kuunnella muita. Ryhmään sopeutuminen, muiden huomiointi ja muiden ideoihin reagoiminen ovat myös hyviä juttuja.

En minäkään käsitä, miten joitakin kiinnosta ydinfysiikka tms. Hyvä, että heitä on, sillä meitä kaikkia tarvitaan!!

Yhteistyössä