Lähihoitajaksi aikuispuolella opiskelleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Kertokaa kaikki opiskelusta !
Millaista oli ?
Opiskeluaika päivittäin ? (8-16 tunnit vai miten ?)
Mitä tunneilla teitte ?
Harjoittelut missä ?
Kävittekö tutustumiskäynneillä ?
Oliko rankkaa ?

Kuinka päädyit erikoistumisalaasi ?

Tilanteesi nyt ? (työssä/työtön ja missä työskentelet ?)
Päivätyö vai vuorotyö ?
Palkka ?

Oletko tyytyväinen valintoihisi ?

Tällähetkellä opiskelevat voivat myös vastata.

No opiskelu aikuisten parissahan oli kivaa. Juu tais olla 8-16, paitsi työssäoppimisaikoina vaihteleva. Kasvun tukemisen harjottelu esikoululaisten parissa päiväkodissa, tykkäsin kovasti. Hohun jakso kotihoidossa, kuntoutus kehitysvammaisten parissa, erikoistuminen terveyskeskussairaalassa. Tutustumiskäyntejä oli ehkä pari, en muista tarkkaan.. johki palvelutaloon ainakin. Päädyin sairaanhoitoon ja huolenpitoon koska kiinnosti eniten perehtyminen sairauksiin, ja sillä alalla ehkä paras työllisyys. Valmistumisen jälkeen olen ollut töissä kokoajan, vakipaikkaa en ole vielä saanut mutta työt on jatkunu ja se tärkeintä. Terveyskeskussairaalasssa olen töissä. 3-vuorotyötä on. Palkka n.1870e peruspalkka plus lisät. Olen todella tyytyväinen että lähdin opiskelemaan!

Millaista oli ?
ihan normaalia tunneilla istumista

oppitunnit 8-16 välillä, välillä täysi päivä välillä 6 tuntia tai vaan aamu/iltapäivä

Mitä tunneilla teitte ?
opiskeltiin?

Harjoittelut missä ?
kotihoito
vanhainkoti
erityisluokka
sisätaudit
kotisairaala
päväkirurginen
kirra

jonkin verran

Oliko rankkaa ?
ei erityisemmin

kiinnostus

työssä

Päivätyö vai vuorotyö ?
vuorotyö, pääsosa työstä (n 80% arkiaamua)

Palkka ?
peruspalkka 2032 euroa, lisät sen mukaan mitä on tehty

kyllä

ertokaa kaikki opiskelusta !
Millaista oli ? Todella mukaavaa, en kadu yhtään. Sain paljon uusia ystäviä.
Opiskeluaika päivittäin ? (8-16 tunnit vai miten ?) 8.15-15.30
Mitä tunneilla teitte ? Paljon oli ryhmätehtäviä. Paljon myös kirjoitettavaa jos halusi jotain muistaakin. Paljon tuli myös tehtäviä kotiin.
Harjoittelut missä ? Päiväkodeissa, vammaishuollossa, vanhuspalvelussa yms.
Kävittekö tutustumiskäynneillä ? Ei käyty, valitettavasti.
Oliko rankkaa ? Ajoittain kyllä. Lisäksi veronsa vaativat perhe-elämä.

Kuinka päädyit erikoistumisalaasi ? Oli alusta alkaen ihan selvä juttu.

Tilanteesi nyt ? (työssä/työtön ja missä työskentelet ?) Vasta valmistuin ja eka työhaastattelu ensi viikolla.
Päivätyö vai vuorotyö ?
Palkka ?

Oletko tyytyväinen valintoihisi ? Olen erittäin tyytyväinen sekä ylpeä itsestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Kertokaa kaikki opiskelusta !
Millaista oli ?
Mitä tunneilla teitte ?
Harjoittelut missä ?
Oliko rankkaa ?

Päivätyö vai vuorotyö ?
Palkka ?

Tällähetkellä opiskelevat voivat myös vastata.

opiskelu on aivan mahtavaa, ja ryhmä todella motivoiva. Osaamista ennestään jo hyvin erilaisista työtehtävistä. Täysi koulupäivä kestää 8h, mutta niitä on harvoin, koska meillä on puolet opintoviikoista itsenäistä opiskelua. Muutoin opinnot etenee opintosuunnitelman mukaisesti. Harjoittelupaikat sen mukaan mikä opintojaksomenossa, kasvuntukeminen, kuntoutuksen tukeminen jne..

välillä on aika raskasta, mutta toisaalta mulla omat tavoitteet on niin korkealla että se vaikuttanee.

Töitä on tälläkin hetkellä, ja uskon pääseväni vakituiseksi kun valmistun.

itse aloitin vasta tammikuussa, joten ei vielä kovin pitkälti kokemusta ole. KTO takana, tällä viikolla oli näyttö ja hohua on opiskeltu muutama vk.

Ei ole ollut raskasta, ihan normi leppoista. Mä olen tykännyt valtavasti ja motivaatio on huipussaan. Tosin anatomia ja fysiologia ei jaksa innostaa ollenkaan, joten ei meikäläiselle ihan mukavin aine, mutta eiköhän siitäkin selvitä.

KTO:ssa työssäoppimis/näyttöpaikka oli päiväkoti, hohussa joku avo- tai sairaalan tms. osasto. Koulua 8.15-15.30 ja etäpäiviä. Tutustumiskäyntejä ei vielä ole ollut, mutta ehkä tässä ennen kesälomaa päästään jonnekin.

Meidän ryhmän erikoistumisala olisi sahu, mutta ei kiitos mulle. Itse innostuin päiväkotityöstä niin valtavasti (enkä todellakaan olisi etukäteen uskonut), että aion suuntautua lanuun, jos mahdollista.

Päiväkodista, jossa olin työssäoppimassa/näytössä, tarjottiin mulle jo sijaisuuksia, joita en näin päiväopiskelijana voi valitettasti tehdä. Myös eräästä vanhusten palvelutalosta kysyttiin, voisinko lomalla tehdä sairaslomasijaisuuksia, lupauduin.

Valmistuttuani toivon ainakin jollain aikajänteellä pääseväni päiväkotiin töihin, mutta olen valmis toki työskentelemään mm. vanhusten parissa.

Iltaisin, 3-4 iltaa viikossa tai vähemmän, klo.17-20

Mitä tunneilla teitte ?

Teoriaa?

Harjoittelut missä ?

Kotihoito, sairaala, pväkoti

Ei

Oliko rankkaa ?

Vika vuos kun tein töitä samalla.

Oli itsestään selvää vaan, sairaalassa kun olen töissä

Sairaala

Päivätyö vai vuorotyö ?

Vuorotyö

Palkka ?

Peruspalkka 1925 plus lisät

Joo suhteellisen

Yhteistyössä