Lähihoitajat hoi, mikä liitto ja miksi?? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LaNu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LaNu

Vieras
Eli ois kiva kuulla mielipiteitä eri liitoista, niiden hyvistä ja huonoista puolista. Suuntauduin siis lapsiin ja nuoriin ja tällä hetkellä olen päiväkodissa töissä. Oon puntaroinut Superin ja JHL:n välillä..aioin jo liittyä Superiin, sitten eräs vanhempi työkaveri suositteli JHL:ää mm.siksi että silloin saa vaihtaa lomarahat lomapäiviksi, kaikissa kun ei kuulema saa?

Eiköhän tuo lomarahojen vaihtomahdollisuus ole työnantajasta kiinni (?)

Mä olen Jytyssä edelleen, en vain ole saanut siirryttyä muuhun liittoon vielä. Saa nyt nähdä milloin siirryn ja siirrynkö =)

Mä kuulun Superiin, koska on monipuolisempi liitto ja jäsenistöä työskentelee sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Jhl on enemmän kunta alan liitto. Lomapäivä/lomaraha-asia mielestäni on työnantajan kanssa. Soita liittoihin etukäteen ja kysy kysymyksesi sinne, eiköhän ne siellä osaa vastata parhaiten :)

[QUOTE="vieras";27012666]TEHY. Jäsenmaksu-% ok. Paras ja mielenkiintoisin lehti.[/QUOTE]

Tehy nyt vaan ei aja ollenkaan lähihoitajan asioita vaan päin vastoin. Tehyn mielestä sairaanhoitajan ja lähihoitajan peruspalkassa pitäis olla paljon suurempi väli

[QUOTE="gen";27012753]Tehy nyt vaan ei aja ollenkaan lähihoitajan asioita vaan päin vastoin. Tehyn mielestä sairaanhoitajan ja lähihoitajan peruspalkassa pitäis olla paljon suurempi väli[/QUOTE]

Ihan noin niinku mielenkiinnosta, minkä takia pitäis olla sama palkka? Työtehtävät ja vastuukentät erilaisia. Ja fyi, Tehyn jäsenistä on n. 50% sairaanhoitajia, loput jotain ihan muuta joten pakostakin se kyllä ajaa ihan yleisesti ottaen hoitohenkilökunnan etuja.

Yhteistyössä