lähihoitajat huom!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
onko opiskelu oikeasti vaikeaa? kun monet sanoo että on
onko näyttötutkinnot kauhistus?

haaveilen alan opiskelusta
nyt aloitin sosiaali ja terveysalan opintoihin valmentavan

jos ottaa "liian vakavasti" ja tavotteena joka näytöstä K5 niin on, kriteerit tuohon K5 on nimittäin aika sairaat. erittäin hyvän ammattitaidon voi saada vähemmälläkin

ei tosiaan oo vaikeita, maalaisjärki käyttöön ja tuuria näyttöpaikkojen ja näytön arvioijien suhteen nii helppo koulu työhön nähden.. ja paikoissa on eroa, ainakin täällä "pohjosessa", ylivieskassa pääsee tosi helpolla, iisalmi normaali, joensuu helppo, oulussa vaaditaan paljonpaljon enemmän ku muissa yhteensä, itse siis olen valmistunut oulusta, mutta kavereita ollut muilla paikkakunnilla ja tehtävänantoja yms, vertailtu, opinnäytetyö oulussa on ihan hullua hommaa! etelän kouluista ei siis tietoa! :)

Ei oo jos ala todella kiinnostaa ja haluaa auttaa ja hoitaa ihmisiä :) Tietysti osa aiheista vaatii opiskellessa enemmän paneutumista ja opettelua (esim. lääkehoito) kun taas jotku jutut menee ihan luontevasti (esim. asiakkaan kohtaaminen hoitotyössä ym.)

Eli en voi muuta kuin suositella alaa jos vain kiinnostaa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ripo:
ei tosiaan oo vaikeita, maalaisjärki käyttöön ja tuuria näyttöpaikkojen ja näytön arvioijien suhteen nii helppo koulu työhön nähden.. ja paikoissa on eroa, ainakin täällä "pohjosessa", ylivieskassa pääsee tosi helpolla, iisalmi normaali, joensuu helppo, oulussa vaaditaan paljonpaljon enemmän ku muissa yhteensä, itse siis olen valmistunut oulusta, mutta kavereita ollut muilla paikkakunnilla ja tehtävänantoja yms, vertailtu, opinnäytetyö oulussa on ihan hullua hommaa! etelän kouluista ei siis tietoa! :)

Itehän Oulusta myös valmistunu, ja koulu vaati TOSI paljon enemmän kuin monessa muussa terkassa!(esim. Rovanimellä, jossa kaverini opiskeli). Mut selvisin kuitenki :D

ei opisklu itsessään. Näytöissä täytyy osata tuoda osaamisensa esille niin kirjallisesti kuin käytännössä, toisille tämä tuntuu olevan ylivoimaista, ja se on kurjaa, jos osaamista olis, se vaan kun ei riitä vaan pitää myös näyttää se.

Yhteistyössä