LÄHIMUISTIN MENETYS tai oikeestaan HETKELLINEN HITAUS tj...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja catlady
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

catlady

Aktiivinen jäsen
15.05.2004
5 130
0
36
Olen kyllä tosi väsynyt ja juon kahvia niin kuin janoon vettä juodaan...

Makuulle mentäessä alkaa sydän hakkaan. Väsymys ja stressi alkaa tuntuun varmaan. Ja siis kahvin liika juominenhan rasittaa sydäntä?!

Eli olen jo yli 10 vuotta nukkunut LIIAN VÄHÄN...
Ekaksi olin koulussa ja töissä käyvä bailaaja ja sitten minusta tuli avopuoliso ja kohta puoleen kotiäiti.
Ja tällä hetkellä olen kolmen lapsen äiti (yhden miehen vaimo) ja yksityisyrittäjä...

Kotiäiti aikaa haikeena muistelen, vaikka sekin oli stressaavaa siltä osin, että sukulaiset mietti ja kyseli, koska alan tienaamaan ja menen töihin ja miten en osaa/pysty pitään kotia siistinä jne........ :|

Kai minun pitäisi mennä AJOISSA NUKKUMAAN vaan... Eihän ihminen ihan kaikkea kestä, vaikka ihminen hyvin venyy aika pitkälle, kunnes keho alkaa ilmoitella...
Minulla tuo lähimuisti alkanut pätkiin tai jotain. Lähden huoeesta hakemaan jotain ja kun pääsen perille en muista mitä piti hakee. Puheen keskeytyessä en kohta muista mistä puhuin.
Näitä on tullut nyt päivittäin ja usein, siksi mietin että ei voi olla normaalia. Joskushan sitä tapahtuu juuri tuollaista, mutta ei häiritsevässä määrin...?

Mene nyt viikon ajan nukkumaan ajoissa! Tuo on ihan normaalia, kun on NOIN väsynyt. Se sydänhomma meni minulla siihen, että aina, kun meinasin nukahtaa, tuntui kuin olisi nyrkillä napautettu rintakehään. Sitten ei nukkumisesta tullutkaan mitään.

Kuulostaa stressin ja väsymyksen oireilta, joita varmasti kahvin litkiminen pahentaa. Mulla oli hetkellisesti moista toista lasta odottaessani. Ekan lapsen kanssa olin valvonut jo puolitoista vuotta, sitten tuli samaan syssyyn tosiaan toinen raskaus, asunnon osto, asunnon remontointi, raskas muutto.. Lähimuisti alkoi temppuilla ja aina levossa sydän pompahteli ihan omiaan.

Kävin lääkärissä, otettiin EKG. Lääkäri totesi, että on hyvälaatuista muljahtelua ja määräsi pariksi viikoksi lepoon. Olo meni sillä ohitse.

Vaarallisiahan nuo sun oireet ei sinänsä ole, mutta jos ne vuosikausia jatkuvat, niin eivät kyllä kovin terveellisiäkään.. Pitkään jatkuessaan on riski, että sydämesi sairastuu tai jos ei nyt niin radikaalia, niin ei elimistösi kuitenkaan hyvin voi.

Eli lämpimästi suosittelisin sulle lepoa.

Huh, olipa helpotus huomata että muistin huononeminen muillakin :/ Mullakin varmaan sit stressistä johtuvaa?? kun en voi kaupassakaan ilman asialappua käydä ja ihan tuttujen ihmistenkin nimet tuppaa unohtumaan...

Yhteistyössä