Lahja ei ollut mitä piti,mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aatto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aatto

Vieras
Sain tänään postitsa kummin lahjan tytölle. Kummi kysyi toivetta tekstarilla. Kirjoitin että toivoo little pet shop online-pehmoa että pääsee nettiin pelaamaan. Kummilla on itsellä 2 alle 10-v tyttöä, joten luulin että tajusi lahjan.

Kyseessä on se hartaimmin odotettu lahja. Valitsin sen kummille toiveeksi, koska tiesin että postittaa (tämä on kevyt) ja oli sopivan hintainen, alle 20 e.

Epäilykset heräsivät kun paketti on liian pieni ollakseen se (olen nähnyt niitä online-pehmoja). Kurkkasin äsken salaa ja se on tavallinen, pieni lps-pehmo, ei se online-pehmo.

Ostanko online-pehmon ja annan tuonkin? Kehtaisitteko sanoa ettei se ollut oikea? Kummi kysyy, mitä lapsi piti lahjasta...

Luojan kiitos että kurkkkasin, koska tää on tosissaan se toivotuin...

Sain tänään postitsa kummin lahjan tytölle. Kummi kysyi toivetta tekstarilla. Kirjoitin että toivoo little pet shop online-pehmoa että pääsee nettiin pelaamaan. Kummilla on itsellä 2 alle 10-v tyttöä, joten luulin että tajusi lahjan.

Kyseessä on se hartaimmin odotettu lahja. Valitsin sen kummille toiveeksi, koska tiesin että postittaa (tämä on kevyt) ja oli sopivan hintainen, alle 20 e.

Epäilykset heräsivät kun paketti on liian pieni ollakseen se (olen nähnyt niitä online-pehmoja). Kurkkasin äsken salaa ja se on tavallinen, pieni lps-pehmo, ei se online-pehmo.

Ostanko online-pehmon ja annan tuonkin? Kehtaisitteko sanoa ettei se ollut oikea? Kummi kysyy, mitä lapsi piti lahjasta...

Luojan kiitos että kurkkkasin, koska tää on tosissaan se toivotuin...

ostaisin sen online pehmon. Jos ei muuten oo saamassa hirmu kasaa lahjoja. Toisaalta aina ei voi saada mitä haluaa...

Voi herranen aika, et kai oikeasti ole TOSISSASI? Onko nykyään mitään moraalia jäljellä?? Kummihan katsos saa antaa ihan mitä haluaa ja ihan sellaisella hinnalla kuin hänestä tuntuu. Sen verran voin sulle sanoa neuvoksi että HÄPEÄ. Ja jos lapsi on toivonut jotain hartaasti niin meillä ainakin se "päätoive" on unohtunut muita paketteja aukaistessa jos ei ole ollut mahdollisuutta sitä hankkia esim. tavaran loppumisen vuoksi. Ja jos alkaa kiukutteleen lapsi siitä ettei saanut just sitä mitä toivoi niin ei voi muuta sanoa kuin että ei omena kauas puusta pudonnut.

Niin ja tietysti sanot kummille että kiitos paljon, lahja oli mieleinen. Koskaan kun ei voi tietää esim. henkilön varallisuutta koska joskus kun olettaa joillain olevan rahaa, näin ei välttämättä olekaan. Ja miltäköhän tästä kummista mahtaisi tuntua jos sanoisit että tyttö ei tykännyt ja lahja ei ollut ihan juuri se minkä "käskin" sinun ostaa. Siis voi huhhuh.. no, toivottavasti tämä oli vain nyt provo ja tuollaisia ihmisiä ei oikeasti ole olemassa.

Voi, voi, voi kun äitin pikku prinsessa ei saakkaan sitä mitä haluaa! Pettymyksiähän ei voi opettaa sietämään vaikka saisi 10 muuta lahjaa, juokse nyt heti kauppaan ja hae heti 3 little pet shop onlinea!

Opin tästä sen, että ikinä enää enanna kellekään muulle hommattavaksi sitä päätoivetta, vaikka se olisi mikä hyvänsä kevyt ja pieni juttu...

Tyttö laittoi pukille 2 toivetta, toinen tämä ja toinen on pet shop talo jonka saa meiltä. Saahan tuo muutakin, varmaan 20 pakettiayhteensä. En tiedä mitä kaikkea muissa on, mutta osassa on ihan pehmeää tavaraa (lapasia ja sukkia).

En ole aikonut enää käydä kaupassa, mutta kai se on mentävä.

Närkästyneelle: kummi itse kysyi toivetta ja ilmoitti samassa oman lapsensa toiveen, eidän kummilapsen, ja mä kyllä ostin mitä "tilattiin", top model suunnittelukirjoja ja lisäksi laitoin sen sarjan tussit. Se oikea lps online maksaa alle 20 e ja tämä ehkä 8-9 e??

Alkuperäinen kirjoittaja Voi äly hoi;22732610:
Voi, voi, voi kun äitin pikku prinsessa ei saakkaan sitä mitä haluaa! Pettymyksiähän ei voi opettaa sietämään vaikka saisi 10 muuta lahjaa, juokse nyt heti kauppaan ja hae heti 3 little pet shop onlinea!

Onko joulu just se päivä vuodessa kun pitää lasta ojentaa kurilla nöyrtymään nielemään pettymykset? Vai riitäiskö siihen nää 364 muuta päivää? Mun mielipide: Annat toki kummin ostaman paketin ja ostat itse lisäksi sen online-pehmon jos katsot aiheelliseksi. Kiitätte kummia ja kaikki on tyytyväisiä. Mä en hirveästi ostele lapsilleni leluja muuten,niin kyllä mä toteuttaisin pienen hartaimman toiveen kun pari kertaa vuodessa saa uusia leluja.

[QUOTE="minä";22732597]Niin ja tietysti sanot kummille että kiitos paljon, lahja oli mieleinen. Koskaan kun ei voi tietää esim. henkilön varallisuutta koska joskus kun olettaa joillain olevan rahaa, näin ei välttämättä olekaan. Ja miltäköhän tästä kummista mahtaisi tuntua jos sanoisit että tyttö ei tykännyt ja lahja ei ollut ihan juuri se minkä "käskin" sinun ostaa. Siis voi huhhuh.. no, toivottavasti tämä oli vain nyt provo ja tuollaisia ihmisiä ei oikeasti ole olemassa.[/QUOTE]

No ei oo heillä siitä kympistä kiinni, mikä oli noiden hintaero. On aina ostanut noin 20 e lahjoja.

Jos en olisi kurkannut, en olisi tiennyt että sitä onlinea ei sitten tuu pukilta.

Kuule eiköhän ne 20 pakettia riitä :) Osta se onlinejuttu vaikka sitten helmikuussa yllärinä ystävänpäivälahjaksi? Älä stressaa paketeista vaan rentoudu ja tartuta lapseesikin rauhallinen ja onnellinen joulumieli. Tärkeintä on äidin ja isän aika lapselle. Kahden tunnin lautapelihetki painuu mieleen mieluisana ja hyvänä muistona tästäkin joulusta..kun äidillä ja isällä ei kerrankaan ole kiire. Hyvää joulua!

[QUOTE="vieras";22732622]Onko joulu just se päivä vuodessa kun pitää lasta ojentaa kurilla nöyrtymään nielemään pettymykset? Vai riitäiskö siihen nää 364 muuta päivää? Mun mielipide: Annat toki kummin ostaman paketin ja ostat itse lisäksi sen online-pehmon jos katsot aiheelliseksi. Kiitätte kummia ja kaikki on tyytyväisiä. Mä en hirveästi ostele lapsilleni leluja muuten,niin kyllä mä toteuttaisin pienen hartaimman toiveen kun pari kertaa vuodessa saa uusia leluja.[/QUOTE]

Ei meilläkään ole joulu joka viikko... Toki mummot voi ostaa muuten vaan hänelle jotain pientä, mutta yleensä ei saa uusia leluja kovin usein. Jouluna ja synttärinä.

Kirjoja, värejä, dvd:itä ym. saa muutenkin joskus.

[QUOTE="minä";22732630]Kuule eiköhän ne 20 pakettia riitä :) Osta se onlinejuttu vaikka sitten helmikuussa yllärinä ystävänpäivälahjaksi? Älä stressaa paketeista vaan rentoudu ja tartuta lapseesikin rauhallinen ja onnellinen joulumieli. Tärkeintä on äidin ja isän aika lapselle. Kahden tunnin lautapelihetki painuu mieleen mieluisana ja hyvänä muistona tästäkin joulusta..kun äidillä ja isällä ei kerrankaan ole kiire. Hyvää joulua![/QUOTE]

Meillä on muutenkin viikottain kahden tunnin lautapelihetkiä...

Hän on elokuusta asti oottanut sitä online-pehmoa, ikää on 6 v. Joku muu toive olisi voinutkin vaihtua huoletta.

Kiitä kummia lahjasta ja osta toivottu online. Kyllä lapsi muistaa toiveensa, jos toiveita ei ole montaa. Pettymys voi olla kova, kun ei sitä saakaan.

Joo, tyttö kirjoitti nuo 2 pukille. Muuten noissa paketeissa on ainakin sukkia, säärystimet, nimikkopyyhe (= nimi tosi isolla pyyhkeessä, on uimahallikäyttöön), uimalasit, lapin lapaset (ihaili tuollaisia mummolassa ja mummo teki tytölle samanlaiset :)), yöpaita, villatakki, pari kirjaa, pari palapeliä, pari dvd:tä, lautapeli, pari lelua joista en tiedä mutta muodoltaan vaikuttavat joltain barbielta tai vastaavalta, suklaata, hamsterin kampaamo (tai joku muu hamsterin asumus) ja korurasia. Noin vaikuttaa pakettien muodosta ja osan tiedän.

[QUOTE="aapee";22732620]Opin tästä sen, että ikinä enää enanna kellekään muulle hommattavaksi sitä päätoivetta, vaikka se olisi mikä hyvänsä kevyt ja pieni juttu...[/QUOTE]

Nimenomaan noin! Minusta tuo on itsestäänselvä asia, jonka olisit voinut hoksata ilman tätäkin tapausta. Kun vieras ihminen ostaa jotakin, ei voi ikinä varmasti tietää tajuaako toinen todella mistä nimenomaisesta tavarasta on kyse. Muutenkin sanon ei-perheenjäsenille lahjatoiveet aina vain suuntaa antavina (esim. piirustusvälineitä), niin ei tule tunne tilauslahjasta.

Nimenomaan noin! Minusta tuo on itsestäänselvä asia, jonka olisit voinut hoksata ilman tätäkin tapausta. Kun vieras ihminen ostaa jotakin, ei voi ikinä varmasti tietää tajuaako toinen todella mistä nimenomaisesta tavarasta on kyse. Muutenkin sanon ei-perheenjäsenille lahjatoiveet aina vain suuntaa antavina (esim. piirustusvälineitä), niin ei tule tunne tilauslahjasta.

No, kyseessä on perheenjäsen... Joka tilasi kyllä itse aika tarkkaan, mitä ostetaan.

Ajattelin ettei tuonikäisten äiti voi välttyä petshop-tietämyksestä + niissä online-pehmoissa lukee isolla online ja tällä koodilla pääset internettiin tms....

Aina sitä viisastuu.

Aina ei saa kaikkea mitä HALUAA! Se on hyvä oppia jo pienestä niin aikuisena ei ole elämä yhtä pettymystä täynnä.
Meillä pieni lapsi toivoo ainoastaan betoniautoa, pientä mutta ei saa kun kaupasta ei löytynyt...

[QUOTE="totuus on";22732778]Aina ei saa kaikkea mitä HALUAA! Se on hyvä oppia jo pienestä niin aikuisena ei ole elämä yhtä pettymystä täynnä.
Meillä pieni lapsi toivoo ainoastaan betoniautoa, pientä mutta ei saa kun kaupasta ei löytynyt...[/QUOTE]Meillä lapset tietävät että aina ei saa kaikkea mitä haluaa, koska vuodessa on niin paljon päiviä kun mankuvat jotain muttei suostuta ostamaan. Ei joulunakaan kaikkea heidän haluamaansa osteta, jos toiveita on paljon tai ne ovat aivan utopistisia, mutta pyrimme muuten täyttämään heidän toiveensa. Onhan joulu!!

Munkin mielestä ostat vain vähin äänin sen onlinepehmon ja kerrot kummille sitten jälkikäteen, että tykkäsi lahjastaan. Niin kuin varmaan tykkääkin?

Varsinkin jos lapselle on lupailtu, että tuon saa jouluna, niin kävisin kyllä ostamassa, jos kerran ei ole mitään sellaista ongelmaa, että ne olisivat loppu kaupoista. On eri asia opettaa lapselle pettymysten sietämistä silloin, kun tuotetta ei oikeasti vain ole saatavilla kuin siksi, etteivät aikuiset saaneet huolehdittua toivotuimman lahjan hankintaa. :)

Aika paljon noita lahjoja on muutenkin, mutta niitä on kai tullut sukulaisilta ym.?

Hyvää joulua ja toivottavasti ehdit käydä hakemassa onlinepehmon!

Munkin mielestä ostat vain vähin äänin sen onlinepehmon ja kerrot kummille sitten jälkikäteen, että tykkäsi lahjastaan. Niin kuin varmaan tykkääkin?

Varsinkin jos lapselle on lupailtu, että tuon saa jouluna, niin kävisin kyllä ostamassa, jos kerran ei ole mitään sellaista ongelmaa, että ne olisivat loppu kaupoista. On eri asia opettaa lapselle pettymysten sietämistä silloin, kun tuotetta ei oikeasti vain ole saatavilla kuin siksi, etteivät aikuiset saaneet huolehdittua toivotuimman lahjan hankintaa. :)

Aika paljon noita lahjoja on muutenkin, mutta niitä on kai tullut sukulaisilta ym.?

Hyvää joulua ja toivottavasti ehdit käydä hakemassa onlinepehmon!

Sukulaisilta noi on, meiltä on 1 kirja, 1 palapeli ja se pet shop talo.

Online on paketissa :) Ne ei ole mitenkään loppuneet.

Mitä tulee siihen, että kaikkea ei saa, niin ei tosiaan voi.
Mutta tän voi saada että pääsee puolen vuoden odotuksen jälkeen nettiin siihen peliin, missä on kavereitaan ja serkkujaan :).

[QUOTE="aapee";22732620]
Närkästyneelle: kummi itse kysyi toivetta ja ilmoitti samassa oman lapsensa toiveen, eidän kummilapsen, ja mä kyllä ostin mitä "tilattiin", top model suunnittelukirjoja ja lisäksi laitoin sen sarjan tussit. Se oikea lps online maksaa alle 20 e ja tämä ehkä 8-9 e??[/QUOTE]
No se tilattu topmodel suunnittelukirja maksaa 7-9€ kirjasta ja ostopaikasta riippuen, ehkäpä laittoi vastaavan hintaisen lahjan ja ajatteli sen ajavan saman asian. Eikä kaikki kummmisi lasten ikäiset lapset niistä petshopeista välitä. Vanhoissa pehmoissakin oli joskus joku koodi, millä pääsi netissä jotain tekemään, näissä uusissa on kuulema joku toisenlainen juttu, valisti tyttö minua jokin aika sitten.

Mutta ykköstoiveet, mitä haluaa lapsen oikeasti saavan, kannattaa itse hoitaa, niin ei tule pettymyksiä (tämäkin on kantapään kautta opittu juttu).

Yhteistyössä