H
"hmm"
Vieras
Hassu tilanne tuli eteen, kun minun pappani on luvannut antaa asuntovaununsa, jota ei enää tarvitse minun perheeni käyttöön, eli rahasta ei silloin puhuttu mitään. Nyt kun papereita alettiin laittamaan kuntoon, hän sanoi että itse ei vaunusta meiltä mitään pyydä, mutta että maksaisimme sisarelleni 1000e, kun hän ei nyt saa muuten mitään, eikä tilanne olisi tasa-arvoinen. Vaunu on 1980-luvulta, hinnan arvioisin normi markkinoilla olevan 2000e luokkaa. Mä jäin nyt vähän haavi auki, kun en osannut arvata tilannetta. Toki tajuan, että myös sisarelleni jotain annettaisiin, mutta en arvannut itse joutuvani maksumieheksi. Ja papalleni alunperin ehdotinkin, että voidaan vaunu ihan ostaa, jollain sopivalla hinnalla. Silloinhan olisi kyseessä virallinen kauppatilanne, mutta tällöinkin ajattelin että puhutaan satasista, ei tonnista. Oonko nyt outo, kun tää ei tunnu reilulta, vai oonko vain sokea et oikeastihan tää on ihan reilua? Mitä mieltä muut? Mä en nyt oikein tiedä miten suhtautua. Jos esim. siskoni ostaisi porukoiltani auton 1000e jonka arvo olisikin oikeasti 2000e, niin en mä kyllä odottaisi, et mulle sit maksettaisi tonni ihan noin vain. hmmmmm?????