Lahjabudjetti kerhotädeille ja muille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan edelleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen vaan edelleen

Vieras
Kun näitä nyt jaaritellaan ja jossitellaan että mitä kerhotädeille, hoitotädeille ja kaikenmaailman tädeille ostetaan, niin kysytäänkö näin päin että mikä teidän budjetti on per täti? Siis ihmettelen vaan koko touhua ja tuntuu että "pakko" viedä itsekin kun muut vie, vaikka oma talous ei kestäisikään moista. Tuntuu että monet vie esim. 15 euron lahjan ja minusta se on iso raha. Saati sitten jos pitäisi viedä jotain kymmenelle tädille, niin huh huh. Ja jotkut vielä puhuu jostain lahjakortista hoitolaan, niin ei ymmärrä. Siis meillä ostetaan tuollaiset lahjat mummoille eikä puolituntemattomille tädeille.

Miksi pitäisi viedä niin monelle tädille? Eikö oman ryhmän aikuiset riitä?

Me vietiin viime keväänä oman ryhmän tädeillä (3) ihan vaan lapsen askartelemat kortit ja pientä namia. Hyvin kelpasivat. En tiedä viedääkö tänä vuonna mitään. Kevätjuhla oli jo ja siellä muutamat vei kukkaset. Ei tosiaan niin monet, kuin täältä saattaisi olettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:

Me vietiin viime keväänä oman ryhmän tädeillä (3) ihan vaan lapsen askartelemat kortit ja pientä namia. Hyvin kelpasivat. En tiedä viedääkö tänä vuonna mitään. Kevätjuhla oli jo ja siellä muutamat vei kukkaset. Ei tosiaan niin monet, kuin täältä saattaisi olettaa.

No jos vaikka lapset on päiväkodissa eri ryhmissä, niin siitä johtuen voi olla esim 6-7 muistettavaa.

Jos on vaikka useampi lapsi. Pari, joilla moelmmilla oma ryhmä ja sen lisäksi vaikka ekaluokkalainen, joka on iltapäiväkerhossa ja sen lisäksi on vielä opettajakin. Äkkiä noita kertyy.

Me käytiin pojan kanssa lahjatavara- & krääsäkaupassa joka lopettaa ja löysin sieltä edullisesti pienet lahjat pk.tädeille, jotka makso yhteensä muistaakseni 4,5 ? ja tätejä on kolme. Poika teki itse kortit, joten kovin kalliiksi ei tullu. Kyllähän monet näytti vievän skumppapullojakin, mutta tällä hetkellä oma talous ei tuollaista lahjontaa kestä ja sillä hyvä. Olen myös itse pk:n täti enkä odota edes saavani kalliita lahjoja yms. lapsen tekemä kortti on ihan ok, ja ne on yleensä niitä parhaita juttuja jotka säilyttää ja jäähän niistä vuosista ja lapsista paljon ihania muistoja ilman lahjojakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on vaikka useampi lapsi. Pari, joilla moelmmilla oma ryhmä ja sen lisäksi vaikka ekaluokkalainen, joka on iltapäiväkerhossa ja sen lisäksi on vielä opettajakin. Äkkiä noita kertyy.

No okei. Mun mielestä toi ekaluokkalainen ei liity tähän kysymykseen, eli ei tosta vielä kymmentä tule. Mutta joo, jos sen noin ajattelee, niin sitä suuremmalla syyllä muistaisin tarhassa esim. yhteisellä lahjalla. Tyyliin jotain hyvää kahvipöytään vähän ennen viimesiä päiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No okei. Mun mielestä toi ekaluokkalainen ei liity tähän kysymykseen, eli ei tosta vielä kymmentä tule. Mutta joo, jos sen noin ajattelee, niin sitä suuremmalla syyllä muistaisin tarhassa esim. yhteisellä lahjalla. Tyyliin jotain hyvää kahvipöytään vähän ennen viimesiä päiviä.
Siellä iltiksessäkin on tätejä, jotkut lapset viettävät siellä enemmän aikaa kuin koulussa päivän mittaan.

Meillä pojat on eri ryhmissä tarhassa ja yhteensä hoitajia on seitsemän.
Eli se asetti mulle vähän rajaa.
Ostettiin siis suklaalevyt kaikille, yks taisi maksaa noin 1,90 ?.
Ja kortit askarreltiin itse lasten kanssa.

Eli yhteensä alle 15 ?. (ostin vielä nätit paperipussit suklaille)

Tyttö jää mun kanssa kotiin kun jään kesälomalle ja sit mammalomalle. Perjantaina on viimenen päivä ihanassa ryhmiksessä jossa ollut vuoden. Ostin nätin pegonian 4.95? ja lisäksi ostan jonku suklaa- tai karkkirasian.. Ne vien tädeille yhteiseksi iloksi hoitopaikkaan. Musta riittää oikein hyvin. En tiedä muista mitä vievät vai vievätkö mitään, eikä mua kiinnosta. Itse vien sitä mitä HALUAN viedä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Yks kirja per lapsiryhmä. Tädit ja setä saa tapella lukuvuoroista. :D

Siis kirja aikuisille vai lastenkirja? Jos ensimmäistä tarkoitat ni toihan on hyvä idea!

Lasten. Saavat lukea sitten joskus niitä lapsille ja jääpä meiltä jotain kivaa muistoa päiväkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vaan edelleen:
Siis ihmettelen vaan koko touhua ja tuntuu että "pakko" viedä itsekin kun muut vie, vaikka oma talous ei kestäisikään moista.

Älä nyt ihmeessä vie jos se ei omalle jutulle tunnu!!
En vie minäkään "kuin" jouluna. Eri asia jos lapsi jäisi hoidosta pois, mutta että joka kevät vietäisiin jotain niin ei todellakaan.
Kyllä ennenvanhaankin vein jotain ala-asteen opettajalle kun kutosluokka loppui, mutta en kuitenkaan joka kevät.
Meidän pphssa parilla perheellä on myös tapana (en tiedä onko kevätlahjajuttuja) että antavat lahjat kaikille hoitolapsille enkä ole siihenkään lähtenyt mukaan.

Kahdelle kerhotädille pienet muistamiset ja ne oli yhteensä 7,40?. Siis kummallekin. Ja lapsi piirsi kortit sitten myös.

Ja mä EN VEISI muistamisia ellen olisi oikeasti tyytyväinen heihin, mutta mä olen... Hienoja ihmisiä!

Ei niille tädeille ole iihan oikeesti pakko viedä mitään :) eikä se edes ole epäkohteliasta, kun ei vaan vie. Tai se voi aivan hyvin olla itse askarreltu kortti :) mutta aivan vailla huonoa omaatuntoa voi olla viemättä mitään.

mä ostin tiimarista muutaman kimpun tekokukkia ja ihanat edulliset ruukut niihin, sitten kotona laitoin oasis-sientä sinne sisään, irrottelin kimpuista kukkia ja annoin pojan tökkiä niitä uudella tavalla ruukkuun. tehtiin kortit itse ja avot, kelpas vallan hyvin. parasta on se jos lapsi on itse jotain tehnyt =)

Ei ollut mitään budjettia, ostettiin esikoisen opettajalle se mitä esikoinen itse halusi.

Halusi ostaa limenvihreän Muumi purkin ja sen täyteen vaahtokarkkeja.

Maksoi n. 10? yhteensä.

Yhteistyössä