Lahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vähän ihmettelen toiveita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vähän ihmettelen toiveita

Vieras
Vähän hävettää edes kysyä, mut minkä hintaisia lahjoja te ostatte kummilapsille, omille lapsillle, sisarusten lapsille..? Aika paljon noit lahjoja saa vuoden mittaan ostella, eikä siin mitään.. Mut nyt välillä tulee sellasii toiveita, et huh, huh.. On merkkifarkkuu, hupparii.. En tiedä miten näist tilanteist selviäis loukkaamatta..

Vähän riippuu lahjan saajasta, ja iästä. Esim. miehen veljen lapsille ollaan laitettu raakasti rahana, kun ei siellä talossa arvosteta mitään tavaraa (siis lapset saa rikkoa lelut ), vaatteita ei osaa ostaa lasten mieleisiä jne. Kummitytölle (11v ) olen antanu heppaharrastukseen rahaa viimeisimpinä jouluina ja synttäreinä, yleensä 20e. Omalle tytölle vähän sen mukaan, mitä toivoo sillä hetkellä.

Ostat sen mihin rahat riittää, tai kysy toiveita suoraan lapselta? Lasten toiveet on yleensä vaatimattomampia kuin aikuisten =) Meilläkin likka toivoi kummitädiltään vaan prinsessa tarroja synttärilahjaksi...

Mulla on kummityttö 7-v, kummipoika 8-v ja siskon poika 5-v.
Kummitytölle ja -pojalle ostan jouluna ja syntymäpäivinä suunnilleen 20 euron lahjoja, siskon pojalle vain synttärilahjan, hinnaltaan noin 10e.
Omalle muksulle 6-v yleensä 20euron hintaisia, mutta nyt ostin 40euron lahjan :)
Kavereiden muksuille ja mun kavereille ostan 5-15euron lahjoja.

Kaikki nuo "mun lapset" tulee todennäköisesti saamaan kalliimpia lahjoja kun ikää tulee lisää.

Joo, oon yrittäny pitää 20-25 (30) muille, omille tilanteen mukaan, kalliimpaakin jos on tarvis. Mut joo, näit toiveita tuleekin lapsilta itseltään.. Meilläkin yhteensä 5 kummilasta, ja kuten kerroin, ei siin mitää, muistan ja ostan mielelläni.. Mut kohtuus, enhän mä vois ostaa 80 euron hupparia..

Kummilapselle oon antanut lahjan jo monta vuotta rahana, yleensä 30 euroa. Sisarusten lasten lahjat ovat hintaluokkaa 20- 25 euroa. Omille lahjat toiveitten mukaan, tänä vuonna lahjat maksoivat n. 50-60 euroa. Nämä siis synttärilahjoja.

Yhteistyössä