LAHTI HOI!!! Suositelkaa lahtelaista kiinalaista ravintolaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mievain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Great wall aleksin alkupäässä, linja-autoaseman puolella. Ainakin lounaspöytä on hyvä ja edullinen. Mantsurian oikokadulla ei ole sytyttänyt (ja on vissiin vaihtanut nimeäänkin).

Muissa en ole käynyt.

Ei ole kiinalaista ruokaa, vaan thaimaalaista, lahden paras ja suosituin!

Santa fèn vieressä lukee isolla Kauppahalli ja heti sisäänkäynnin vasemmalla puolella on thai-ravintola.
Annokset ei ole pieniä, joten ei tule annoksen koosta vihaiseksi! :) Muistaakseni 7€ annos :)

[QUOTE="mievain";26956031]En ole aiemmin syönyt thaimaalaista, ainoastaan kiinalaista.

Miten thaikku eroaa kiinalaisesta? Millaisia aterioita siellä on? Kanaa? Entä kasvissyöjälle?[/QUOTE]

Thaikkulaiset ei uppopaista kaikkea:D Kerran oon kiinalaises käyny ja en tykänny.

Ainaki tos triossa ne lihat on mureita ja kasvikset ihan törrrrrrkeeeeeen hyviä! Jos osaisin itse tehdä ne niin, voisin elää vain niillä. Riisi on hyvää. On siellä kasvisvaihtoehtoja, mut tosin itse vaan maistanu lihaa ja kanaa.

Ei ole kiinalaista ruokaa, vaan thaimaalaista, lahden paras ja suosituin!

Santa fèn vieressä lukee isolla Kauppahalli ja heti sisäänkäynnin vasemmalla puolella on thai-ravintola.
Annokset ei ole pieniä, joten ei tule annoksen koosta vihaiseksi! :) Muistaakseni 7€ annos :)

Annokseen kuuluu riisi, kasvikset ja kastikkeet. Saa ottaa useampaa kastiketta annokseen, jos haluaa. Ehdoton lemppari bambukana! On kevätkääryleitä (kasvis) Muistaakseni tofua? jossain muodossa, nautaa, possua. Kannattaa käydä! :)

Itse pidän enemmän thaimaalaisesta, ja Lahden paras thaimaalainen ravintola on ehdottomasti Jonel Thai!! Thai kitchen menee muistaakseni jo viideltä kiinni, samoin kauppahallin thai-ravintola, ne on molemmat lounaspaikkoja.

Jonel Thai on keskustassa, Vapaudenkadulla, Triolta kadun yli torille päin. Hintataso on kuten yleensä itämaisissa ravintoloissa, eli paljon edullisempi kuin perinteisissä suomalaisissa ravintoloissa. Kasvisruuat aivan loistavia ja palvelu on erittäin hyvää. Thai kitchenissä muuten on YKSI kasvisvaihtoehto lounasvalikoimassa, ja sitäkään ne ei tee ma-ti kuin tilauksesta ja se on aina samaa. Se on kyllä tosi hyvää silloin kun sitä saa!

Jonel Thai on keskustassa, Vapaudenkadulla, Triolta kadun yli torille päin. Hintataso on kuten yleensä itämaisissa ravintoloissa, eli paljon edullisempi kuin perinteisissä suomalaisissa ravintoloissa. Kasvisruuat aivan loistavia ja palvelu on erittäin hyvää. Thai kitchenissä muuten on YKSI kasvisvaihtoehto lounasvalikoimassa, ja sitäkään ne ei tee ma-ti kuin tilauksesta ja se on aina samaa. Se on kyllä tosi hyvää silloin kun sitä saa!

No mutta saahan lounaalla kai tilata listaltakin? Ja onhan siellä listalla muutakin kun liharuokia.

No mutta saahan lounaalla kai tilata listaltakin? Ja onhan siellä listalla muutakin kun liharuokia.

Thai kitchenissä ei ole listaa, kaikki ruuat on valmiina lounaspöydässä josta valitset annoksesi. Nyt näyttää taas olevan tofu alkuviikonkin listassa, ovat varmaan saaneet aika paljon palautetta. Kaikissa muissa ruuissa on lihaa, paitsi kasviskevätkääryleissä. Sinällään hassua että heidän listassaan lukee vaihteleva tofu-curry, olen tuolla syönyt lukemattomia kertoja ja joka ikinen kerta se ainoa kasvisruoka on ollut tismalleen samaa!

Kiinalaisessa ravintolassa kannattaa tervehtiä henkilökuntaa "Ni hao!". Thaimaalaisessa puolestaan "Sawaddii kha" jos tervehtijä on nainen ja "Sawaddii khrap" jos tervehtijä on mies. Vietnamilaisessa ravintolassa tervehdys kuuluu "Sin tsao".

Kiitos Jonel Thain vinkkaajille!
Käytiin tänään mieheni kanssa, oli positiivinen kokemus! Ruoka oli tosi hyvää, palvelu myös. Paikka siisti ja viihtyisä, hintataso kohdallaan.
Suosittelen muillekin ja käyn jatkossakin :)

Yhteistyössä