Lähtisitkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Pääsiäisenä mun kaveri pitää bileet, ja mieskin on siis kutsuttu. On mökit ja kaikki. Jatkoille sitten baariin. Tytöllekin 1v1kk on hoitaja. Miehen vanhemmat tulee joko meille, tai viedään tyttö sinne. Miehen äiti on todella hyvä hoitaja, on hoitanut hoitolapsia ennen. On siis täysin luotettava.

Mutta vaikean tästä tekeekin se, että saako miehen äiti tuota tyttöä nukkumaan. Ennen meillä meni kivuttomasti nukkumaanmeno. Annoin tissiä, nostin sänkyyn, ja sinne jäi. Sen lopetin jo yli kk sitten, ja siirryttiin siihen, että otin syliin, mentiin makkariin, "uuvutin" syliin ja nostin sänkyyn, sinne jäi ja nukahti. Näin on menty tosiaan nyt vähän yli kk. Mutta nyt on sitten tullut takapakkia. Viikon verran jo kiukutellut, eikä sylissä ala olemaan. Nakkoo tutin lattialle, nauraa kikattaa. Ja jos en vastaa nauruun, alkaa lätkimään naamalle ja rintakehään, hakee siis vain huomioo. Väsynyt kuitenkin on, siitä olen melko varma. Sitten, kun aikani yritän, alkaa se huuto, että pois sylistä. No, lasken sänkyyn ja menen itsekin pitkälleni, niin aikansa siinä hyörii ja pyörii, kiehnää ja peuhaa. Sitten laskeutuu sängystä alas ja kävellä teputtaa olkkariin. Siis ihan äärettömän raastavaa! Sänkyyn jos lasken, huutaa siellä niin kauan, että oksentaa. Joo, ei oo niin kauaa huudatettu että olis oksentanu, mutta tiiän sen, että jos antas huutaa, niin oksentas. Eikä sitä viitsi edes kuunnella, niin raastavaa on. Me ei olla päästy miehen kanssa ku 2 kertaa yhdessä ulos viihteelle vähän reilu vuoden aikana, joten nyt se kyllä houkuttelis. Toinen noistakin kerroista oli sellanen, että miehen vanhemmat soitti meidän kotiin, kun tyttö oli saanut hepulin, eikä rauhottunu.

Jotenkin vaan arvelluttaa viedä, mietin, että tuleeko siitä mitään. Mutta toisaalta, pieni irtiotto arjesta tekis enemmän ku hyvää tässä vaiheessa, ja vielä miehen kanssa!

Mies sanoo, että ei se tyttö siihen kuole, vaikka vähän huutaiski. Ja ei niin, mutta en tiedä pystynkö itse rentoutumaan, kun mietin saako anoppi tyttöä nukkumaan. Mies sanoi myös, että olkoon sitten maito viimenen vaihtoehto, sille ainakin nukahtas. Todella vaikeaa :/ Miten itse toimisit??

menet, ehdottomasti. Vaikka se mummo nukuttaisi sen lapsen limpparilla tai antaisi tepastella yöhön asti, siihen ei kuole eikä siitä ole mitään haittaa.
Relaa ja anna itsellesi ja miehellepi mahdollisuus pieneen yhteiseen hetkeen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ilmeisesti sun miehesi on sitten valvonut koko vauva- ja lapsuusikänsä kun hänen äitinsä ei saa lasta nukkumaan. Miksi edes kyseenalaistat asian?

Heh, taas sarjassamme näitä viisaita vastauksia. Nyt onkin kyse siitä, että mieheni äiti on ollut miehelle OMA äiti. Nyt on kyseessä lapseni mummo, jolle lapsen vien, ja ei tietenkään ole sama asia, kuin oma äiti. Eli, tyttö saattaa hieman vierastaa, etenkin yöllä. Päivällä kyllä tulee juttuun, mutta yö voip olla eri asia, ilta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Todennäköisesti anoppisi saa lapsesi nukahtamaan ilman mitään ongelmia :D Kyllä hän varmasti pärjää, en olisi itse yhtään huolissaan.

Niin, voi olla. Tai sitten ei. Ei saanut viimeksikään, vaan soittivat meidät hätiin. Ja ilta jäi kesken.

mutta mitä voi tapahtua pahimmassa tapauksessa? Lapsi huutaa ehkä kauankin tai hömpöttää yömyöhälle, mutta nukahtaa jossain vaiheessa kuitenkin. Mitä haittaa voi olla yhdestä yöstä? Ihan oikeasti?

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Todennäköisesti anoppisi saa lapsesi nukahtamaan ilman mitään ongelmia :D Kyllä hän varmasti pärjää, en olisi itse yhtään huolissaan.

Niin, voi olla. Tai sitten ei. Ei saanut viimeksikään, vaan soittivat meidät hätiin. Ja ilta jäi kesken.

Siis kuoleeko se lapsi jos sitä ei saa nukkumaan?? Mitä se haittaa jos se valvoo? Tai itkee?

Älä tee itsestäsi korvaamatonta sillä sitä sinä et ole!

silloin imetit vielä?
Nyt sovitte että eivät soita. Lapsi ei tosiaan kuole siihen yhteen yöhön mummolassa.
Ja minä sanon näin vaikka olen todella tarkka tällaisissa asioissa. Älä stressaa liikaa olemattomista asioista. :)

En myös jaksa uskoa että mummo viitsii lasta huudattaa niin kauaa et se oksentaa.
Kyllä sitä nyt yhden lapsen saa aina nukkumaan,melkeinpä helpommin jonkun toisen kuin omansa;)

Kyl lähtisin lomalle.

Toi on paskin juttu mitä voidaan tehdä et soitetaan perään kesken illan.
Itse olen ottanut sen asenteen että pärjään sen yden yön vaikka päälläni.

Alkuperäinen kirjoittaja voi kuule:

silloin imetit vielä?
Nyt sovitte että eivät soita. Lapsi ei tosiaan kuole siihen yhteen yöhön mummolassa.
Ja minä sanon näin vaikka olen todella tarkka tällaisissa asioissa. Älä stressaa liikaa olemattomista asioista. :)

Juu, imetin.

Kuten varmaan huomasitte jo alotuksesta, niin siellä kirjoitinkin, että ei haittaa, vaikka lapsi huutaa. Ei se kuitenkaan huuda koko yötä, vaan nukahtaa jossain vaiheessa. Mutta, suurin kynnys mulle on se, että pystynko itse relaamaan ja ottamaan iisisti illan, kun päässä pyörii ajatus, että millon taas tulee soitto että ei nuku, tulkaa takas tms. Ja en ole korvaamaton, mutta mielestäni tärkeä lapselleni.

hm monta lasta sillä anopilla on? kai nyt yhden lapsen jokainen saa hoidettua ilman että soittelee perään? onko hoitanut itse omia lapsiaan?
tai sitten teillä on tenava, joka on nero ja oppinut jo pomottamaan kaikkia ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
hm monta lasta sillä anopilla on? kai nyt yhden lapsen jokainen saa hoidettua ilman että soittelee perään? onko hoitanut itse omia lapsiaan?
tai sitten teillä on tenava, joka on nero ja oppinut jo pomottamaan kaikkia ihmisiä.

Niin tai sitten isovanhemmat eivät halua/jaksa hoitaa muksua vielä illallakin arkipäivien lisäksi...

4 lasta on, ja ovat aina asuneet omakotitalossa. Nyt soittivat lähinnä siksi, että me asutaan rivarissa ja sillon olivat meillä ja talossa muitakin asukkaita ja ääneneristys ei mikään huima. Lapsi ei kyllä pomota.

Alkuperäinen kirjoittaja kk:

Niin tai sitten isovanhemmat eivät halua/jaksa hoitaa muksua vielä illallakin arkipäivien lisäksi...

vielä illallakin?? Ja eiköhän aikuiset ihmiset sanois, jos eivät haluais/jaksais ottaa lastamme hoitoon sillon tällön...

Yhteistyössä