lähtisittekö kaksistaan 1v 6kk lapsen kanssa autolla 500km päähän, jos ette ennen ole väliä ajaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klara

Vieras
Mietityttää kun kovasti tekis mieli lähtä käymään kotipuolessa, mutta kun lapsonen huutaa suurinpiirtein puolet matkasta vaikka olisi viihdyttäjäkin. Ja sekin mietityttää kun en ole koskaan noin pitkää matkaa yksin ajanut, että mitenhän se sujuu. Väli on kyllä tuttu.

Ja ku mä en tiiä tosiaan edes mihin korkkiin pissapoikaan lisätään vettä :/

Mutta siis, lähtisittekö te? Jos lähtisitte niin miten ajoittaisitte lähtönne ja mitä viihdykettä lapselle autoon? Ei kuitenkaan osaa vielä ite kirjoja sillain lukea että ne pysyis händyissä koko ajan. Rusinoista ja viinirypäleistä tykkää :) Ja piirtääkin tykkää.

Junalla juu, mutta pitäis vaihtaa vähintään kolme kertaa :/ Ja raahata vielä turvaistuinta mukana joka painaa varmaan 20kg. Autoa kuitenkin käytettäis pitkien välimatkojen vuoksi...

Juna olis ehkä mielekkäämpi vaihtoehto, jos junalla pääsis kotopuoleen.
Ajamalla voisin lähtee, mutta mä oon ajanutkin paljon. Ja voihan ajamisen välillä pitää tauon ja pysähtyä johonkin kaupunkiin esim. yöksi. Ei tartte yhtä soittoa ajaa.

Muoks* olitkin vastannut tohon junaan kun kirjoittelin viestiä, joten autolla menisin taukojen kanssa.

osta kannettava dvd soitin ja sit teletappeja taio jotain muuta videoo pyörimään välillä.

mä oon niin hullu että lähtisin. tosin mä ajan työkseno autolla, joten....

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
miten 500km matkan ajaminen poikkeaa 5km matkasta?

No ohhoh. Mietihän sitä :)

Onko sulla lapsia jotka ei pidä autolla matkustamisesta? Meidän lapsi kun tarpeeksi kauan huutaa, alkaa vielä oksentamaan. Joten yksinään jos lähtisin niin menis kyllä aika vaikeeksi.. mutta mutta kun mieli tekis kaikesta huolimatta :)

En uskaltaisi lähteä. Jos olisi pakko lähteä ajamaan, niin sitten ehkä yöllä. Lapsi todennäköisemmin ja toivottavasti silloin nukkuu. Ja yöaikaan on vähän liikennettäkin. Mutta junalla menisin jos saisin valita!

Kyllä mä lähtisin, ja olen lähtenytkin... itse asiassa myös pikkasen pidemmälle ja mukana 1v6kk ikäisen lisäksi 2 muuta tenavaa (2v10kk ja 5v).
Ja mieluummin menisin autolla kuin junalla.

No mietitäänpä. Kestääköhän se jonkin verran kauemmin? :D

Mä kävin tollaisen reissun joulun aikaan puoltoistavuotiaan kanssa, ja en kyllä ihan hevillä toiste lähde. Voi sitä kitinän ja huudon määrää.

En tiä. Oisko esim. satakertainen matka ja sitä myöten saman verran kerrannaista matka-aikaan? Teknisestihän suoritukset eivät hirveästi toisistaan eroa, tolla pidemmällä matkalla varmaan vaan saa lepuuttaa kytkinjalkaansa enemmän. :xmas:

No sehän selviää kysymällä, mihin sitä pissapojan vettä laitetaan ja korkissa on useimmiten vielä semmoinen kuva =)
Vaikea kuvitella tilanne, kun omat muksut on ollu aina tosi paljon autossa mukana pitkiäkin matkoja, eikä se ollu ikinä ongelma.

Itse olen ajanut yksin kahden lapsen (ihan vauvasta asti ) kanssa usein tuon matkan, joten lähtisin. Tosin olen aina tykännyt autolla ajamisesta ja ajanut todella paljon. Meillä lapset viihtyvät hyvin autossa ja koskaan kukaan ei ole ollut takapenkillä viihdyttämässä, joten ovat tottuneet.

muutama tauko matkalla niin sillä selviää.

mitään syötävää meidän matkoilla autossa ei syödä, tauot on syömistä varten. Lähdetään aina aamupäivästä niin nukkuvat mukavasti ensimmäiset 200km.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosa:
En uskaltaisi lähteä. Jos olisi pakko lähteä ajamaan, niin sitten ehkä yöllä. Lapsi todennäköisemmin ja toivottavasti silloin nukkuu. Ja yöaikaan on vähän liikennettäkin. Mutta junalla menisin jos saisin valita!

En ainakaan itse lähtis yöllä ajamaan. Monta tuntia hämärässä pitäis ajaa ja pahimmillaan jos on vielä valottomia osuuksia. Eilen ajoin melkein 100 kilsaa, ja oikeastaan koko matkalla ei montaa katulamppua ollu ja kyllä oli silmät sikkarassa kun kotiin pääsin.

Jos omaan 2v tyttöön rinnastaa tapauksen, niin en lähtis. Vaikka ajoittais kuinka päikkäreiden aikaan matkan teon, saisin kuunnella huutoa kuitenkin about 4-5h!!! Ja on toi 500km ihan hyvä suoritus ajaakkin, jos sitä ei muuten hirveesti tee :)

Mulla lapset 2v ja toinen 8kk. Ollaan paljon matkattu autolla ja junallakin. Auto nyt kivempi kus noiden turvauistuinten raahaamisen takia. Ja muutenkin kun tavaraa paljon mukana. 2v katsoo dvd:tä koko matkan, välillä nukkuu. Pienempi nukkuu kahdet pitkät unet, välissä ainakin tunnin mittainen pysähdys, lapset saa leikkiä, syödä jne. Niin taas jaksaa istua autossa. Tykkään itse ajamisesta ja varmaan siks ehkä jaksan noin pitkän matkan kotipuoleen. Kun luki tuon sinun kertomuksen, harkitsisin tarkkaan lähtisinkö. Onhan se lapsenkin kannalta vähän kurjaa huudattaa monta tuntia jos ei viihdy. Totutelkaa viihtymään ensin lyhyempiä matkoja, ehkä just dvd jne. Ja pikkuhiljaa matkoja pidentäen jos lapsi viihtyy, niin sit ei muuta kun matkaan vaan. Ja pikakurssi auton perusjuttujen hallintaan =)

Yhteistyössä