Laihduin näin ja tulin parempaan kuntoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jyvällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jyvällä

Vieras
1. Laskin kaloreita. Max 2000 kcal päivässä, ei IKINÄ yli.
2. Liikuntaa reilusti lisää. Max 2 vapaapäivää viikossa. Muina päivinä liikuntaa minimissään 1 tunti päivässä. Sellaista että se tuntuu! Aluksi meinasin kuolla mutta pian siihen jäi "koukkuun" ja kunnon kohotessa liikunta tuntui aina vaan paremmalle!
3. Älä kiellä itseltäsi mitään! Nauti! Kunhan 2000 kcal ei pauku yli ja lenkkipolku ei kasva umpeen!

Itse huomasin että laihtuminen pian jäikin toissijaiseksi tavoitteeksi, liikunta ja koko kropan hyvinvointi on parempaa! Laihtuminen tulee siinä sivussa!

Tämä tepsi mulla. Fyysinen työ pitää huolen että kaloreita kuluu myös ns. liikunta vapaapäivinä.

Alkuperäinen kirjoittaja jyvällä;27347380:
1. Laskin kaloreita. Max 2000 kcal päivässä, ei IKINÄ yli.
2. Liikuntaa reilusti lisää. Max 2 vapaapäivää viikossa. Muina päivinä liikuntaa minimissään 1 tunti päivässä. Sellaista että se tuntuu! Aluksi meinasin kuolla mutta pian siihen jäi "koukkuun" ja kunnon kohotessa liikunta tuntui aina vaan paremmalle!
3. Älä kiellä itseltäsi mitään! Nauti! Kunhan 2000 kcal ei pauku yli ja lenkkipolku ei kasva umpeen!

Itse huomasin että laihtuminen pian jäikin toissijaiseksi tavoitteeksi, liikunta ja koko kropan hyvinvointi on parempaa! Laihtuminen tulee siinä sivussa!

Tämä tepsi mulla. Fyysinen työ pitää huolen että kaloreita kuluu myös ns. liikunta vapaapäivinä.

Hienoa, olet oivaltanut terveellisen elämäntavan liikunnan suhteen. Liikunta on mitä mainioin huume :) se koukuttaa.

Itsellä olisi tarvetta pieneen painon pudotukseen. Ruokaremontti tulisi kyllä tarpeen mutta nuo kaloreiden yms laskeminen ei ole mun juttu. Eli voisitko antaa ruokaohjeita ja määriä mitä saa päivän aikana syödä.
Nyt syön töissä aamupalan + lounaan sekä kahvipullat. Kotona syön joskus päiväruuan ja yleensä iltapalan lasten kanssa. Sitten syöminen tai oikeastaan herkuttelu alkaa kun lapset on mennyt nukkumaan. Miten tiedän esim. paljonko kaloreita on töissä syömässäni lounaassa joka valmistetaan isossa keskuskeittiössä?

:flower: Paljonko läks ja mitkä mitat nyt?

Kaloreista muuten kysyisin, että voiko laihtumisen estää jos syö liian vähän kaloreita/pvä? Ite vaan mietin, liian vähän syön kyl kasviksia mut muuten yritän syödä vaan vähän mut ei paino laske. Syönköhän silti liikaa kaloreita vai liian vähän? Anteeksi ot..kuhan mietin.

[QUOTE="vieras";27347593]huh, aika paljon kaloreita oot voinut syödä, ite lihoisin tuolla määrällä :o[/QUOTE]

Liikuntaani kuuluu lihaskuntotreeniä ja aerobista treeniä, kaloreita pitää saadkkn että jaksaa :) olen entinen syömishäiriöinen ja en voi kieltää itseltäni mitään tai alkaa mieli tekemään temppujaan. Liki 20 vuotta ja olen vihdoin alkanut oppimaan että tiukat dieetit laihdutukset jne. saa minut aina ahmisen kierteeseen. Kuitenkin tarviin jonkun rajan, ja se on tuo 2000 jolla pysyy nälkä kurissa ja saa antaa välillä periksi mielihaluillekin! On päiviä kun kaloreita tulee 1300-1400 tms. mut huomaan että sit alkaa kummasti pullat ja keksit houkuttaa enemmän. Paree siis syödä kunnolla. Ja puhelimessa app jolla kalorit laskee minuutissa, helppoa on.

[QUOTE="vieras";27347552]Itsellä olisi tarvetta pieneen painon pudotukseen. Ruokaremontti tulisi kyllä tarpeen mutta nuo kaloreiden yms laskeminen ei ole mun juttu. Eli voisitko antaa ruokaohjeita ja määriä mitä saa päivän aikana syödä.
Nyt syön töissä aamupalan + lounaan sekä kahvipullat. Kotona syön joskus päiväruuan ja yleensä iltapalan lasten kanssa. Sitten syöminen tai oikeastaan herkuttelu alkaa kun lapset on mennyt nukkumaan. Miten tiedän esim. paljonko kaloreita on töissä syömässäni lounaassa joka valmistetaan isossa keskuskeittiössä?[/QUOTE]

En voi antaa ruokavinkkejä ... mä syön mitä tekee mieli. Jos rajoitan liikaa (ainoa raja on tuo 2000 kcal) alkaa vanha syömishäiriöpeikko valtaamaan ajatuksia. Se on kumma mutta niin se menee. Joten .. syön ihan tavallista kotiruokaa. Kun on nälkä ja ruoka-aikaan. Otan pullan jos tekee mieli. Ei mitään vippaskonsteja, ei light-tuotteita, ei ateriankorvaustuotteita tms. Nautin ja maistene sen sijaan että vaan mätän ;) vaatinut paljon opettelua sekin. Syöminen on ihanaa :D

Itsekin laihduin samoilla periaatteilla 10kg :) kituutusdieetit pitäisi kieltää, koska paino palaa aivan taatusti takaisin. Elämäntapamuutokset ovat kaikkein pitkäkestosimpia ja terveellisin tapa laihduttaa.

Ja niille, jotka eivät jaksa laskea kaloreita ja kaipaavat ohjeita, niin www.kiloklubi.fi. Kiloklubi on täysin ilmainen ja aivan loistava sivusto.

itse laihduin 3kk 10kiloa pelkästään sillä, että jätin herkut (sipsit,karkit,limut) pois, aloin liikkumaan säännöllisesti ja vähensin pastan,perunan ja riisin minimiin ja mätin lautaselle kasviksia runsaasti :) vielä olisi 8kiloa tiputettavana :)

• Tykkää
Reactions: Kumikameli
[QUOTE="vieras";27347593]huh, aika paljon kaloreita oot voinut syödä, ite lihoisin tuolla määrällä :o[/QUOTE]

Jep. itsekin lihoisin vaikka harrastan liikuntaa 1,5h (kuntosalia) 3x viikossa plus hyötyliikunnat, haravoinnit, pölkypyöräilyt, välipäivien ryhmälikkunnat yms.

Itsekin suunnilleen samoilla menetelmillä pudottanut nyt n.16kg(toukokuulta lähtien)
-jätin namit ym.herkut kertaan viikossa ja silloinkin vain vähän.
-juon paljon vettä päivittäin ja syön n.neljän tunnin välein(päivässä 3-4 ateriaa mennyt,väleillä kahvia,vihreää teetä).Joka aterialla paljon protskua ja vihanneksia,hedelmiä.
-jätin leivän,makaronit,riisit,perunan yms.
-liikun joka päivä paitsi yks lepopäivä(jos maltan:D),eli paljon lenkkeilen ja salilla käyn.

paitsi että paino pudonnut ja keho muuttunut niin olo on mitä mainioin!voin hyvin kaikinpuolin,toisinkuin silloin keväällä vielä-mätin naamaani mitä sattui ja ei ihme että olin masentunut ja turvonnut:O

[QUOTE="jes";27347527]Hienoa, olet oivaltanut terveellisen elämäntavan liikunnan suhteen. Liikunta on mitä mainioin huume :) se koukuttaa.[/QUOTE]

Ei pidä paikkansa kaikkien kohdalla. Mä olen harrastanut vaikka minkälaista liikuntaa, kävelyä, uintia, juoksua, salia, ryhmäliikuntaa yms. Enkä vaan ole jäänyt koukkuun. Edelleen on mukavampi jäädä sohvalle, kun liikunnasta ei tunnu saavan minkäänlaista iloa. En saa mitään paljonpuhuttua hyvänolontunnetta, ellei se ole sitä että olen iloinen kun puurtaminen taas loppui. Mä en vaan nauti liikunnasta, minkä sille voi.

Yhteistyössä