Laihdutan ja kysyn syömisestäni,että menikö tämä päivä överiksi? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikaako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liikaako

Vieras
Kiloja on noin 25 laihdutettavana. 6 vkoa sitten aloitin omasta mielestäni paremman ruokavalion.

Tänään söin

aamu: 40g ruisleipää, 1 tl margariinia, maitokahvia 1 kupillinen, 2 dl vettä
välipala: kauraleipää pala ja keittokinkkua viipale, teetä, 2 dl vettä
lounas: 2 munan munakas missä 2 siivua juustoa ja 3 siivua keittokinkkua. Salaattia ja 1/2 l vettä
päivällinen: perunasosettta 1,5 dl, jahelihaa 1 dl, raejuustoa 1 dl, rasvatonta piimää 3 dl, 2 dl vettä
iltapala: maitorahkaa 150g, 1,5 dl vadelmia, 1/ l vettä

normaalisti en syö leipää kuin yhden palan ja päivällinen on useinmiten salaatti ja jokin liha

Joo ne on mun huono puoli ruokavaliossa, En vaan pysty syömään salaatteja ja hedelmiä. En kertakaikkiaan tykkää niistä. Salaattiakin vain tuon yhden annoksen,mutta hedelmiä en ollenkaan.

Mä en tiedä onko kenenkään pakko syödä hedelmiä, ja mitä se toi salaatti sit on?
Parsa- ja kukkakaalia ehdottaisin mäkin, jos ei porkkanaraasteet uppoa. Niin ja voi kai sitä porkkanaaki vetää keitettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28472498:
Mä en tiedä onko kenenkään pakko syödä hedelmiä, ja mitä se toi salaatti sit on?
Parsa- ja kukkakaalia ehdottaisin mäkin, jos ei porkkanaraasteet uppoa. Niin ja voi kai sitä porkkanaaki vetää keitettynä.

Ihan perussalaattia, tomaatti,kurkku, jäävuorisalaatti

Mä jättäisin nuo leivät ja lisäisin kasviksia ja paljon. Ei ne välttämättä hyviä ole mutta niihin tottuu, wokkeja ja keitettyjä vihanneksia syön monesti hyvän kastikkeen kanssa niin se maku peittyy, keitetyt tuoreet porkkanat on kyllä ihania :D Minä olen aina ollut hoikka mutta ajattelin ettei sen roskan syöminen voi tehdä hyvää vaikkei se päälle näykkään...vielä..

Ihan perussalaattia, tomaatti,kurkku, jäävuorisalaatti
no onkohan se tuollaisen salaatin syömisestä varsinaisesti mitään hyötyäkään, ja eihän se täytäkään. Ne tomaatinkin hyödyt taitaa paremmin tulla sieltä ketsupista tai muuten kypsennetystä.
Eikö sulla mene kaali ja porkkana raasteena, ja lähes joka ruokaan sekaan babyporkkanaa, hemapaa, edes vähän eteenpäin.. Ja joku hyvä etikkakastike, kai sitä nyt sitä öljyäkin vähän saa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28472576:
no onkohan se tuollaisen salaatin syömisestä varsinaisesti mitään hyötyäkään, ja eihän se täytäkään. Ne tomaatinkin hyödyt taitaa paremmin tulla sieltä ketsupista tai muuten kypsennetystä.
Eikö sulla mene kaali ja porkkana raasteena, ja lähes joka ruokaan sekaan babyporkkanaa, hemapaa, edes vähän eteenpäin.. Ja joku hyvä etikkakastike, kai sitä nyt sitä öljyäkin vähän saa olla.

Ei mene,mä olen monesti yrittänyt ja useamman vuoden. Kaalin syön kaalilaatikossa,muuten en.

Missä aamiainen? Ei leipäpala ole mikään ateria. Ja tosiaan KASVIKSIA. Jos ei tomaatti ja salaatti maistu niin onhan niissä hyvänen aika valinnanvaraa, kesällä varsinkin. Porkkanaa, parsakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, munakoisoa, maissia, sipulia, fenkolia, kiinankaalia, ituja, retiisejä, sieniä...

Jos ei kasvikset mene siltään niin esim. jauheliharuokiin niitä on älyttömän helppo ujuttaa ilman että ne edes oikeastaan maistuvat sieltä seasta. Esimerkiksi meidän ronkelille pojalle upposi eilen munakoisot ja pinaatit ihan nurisematta moussakan seassa, sanoin että se on vähän kuin lasagnea ja kaikki meni alas. Ja kesällä grillissä on älyttömän helppo kokata vihanneksia, grillikastiketta vaan päälle ja avot.

[QUOTE="Kifa";28472718]Missä aamiainen? Ei leipäpala ole mikään ateria. Ja tosiaan KASVIKSIA. Jos ei tomaatti ja salaatti maistu niin onhan niissä hyvänen aika valinnanvaraa, kesällä varsinkin. Porkkanaa, parsakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, munakoisoa, maissia, sipulia, fenkolia, kiinankaalia, ituja, retiisejä, sieniä...[/QUOTE]

Nuo vaaihtoehdot on vielä pahempia kuin tomaatti kurkku ja se perussalaatti :D
"Aamupalalla" pärjään lounasaikaaan asti ihan hyvin normaalisti, tänään en ja siksi otin välipalan :D

Minkä verran olet oikeasti eri kasviksia kokkaillut ja maistellut? Itsellä vain sellainen havainto että useimmat jotka "eivät syö kasviksia" eivät suurinta osaa vihannesosaston antimista edes tunne saati ole maistanut, ja jos ovatkin haukanneet niin eivät todellakaan ole kokeilleet eri tapoja kokata ja valmistaa. Esim. fenkoli raakana on totaalisen eri juttu kuin vaikka sosekeitossa.

Kasvikset maistuvat aluksi pahoilta, jos niitä ei ole paljoa aiemmin syönyt. Tarpeeksi kun niitä vain teet niin alkavat maistumaan hyviltä :) Mä joskus inhosin kans keitettyä parsakaalta, kukkakaalta jne, mut nykyään syön pelkkiä kasviksia, perunaa ja pastaa äärimmäisen harvoin. Keitetyt kasvikset on mun lautasella jauhelihakastikkeenkin kanssa :) Perunan tai pastan tilalla. Ne on paljon maukkaampia kuin peruna mikä ei maistu miltään.

Jatka vaan niitten wok-vihannesten syöntiä niin totut :) Salaattikaan ei mulle maistu sellaisenaan, mutta teen usein ruokaisan salaatin ja laitan sekaan lihaa, kananmunan valkuaisia tms. Sitten maistuu

Yhteistyössä