Laihdutan ja kysyn syömisestäni,että menikö tämä päivä överiksi? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikaako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Entäs paistettu kaali? Pieneksi sulpuksi pilkot ja pannulle pienelle lämmölle PITKÄKSI aikaa, lopussa vähän kovemmalle levyä. Tulee tosi hyvää, ihan erimakuista kuin raaka kaali

Kasvikset maistuvat aluksi pahoilta, jos niitä ei ole paljoa aiemmin syönyt. Tarpeeksi kun niitä vain teet niin alkavat maistumaan hyviltä :) Mä joskus inhosin kans keitettyä parsakaalta, kukkakaalta jne, mut nykyään syön pelkkiä kasviksia, perunaa ja pastaa äärimmäisen harvoin. Keitetyt kasvikset on mun lautasella jauhelihakastikkeenkin kanssa :) Perunan tai pastan tilalla. Ne on paljon maukkaampia kuin peruna mikä ei maistu miltään.

Jatka vaan niitten wok-vihannesten syöntiä niin totut :) Salaattikaan ei mulle maistu sellaisenaan, mutta teen usein ruokaisan salaatin ja laitan sekaan lihaa, kananmunan valkuaisia tms. Sitten maistuu

On se viel kokeiltava ja keksittävä kaikka uutta :D

Entäs paistettu kaali? Pieneksi sulpuksi pilkot ja pannulle pienelle lämmölle PITKÄKSI aikaa, lopussa vähän kovemmalle levyä. Tulee tosi hyvää, ihan erimakuista kuin raaka kaali

Minuakin alkoi tämä kaalisilppu kiinnostaa, täytyy varmaan kokeilla.

Mikä on PITKÄ aika?
Laitatko öljyä aluksi tai muuta?

Minkälaisia mausteita laitat ja missä vaiheessa?

Tuleeko siitä kaalista sellaista mössöä vai rapsakampaa?

Ihan ohuiksi siivuiksi kaali, ite en laita mitään öljyä alkuun. Miedolla lämmöllä ainakin 45 minuuttia. Lopuksi kovemmalle levyä, että tulee vähän väriäkin. Tällöin laitan lorauksen öljyä ja vähän suolaa, en muuta :)

Kaalin voi vaikka raastimella raastaa, mut ite tykkään vetää veitsellä siivuiksi. Ei tuu rapsakoita, muistuttavat lähinnä paistettua sipulia

Maku ei oo mun mielestä samanlainen, kuin tulee esim kaalikaatikossa. Paljon parempi :)

ja kannattaa laittaa sitä suikaletta pannulle ihan kunnon keko, menee niin paljon kasaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hahaa. Mustakin tuntuu että on asiaa kaalikauppaan. Mä en ikinä ole tykännyt kaalisopasta ja -laatikosta, mutta raakaraasteena tykkään. Mutta kaipa tuolla vois aloittaa kokeilun, kun ei tota kypsää ole tullut maisteltua muutamaan vuosikymmeneen.
Ja muuten niihin muihinki kasviksiin kannattaa kokeilla eri tapoja ja mausteita, jos vaikka chilistä tykkää, niin kuorruttaa sillä. Ja ne babyporkkanat on jotain ihan toista kuin isot, eikä tarvi niin keitellä, kun ne tulee pannulla tai uunissa siinä muun ohessa?

Niimpä, sekin on hyvää kun laittaa uunivuoan täyteen kasviksia, joukkoon jauhelihaa, vähän riisiä ja koskenlaskijaa sekä lihalientä, sekä tietysti mausteita. Ei ne kasvikset sieltä juuri edes maistu.

Tai uunikasvikset :p reseptejä löytyy netistä pilvin pimein.
Ite en oo ennen syönyt lihaa pihveinä enkä kalaa, niin oon syönyt oikeastaan pelkkää perunaa, pastaa, riisiä ja jauhelihaa/makkaraa, kanaa jauhettuna, äärimmäisen harvoin suikaleina saati sitten pihveinä. Siinä oli mun ruokavalio ennen elämäntapamuutosta. Noita eri muodoissa, kasviksia tietysti pihveinä jne. Päivästä toiseen. Nyt olen opetellut syömään pihvejäkin sekä kalaa :)
Mies nauroi yhdessä vaiheessa et "taasko teet jauhelihasta", mut kaikkea oppii syömään :) Jos mä oon oppinut tässä iässä pihvit ja kalat ni aivan varmasti aapee säkin löydät vähintäänkin sen yhden tavan valmistaa kasviksia niin, että ne maistuvat oikeesti hyviltä sun mielestä :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kannattais jotain muutakin harrastaa kuin kävelyä jne. touhuilua niin saisit paremman näköisen kropan.

Mä oon sitä mieltä, että ihan ensin ruokavalio kuntoon ja sitten voi miettiä urheilua. Kävely riittää aluksi, kun kokee, että ruokavalio on kunnossa, niin voi aloittaa kovemman urheilun.

Tätä mieltä olen sen takia, että monesti kun aletaan laihduttamaan, urheillaan ihan hulluna ja ruokavaliota noudatetaan just eikä melkeen. Liian tiukilla kun on ni sit repsahtaa ja useimmat ihmiset on sellaisia, et kun he repsahtavat niin se laihdutus oli sit siinä. Jos saa muokattua ruokavalion sellaiseksi, et sitä pystyy noudattamaan vaikka lopun ikäänsä, tottuu siihen että näin mun kuuluukin syödä, ei tarvitse aloittaa kahta uutta juttua samaan aikaan. Sit on tosi helppo aloittaa se liikkuminen kun ei tartte syömisiä miettiä samaan aikaan.

Toisille toimii toinen ja toisille toinen :) Mut ruokavalio on se pääasia, ilman liikuntaa voi laihtua, mutta huonolla ruokavaliolla ei laihdu vaikka liikkuisikin enemmän.

Mun mielipide, saa olla toista mieltä :)

Mä oon sitä mieltä, että ihan ensin ruokavalio kuntoon ja sitten voi miettiä urheilua. Kävely riittää aluksi, kun kokee, että ruokavalio on kunnossa, niin voi aloittaa kovemman urheilun.

Tätä mieltä olen sen takia, että monesti kun aletaan laihduttamaan, urheillaan ihan hulluna ja ruokavaliota noudatetaan just eikä melkeen. Liian tiukilla kun on ni sit repsahtaa ja useimmat ihmiset on sellaisia, et kun he repsahtavat niin se laihdutus oli sit siinä. Jos saa muokattua ruokavalion sellaiseksi, et sitä pystyy noudattamaan vaikka lopun ikäänsä, tottuu siihen että näin mun kuuluukin syödä, ei tarvitse aloittaa kahta uutta juttua samaan aikaan. Sit on tosi helppo aloittaa se liikkuminen kun ei tartte syömisiä miettiä samaan aikaan.

Toisille toimii toinen ja toisille toinen :) Mut ruokavalio on se pääasia, ilman liikuntaa voi laihtua, mutta huonolla ruokavaliolla ei laihdu vaikka liikkuisikin enemmän.

Mun mielipide, saa olla toista mieltä :)

Ap on 6 viikkoa laihduttanut ja kiloja lähtenyt 7. Luulis että se ruokavalio alkais olla jo kuosissa. Ja kyllähän ruokavaliolla on isoin rooli laihduttamisessa mutta ilman kuntoilua saa itsestään vain 'laihan läskin'. Eihän siinä sitten mitään jos sitä haluaa.

Mun mielestä kannattaa ehdottomasti aloittaa liikunta ja ruokavalionmuutos molemmat samalla kertaa.
Tukevat toisiaan niin hyvin, liikunta motivoi syömään paremmin kun tajuaa kuinka pitkään saa jumpata sen pirun kakkupalan kuluttaakseen.
Ja kunnon ruokavaliolla taas jaksaa jumpata kunnolla ja jaksaa paremmin kun harrastaa hikiliikuntaa.

Liikaa nykyään painotetaan liikunnan tärkeyttä laihdutuksessa, se kun on todella tärkeää ilman sitä pudotustarvettakin.
Laiha joka ei kuntoile on huonommassa asemassa kuin hieman ylipainoinen joka kuntoilee.

Niin, jos vain kykenee siihen :) osa ei kykene ja sen takia jos multa kysytään, suosittelen sitä ruokavaliota ensin kuntoon. En kirjoittanut viestiä pelkästään aapeelle.

Mut 6 viikkoakin on vielä aika lyhyt aika painonpudotuksessa, jos olet vaikka 30v syönyt väärin niin ei se hetkessä korjaannu

Yhteistyössä