Laihduttaja kyselee mielipiteitä ruokavaliosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihista aloittelemassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihista aloittelemassa

Vieras
Ylipainoa 30 kg ja nyt aika tehdä asialle jotain.

Päivän syömiset:
Ruisleipä, vähän margariinia, kurkkua, porkkana, kuppi vihreää teetä
Salaatti kanalla tai tonnikalalla (salaatissa lisäksi kurkkua, paprikaa ja ananasta)
Rahkaa ja marjoja
Keitetty muna, kaalia
Kaurapuuro pienellä margariinisilmällä
Vettä menee päivän aikana n. 3 litraa

Kävelylenkkiä päivässä 1.5-2 tuntia

Olisiko jotain korjattavaa syömisiin?

Joo, pähkinät vielä lisäksi. Ota päivässä pieni kourallinen, syöt välipalana tai napsit päivän mittaa. Proteiinin määrä on melko vähäinen, lisää vaikka kaurapuuroon vähän raejuustoa tai luonnojugurttia :)

Ei kannatta yrittää kituuttaa liian pienillä energiamäärillä. Tulee helposti niitä repsahduksia. Dieetin alussa voi tietty ottaa sellaisen tehostartin, mutta koita löytää sellainen ruokavalio jota voit noudattaa jatkuvasti. Siihen kuuluu ne tavalliset kotiruuatkin, kohtuudella nautittuna :) Tsemppiä!

Itse olen pudottanut 25 kiloa vuodessa syömällä ihan normaalia ruokaa, paitsi herkkuja ja roskaruokaa. Säännöllinen ateriarytmi ja liikunta. Kitudieetit ei kiitos. Kävin salilla lisäksi että sain lihaksia läskin tilalle.

[QUOTE="A P";29666447]Mitkä pähkinät olisi parhaita? :)[/QUOTE]

Osta sellanen sekoitus. Prismassa on ainaki hyvä pähkinäpussi, jokaisella pähkinällä on eri ominaisuudet niin on hyvä syödä erilaisia.

Kiitos kommenteista. Nyt alkuun lähden näin ja jossain vaiheessa sitten mietin sitä lämmintä ruokaakin. Minulla pahana tapana syödä jättiannoksia ruokaa, enkä osaa pienentää annosta, siksikin jättiannos salaattia on näin alkuun "turvallisempi". :)

[QUOTE="A P";29666550]Kiitos kommenteista. Nyt alkuun lähden näin ja jossain vaiheessa sitten mietin sitä lämmintä ruokaakin. Minulla pahana tapana syödä jättiannoksia ruokaa, enkä osaa pienentää annosta, siksikin jättiannos salaattia on näin alkuun "turvallisempi". :)[/QUOTE]

Mä olen lihonu liian isojen annoskokojen takia. Aloitin laihiksen niin, että monen kuukauden aikana muutin tapojani. Jätin leivän pois ruualta ja en santsannut. Pieniä pahoja tapoja muuttelin kunnes niistä pääsin eroon. Näin pienensin vatsalaukkuani ja kun aloitin kunnolla ruokarempan niin en nähnyt nälkää.
Pikku hiljaa aloin oppimaan ja pienensin annoskokoa. Jos on noin paljon laihdutettavaa niin suosittelen ottamaan ruokavalion minkä kanssa voi elää koko loppu elämän. Itse laihdun hitaasti, mutta varmasti ja en pelkää että kilot tulisivat takaisin koska olen omaksunut uuden tyylin syödä ja en halua palata takaisin aikaan millon olin täynnä ruuan jälkeen.

Tutkimuksen mukaan 10 kuorellista mantelia päivässä on parempi kuin pähkinät.
Nyt kun tulee ihanat varhaiskaalit, keitä kaalia suolavedessä hiukan aikaa. On aivan ihanaa vaikka rasvattoman kinkkuleikkeen kaverina ja tuntuu oikealta ruualta.

Suosittelen lämpimäksi ruuaksi myös pakasteesta vihreitä papuja, parsakaalia ja kukkakaalia. Keitä niitä vain hetki, valuta ja nauti vaikka sellaisenaan Kikkomanin soijakastikkeen kanssa. Tämä oli mun yks päivän aterioista, kun pudotin 20 kiloa kahdeksassa kuukaudessa. Mun oli pakko syödä kaks lämmintä ateriaa päivässä. Leipänä mulla oli Ryvitaa tai Kuntoa. En käyttäny leivällä rasvaa, säästin sen ruuanlaittoon ja salaatinkastikkeeseen. Avokadoja söin yhden päivässä leipien päällä, usein muussattuna.

Yhteistyössä