Syömisiäni. Ja saa sanoo niin paljo jaskaa ku tykkää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sartsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja mä oon huomannu sen, että liian alhainen energian ja rasvan saanti tekee mulle alavireisen mielen.. Eli kun sulla jo masennusta on, niin huolehdi, ettet masennu lisää ruokavalion ja siitä tulevan väsymyksen vuoksi..

Niin mikä on kenenkin mielestä kallista. Siis 1500e/kk (nyt toivon mukaan tulee isompi tili kun mies on 12 tunti päiväs tän kuukauden töissä.) 2 aikuista ja kaksi lasta. Tuosta toki on verot jo pois mutta tuon summan pitää riittää kuukaudessa sitten kaikkeen elämiseen. Eli joskus se ruoka on kiven takana. Ja joo liikunta ja masennus sopii hyvin yhteen en sitä sano. Mutta meilläpä poikaa tutkitaan adhd ja muun takia ja likalla on ihotautipolilla menossa tutkimukset. Meillä on yksi auto ja pitkät välimatkat (jollain pidemmätkin mutta siis noin muuten ja yleisiä ei oikeen mee).

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Pyydän anteeksi kärkeviä kommenttejani.

Mikäs niissä kärkevissä kommenteissä oli anteeksi pyydettävää? puhut suoraan mitä ajattelet ja se on ok.

Tärkeinä on kannustaa jatkamaan, eikä missään tapauksessa tuoda esille mitään, mikä voisi aiheuttaa haittaa harrastukselle.

Kirjoitus on sellaista, joka voisi toimia ihmiselle, joka pitkän treenaamisen jälkeen ei enää kehity ja kaipaa tälläistä pään aukomista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Ja mä oon huomannu sen, että liian alhainen energian ja rasvan saanti tekee mulle alavireisen mielen.. Eli kun sulla jo masennusta on, niin huolehdi, ettet masennu lisää ruokavalion ja siitä tulevan väsymyksen vuoksi..

kyllä mulla on nyt ollut paljon parempi olo kuin ikinä. Se mikä vaikuttaa lääkkeet kevät ja aurinko vai joku muu?

Mun mielestä proteiinia tulee liian vähän, ja ehkä hyviä pehmeitä rasvojakin vois lisätä. Vastaavasti hiilareista vois HIEMAN maltillisesti siistiä. Muuten näyttää oikein mallikelposelta!

Mikäs niissä kärkevissä kommenteissä oli anteeksi pyydettävää? puhut suoraan mitä ajattelet ja se on ok.

Tärkeinä on kannustaa jatkamaan, eikä missään tapauksessa tuoda esille mitään, mikä voisi aiheuttaa haittaa harrastukselle.

Kirjoitus on sellaista, joka voisi toimia ihmiselle, joka pitkän treenaamisen jälkeen ei enää kehity ja kaipaa tälläistä pään aukomista.

Siis meinaat et minä auon täällä päätäni? anteeksi kunhan vain tässä kun lapset on nätisti tuhlaan aikaa koneelle jotten mene ruokakaapille(vaikkei siel mitää kiellettyä herkkua edes ole.)

Lihastreenistä ei ole sulla mitään hyötyä, kehitystä ei tule, koska proteiinia on aivan liian vähän.

Lisäksi jos menet salille salaatin voimalla, et todennäköisesti jaksa tehdä treeniä tehokkaasti riittävän isoilla painoilla. Jos söisit kunnolla, pystyisit lisäämään painoja.
Itsellä ei treeni kulkisi lainkaan noin vähällä syömisellä.

kertokaa nyt tyhmälle missä on hiilarei kun täällä liki kaikki sanoo et hiilarei liikaa.

No käytännössä kaikessa muussa paitti liha-, kana, muna ja maitotuotteissa esim. kasviksissa. Mutta ei kaikkea tietty pois tarvi jättää, mut ne missä on eniten, niitä vois vähän vähennellä.

Äkkiseltään sulla eniten: näkkileipä, jälkiuunileipä, puuro, pitsa, jäätelö. Saat kasviksista jo niin paljon hiilaria että noista muista voi vähän siistiä.

Ja noi herbalifen ylihinnoitellut jauhopirtelöt voisit korvata esim. protskudrinkillä, puolet halvempaa ja paljon terveellisempää.

Kyllä mä olen jaksanut tehdä isoilla painoilla verraten siihen mitä ystäväni joka on 3 vuotta treenannut siis laihduttanut aikanaan kans tosi paljon. Mulla on ainakin jos kovin tukevasti syön ennen treeniä mua alkaa väsyttää ja voimaan pahoin siellä. Ja sain sieltä henkilökohtaisen treeniohjelman ja sen olen pystynyt tekemään ja jopa enemmänkin.

Siis meinaat et minä auon täällä päätäni? anteeksi kunhan vain tässä kun lapset on nätisti tuhlaan aikaa koneelle jotten mene ruokakaapille(vaikkei siel mitää kiellettyä herkkua edes ole.)

En.

Meinaan, että minä auoin päätäni ja sitä pyysin anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
kertokaa nyt tyhmälle missä on hiilarei kun täällä liki kaikki sanoo et hiilarei liikaa.

No käytännössä kaikessa muussa paitti liha-, kana, muna ja maitotuotteissa esim. kasviksissa. Mutta ei kaikkea tietty pois tarvi jättää, mut ne missä on eniten, niitä vois vähän vähennellä.

Äkkiseltään sulla eniten: näkkileipä, jälkiuunileipä, puuro, pitsa, jäätelö. Saat kasviksista jo niin paljon hiilaria että noista muista voi vähän siistiä.

Ja noi herbalifen ylihinnoitellut jauhopirtelöt voisit korvata esim. protskudrinkillä, puolet halvempaa ja paljon terveellisempää.

ok.
Sanotaanko niin et ennen elin pelkällä leivällä vehnäjauhosta tehdyllä leiväll. Ja en edes joka päivä syö noita ja kai joskus saa herkutella. Pista oli tuossa thtenän päivänä puuro siis kaurapuuro nyt on vaan halpaa anteeksi vaan. Ja jäätelöllä joskus saa herkutella enne olisin kyennyt syömään vaiks koko litra paketinkin. Ja näkkileipä ja jälkiuunileipä on mulle sanottu et pitäs syödä et saan kuitua niistä ja nekin nyt vaan sattuu olemaan halpaa. Ja herbalife pirtelöt saan kaveriltani ja hektiseen elämäntilanteeseeni nopeaa ja ainoa jauho juttu joka pysyy sisällä ja maistuukin jopa.

En.

Meinaan, että minä auoin päätäni ja sitä pyysin anteeksi.

Ok. Olet saanut anteeksi.
Olen jo niin tottunut siihen et saan jaskaa niskaan ja ei tuu ymmärrystä en taida enään edes huomata.

Tosta listasta on vaikea havaita, paljonko hiilareita oikeasti on.

Sen lukemalla totean, että proteiinejä on suhteessa liian vähän. Sitä en tiedä, onko kokonaiskalorimäärä kohdallaan. Sen näet puntarista. Jos paino tippuu, niin syöt vähemmän, mitä kulutat ja toisinpäin. Pudostusta ei treenatessa saisi paljon olla. Etenkään, jos treenataan yhtään reippaammin.

Oletpa tosiaan huhkinut.
Kuinka tuo levon laita, jos flunssaakin on. Urheilun on silloin oltava ihan kevyttä, kuin hyötyliikuntaa tms.
Saatko henk. koht. valmentajalle tuon ruokalistasi tarkastettua myös? (En sitä kyllä lukenut, mutta hyvältä näytti).
Urheilen itse paljon ja puuro+rypsiöljy minut kunnossa pitää. Ja kahvi. Ennätys oli kai 10 vuotta ilman flunssia mulla. Ihan valtavat tsempit ja muista levätä myös :flower:

No mut älä sit täällä kysele ja ihmettele miksei kehitystä tapahdu, jos omasta mielestäsi kerran ruokavalio on täysin kohdallaan. ;)

Tosiasia nyt vain on, että lihas tarvii protskua kehittyäkseen ja reilusti. Noilla ruuilla salillakäynnin voisi ihan yhtä hyvin jättää väliin.

En sanonut et se on kohdallaan vaan parannusta siihen mitä 2kk sitten vielä oli tai viimeisestä 7 vuodesta puhumattakaan.

Hän ei oo henk.koht. valmentaja vaan liittyessäni salille sain ohjaajan joka esitteli laitteet teki ohjelman joka 3kk välein tarkastetaan täytin kyselykaavakkeen ja hän kyseli taustatietoja ja sen perusteella sen teki. Siihen ei ruokaneuvontaa liity ollenkaan. Kyllä mä unilääkkeen voimalla saan nukuttua. Muutoin lepo ei oo kovin kaksista kahden lapsen kanssa pääasiallisesti yksin kuitenkin ja pien harrastefirma. Hyötyliikuntaa saan lasteni kanssa niin paljon kuin haluan meillä on iso piha ja kaksikerroksinen talokin.

Liikunta on tosiaan ihanaa, myös harrastanut sitä ""aina", mutta en ole koskaan karppaillut, kun uskon tuohon että liikkuva tarvitsee hiilareitakin.
Syömisessä voin antaa mennä hiukan sinne päin välillä, kunhan pääsen liikkumaan omaan tahtiin niin se on pääasia.
En halua laihtua, vaikka hippasen oon ylipainon puolella.

Luuleeko joku et mä karppaan? ehei en ei ole karppausta vaan riisi ja peruna on vaan jäänyt pois koska mulle tulee niistä kovin turvonnut ja ummettava olo. Vaan kysymys on siitä et löytäisin oikean syömisen ja saisin siitä tehtyä asian joka menisi luonnostaan. Osaisin myös mässätä oikein etten syö niin suruun kuin iloonkin kuten mulla on tapana ollu/on. masennukseni ei helpota asiaa ja tää ei oo helppoa kun välillä tulee huonoja hetkiä ja menettää itsestään otteen ja kaiken.

Aha. No olet sitten tehnyt kaikki oikein, näyttäisi siltä. Karppaaminen on niin huudossa täällä palstalla että luulin siksi teidän olevan joku karppauskerho.

Kiloklubi (ilmainen) on lääkäriseura duodecim:in ylläpitämä saitti. Sieltä katson itse joskus olenko syönyt oikein. (voi merkata vaikka yhden esimerkkipäivän syömiset).
Ne rasvat on minusta tärkeitä ihan kaikille, tuntuu, että vointikin on hyvä kun rasvoja tarpeeksi.

tuskin nyt kaikkia oikein mutta 2kk vasta takana ja ruokkista tarkemmin muutama viikko joten ei voi vaatia ihmeitä. Ja tietty lasten hoidot ja tutkimukset verottaa oma sairauteni plus muut sitä et kaikki ei mee kuin oppikirjasta kun joskus pitää saada nauttiakin.

Ei saa edes olla kuin suoraan oppikirjasta, ettei mene liiallisuuksiin. Kun nämä proteiinineuvot näin ketjussa, niin ihan siitä tuli mieleen että jos itse haluat varmistaa onko tarpeeksi sitä tai tätä, niin terveydenhuollosta saa luotettavampaa tietoa, luulisin. Mutta jos ei ehdi sinne niin kiloklubossa on hyvät sivut, ja suom.lääkärit HyväTerveys-lehden saitista.

Pitää laittaa ensi sijalle se masennus-sairauden hoito, juuri kuten teetkin.

Yhteistyössä