Laihduttajan päivä (mielipiteitä kiitos)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taas :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taas :)

Vieras
Aamupala: Ruisleipä juustosiivulla ja kurkulla,
vesilasillinen, rasvatonta jugua 2 dl

Lounas: 2 kuppia kahvia, tilkka maitoa seassa, vesilasillinen

Päivällinen: Makaronilaatikkoa, ruisleipää juustolla ja kurkulla, vesilasillinen, light-mehua lasillinen

Välipala: Ananaspaloja (vajaa purkillinen), kahvikupponen tilkka maitoa seassa, vesilasillinen

Iltapala: Ruisleipää juustolla ja kurkulla, omena, vesilasillinen

TUNNIN REIPAS KÄVELYLENKKI TEHTYNÄ.

Syöt juuri niinkuin pitää, toiset on idiootteja ja luulee että syömällä päivässä pelkän omenan sitä laihtuu. Toki laihtuu, tehokkaasti jos siihen säännöllisesti pystyy mutta kyllä ne kariutuu lähes aina sellaiset dietit viimeistään viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lisää toinen lämmin ruoka ja vaihda leipä puuroon.

Mä voin sanoa että en kyllä laihtunut koskaan kun söin kahdet lämpimät ruoat. Yksi lämmin riittää ja lounaaksi käy kevyt salaatti. Puuro ei pidä nälkää suurimmalla osalla toisin kuin leipä.

Syöt juuri niinkuin pitää, toiset on idiootteja ja luulee että syömällä päivässä pelkän omenan sitä laihtuu. Toki laihtuu, tehokkaasti jos siihen säännöllisesti pystyy mutta kyllä ne kariutuu lähes aina sellaiset dietit viimeistään viikossa.

Mutta ap:han just söi "pelkän omenan päivässä". Tuosta tulee max 600 kcal miinus liikunta eli ei yh-tään mi-tään.

"Ravinnosta saatava energia 787,5kcal.
Perusaineenvaihdunta: -1525kcal.
Energiakulutus liikunnasta -330kcal.

Saldo: -1067,5kcal

proteiini: 19% (Suositus 10-20%)
rasva: 35% (Suositus 25-35%)
hiilihydraatit: 45% (Suositus 55-60%)
kuidut: 11,2g (Suositus 25-35g)
"
Laskettu sukupuolena nainen ikä 19-30v. ja painona noin 70kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Jänis:

Mutta ap:han just söi "pelkän omenan päivässä". Tuosta tulee max 600 kcal miinus liikunta eli ei yh-tään mi-tään.

laskehan nyt uudestaan, siinä on kolmet ruisleivät, lautasellinen makaronilaatikkoa, kupillinen jugurttia, hedelmää. Ei taida ihan 600kaloria riitää.

Aamupalasta tulee jo vähintään 170
ruoasta vähintään 400+ lisukkeet 200+ iltapala 150 = 900 kaloria, kyllä sillä yhden päivän pärjää välillä aikuinen ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja 70-luvulta?:
Kas kun ei tonnikalaa ja raejuustoa, ananas jo onkin listalla :D

Päivittäkää hyvät ihmiset terveelliset tiedot painonpudotuksesta.

mun ei tarvitse aikanan päivittää mitään kun olen a) hoikka ja b) hyvässä kunnossa. Seuraa sinä uusinta tietoa, varmaan laihdutatkin aina.

Kyllä tosta tulee enemmän kuin 600 kcal ja tunnin kävely kuluttaa max 300 kcal, ja nekin vaan jos reippaalla tahdilla kävelee, vetää ns power walkia. Juo enemmän vettä, vähennä kahvia ja syö lounaaksi jotain kevyttä.

laskehan nyt uudestaan, siinä on kolmet ruisleivät, lautasellinen makaronilaatikkoa, kupillinen jugurttia, hedelmää. Ei taida ihan 600kaloria riitää.

Aamupalasta tulee jo vähintään 170
ruoasta vähintään 400+ lisukkeet 200+ iltapala 150 = 900 kaloria, kyllä sillä yhden päivän pärjää välillä aikuinen ihminen.

No voipi olla, tosin itse en söisi koskaan 400 kcal makaronilooraa. Mutta se on sivuseikka. Silti aivan liian vähän ruokaa. Tuolla ruokamäärällä laihduttaja menettää viimeisetkin lihaksensa, elinvoimansa, hyvinvointinsa ja sortuu viimeistään viikon päästä mässäilyyn.

100 grammaa mitä tahansa nälkää pitävää ruokaa sisältää n. 200kaloria. Koska ruoassa on lihaa, lisuketta ja rasvoja.
Ja laskin että aikuinen ihminen kaiketi syö sen 2dl vähintään. eli 400 kaloria, monesti kyllä syödään 3dl. Että niitä kaloreitakin siinä sitten tulee. Jos et tajunnut :)

Olen siis parina aiempanakin päivänä listannut mun syömisiä tänne. Ja etsin koko ajan sitä oikeaa suuntaa, vinkkejä otan siis kiitollisena vastaan! :) En ole mikään haka tässä laihduttamisessa vielä.

Minusta taas tämä määrä mitä syön on oikein sopiva siinä mielessä, etten ole ihan ähkyssä niin kuin normaalisti. Myös turvotusta on vähemmän. Vettä kyllä pitäisi juoda enemmän.

Ai niin ja leivän päällä kyllä käytän margariinia! Onhan rasvaa myös ruuassa.
Mua vaan ihmetyttää, että kuinka paljon oikein pitäisi syödä, että saisi jatkuvasti tarpeeksi KAIKKEA. Eli tosiaan on hakusessa vielä tää homma ja toisekseen en mä haluais ihan älyttömästi syödäkään. En itseäni missään nimessä nälässä pidä tai yritä näännyttää!!

Alkuperäinen kirjoittaja Taas :):
Olen siis parina aiempanakin päivänä listannut mun syömisiä tänne. Ja etsin koko ajan sitä oikeaa suuntaa, vinkkejä otan siis kiitollisena vastaan! :) En ole mikään haka tässä laihduttamisessa vielä.

Minusta taas tämä määrä mitä syön on oikein sopiva siinä mielessä, etten ole ihan ähkyssä niin kuin normaalisti. Myös turvotusta on vähemmän. Vettä kyllä pitäisi juoda enemmän.

Mua vaan ihmetyttää, että kuinka paljon oikein pitäisi syödä, että saisi jatkuvasti tarpeeksi KAIKKEA. Eli tosiaan on hakusessa vielä tää homma ja toisekseen en mä haluais ihan älyttömästi syödäkään. En itseäni missään nimessä nälässä pidä tai yritä näännyttää!!

Hienoa että olet kiinnostunut syömisistäsi etkä vain kituuta. Tässä on vain se mutta, että susta tulee tuolla ruokavaliolla ns. laiha läski, jos onnistut laihdutuksessa. Proteiineja kehiin!!

Kirjaappas itsesi KiloKlubiin,se on ilmainen,ja sinne saa hyvin kirjattua päivän syömiset,ja sinulle lasketaan kalorimäärä yms. Sillä saa aika hyvin oikean suunnan syömisellesi!Laitat itsesi laihdutusliikkujaksi siellä,niin saat neuvoja paljonko liikkua/syödä päivässä ja mitä ruokavalioosi tulisi lisätä ymymym...

Alkuperäinen kirjoittaja Taas :):

Hienoa että olet kiinnostunut syömisistäsi etkä vain kituuta. Tässä on vain se mutta, että susta tulee tuolla ruokavaliolla ns. laiha läski, jos onnistut laihdutuksessa. Proteiineja kehiin!!

Mikä sitten olisi hyvää proteiinin lähdettä?
Syön välillä mm. rahkaa, kananmunaa, kalaa, lihapitoisempaa ruokaa jne.
Eli en joka päivä tietenkään juuri tällä samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Kirjaappas itsesi KiloKlubiin,se on ilmainen,ja sinne saa hyvin kirjattua päivän syömiset,ja sinulle lasketaan kalorimäärä yms. Sillä saa aika hyvin oikean suunnan syömisellesi!Laitat itsesi laihdutusliikkujaksi siellä,niin saat neuvoja paljonko liikkua/syödä päivässä ja mitä ruokavalioosi tulisi lisätä ymymym...

Kiitos!

Yhteistyössä