laihduttajat JA kiinteyttäjät, hankkikaa crosstrainer!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöhkö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöhkö"

Vieras
Laite on oikeasti superhyvä.
Oma lähtöpainoni helmikuussa 96kg synnytyksen jälkeen, ei nesteitä vaan rehellisesti sanottuna pelkkää läskiä (koko raskauden ajan litra jäätelöä per päivä, hesemättöä jne. en muka voinut vastustaa)
Jo ennen raskautumista painoin 83kg, en ikinä naismuistiini ole ollut ennen normaalipainoinen. Laihdutuspäätöksen tehtyäni hankin crosstrainerin ja päätin muuttaa ruokavalioni, päivääkään en ole nälkää nähnyt, pudotin puolessa vuodessa melkein 30 kiloa eikä paino ole takaisin tullut. Sen jälkeen olen vielä saanut 5kg pois pikkuhiljaa, nyt painan 62kg.

Näin laihduin:
Crosstrainer 3krt viikossa 40 min (kahdessa osassa)
lenkkeilyä kerta viikossa
ruokailu lautasmallin mukaan. ei karppausta :D joka päivä otan edelleen pari kolme palaa suklaata ja kerran viikossa syön mitä haluan. nälkää en ole nähnyt, en näe enkä ikinä aijo tulla näkemään.

kokeilkaa sisaret!

Oikeastikko siitä on hyötyä? Monelta olen kysellyt ja kaikki ovat sanoneet,että ei siitä ole mitään hyötyä kuin vaan hyvä olo. Minä olen tuosta crosstrainerista haaveillut jo sen takia,että vauvan nukkuessa olisi hyvä sillä humputtaa... jos ei kotoa muuten minnekään satu pääsemään liikkumaan.

en huolis kotiini sellasta, menkää salille jossa lapsiparkki sotkottamaan sellaisella ja päälle puoli tuntia infrapunasaunaa.

ja oikeasti ihan vaikka juoksu on tehokkaampaa (tietty jos kamalasti ylipainoa niin ei voi heti lähteä juoksemaan ettei riko paikkoja)

no mutta kyllä ihan kokemuksen rintaäänellä puhun nyt :) voin syödä päivässä yli 2000 kcal edestä ja jos crossilla vedän sen 40 min, laihdun edelleen, vaikkei ole enää edes oikeastaan mitään mistä pudottaa. uskallan väittää että ilman sitä ei niin tapahtuisi.
mutta jos ei halua kotona liikkua, niin ei sitten tietenkään. mulle se on se paras tapa.

Hankin juuri tuon crosserin kun esikoinen oli pikkuvauva ja toinen oli jo tulossa. Sillä oli hyvä crossailla nimenomaan silloin kun läpsi on päikkäreillä. Ja pienissä erissä. Pidin ja pidän edelleen kovasti. Inhoan salille lähtöä, kotona voi huoletta crossailla, ei ole sitä ainaista lastenvahdin hommaamista.

Oi mäkin tykkäsin valtavasti silloin joskus, kun sellainen oli... Nyt on tasan tarkkaan nollassa ylimääräiset tilat niin eipä semmosta mihinkään mahdu :( Ja oikeasti ihan nollassa, ei ole tekosyy :D

Alkuperäinen kirjoittaja pienten lasten äiti;25372530:
Hankin juuri tuon crosserin kun esikoinen oli pikkuvauva ja toinen oli jo tulossa. Sillä oli hyvä crossailla nimenomaan silloin kun läpsi on päikkäreillä. Ja pienissä erissä. Pidin ja pidän edelleen kovasti. Inhoan salille lähtöä, kotona voi huoletta crossailla, ei ole sitä ainaista lastenvahdin hommaamista.

juu tätä vähän niinku ajoin takaa. ihmiset on tietenkin erilaisia tässäkin asiassa, ja salilla on tietenkin mahdollisesti edistää lihaskuntoakin monipuolisesti. mutta crosstrainer on todellakin ollut mulle suuri apu. lisäksi veden juonti kannattaa muistaa, n.1,5 litraa päivässä.

Lopulta se kuitenkin jää vaatetelineeksi ;)

Joo kyllä, näinkin voi käydä :) MUTTA olen aloittajan kanssa samaa mieltä - itsekin tykkään treenata crosstrainerilla. Minulla ei sellaista kotona ole, mutta salilla aktiivisesti sitä käytän. Se on jopa rentouttavaa "krossailla" ja kuunnella hyvää musiikkia sykkeen noustessa rasvanpoltolle. Ja sopivia spurtteja voi vetää välissä. Hyvät intervallitreenitkin sillä halutessaan saa.

Heti kun muutamme isompaan asuntoon ostan itselleni tuon laitteen kotiin :)

Enniksi: onnea ap suorituksesta!

Itse en ostaisi mitäään noin paljon tilaa vievää kerrostlokolmioon :D

Liikkua voi monella tavalla ja itse olen tykännyt lapsiparkillisesta kuntokeskuksesta. Kyllästyisin pelkkään crosstraineriin pian, vaikka tykkään sillä silloin tällöin treenailla. Kuntokeskuksesta löytyy eri härvelit ja ohjatut tunnit, olen tykännyt. Laihtumisen kannalta olennaista on liikkumisten ja syömisten tasapaino, ei se liikkumistapa.

Tässä pitäjässä ei ole lapsiparkillista kuntosalia. Että se siitä. Ja se ainokainen kuntosalikin mikä on niin on pieni kuin mikä, uimahallin yhteydessä.

Minä olen siinä tilanteessa,että lapsen kanssa voi vaunuilla tai kotona jumpata.. muutenpa ei juurikaan liikkumiset onnistu, ohjattuihin lähteminen on urakka.. kun ei ole sitä lapsenlikkaa. Miehestä ei ole mitään apua, työt ja unet...

Joulupukki toi mulle tuon tilaa vievän härvelin, mutta jonkun verran on tullut jo treenattua. Toivotaan, että auttaa kiinteytymisessä, toistaiseksi on auttanut vain hartia/selkä jumiin, mikä on tullut ilmeisemmin neulomisesta.

Itse ennen kävin aina jumpassa, kunnes en sellaisiin ehtinyt, niin ulkona lenkillä. Mutta nyt täälä asuessa ei varsinkaan talvisin pääse lenkkipoluille, kun aina on pimeää. Ja mihinkään salille ei pysty menemään, kun lasten hereilläoloaikana on muuta puuhaa ettei mihinkään kaupunkiin tunneille ehdi. Mutta tohon crossiin pääsee ihan milloin vain kun pienikin hetki koittaa... lempparisarjaa tai elokuvaa katsellessa. Mutta saa nähdä, ettei vain jää lopulta vaatetelineeksi...

kannattaa koittaa vaan jaksaa, tulokset kyllä tulevat ennemmin tai myöhemmin- ja mikä parasta on todellakin rentouttavaa vaikka samalla musaa kuunnellessa. ihanaa <3

En osta, koska inhoan moista liikuntamuotoa. Liikkumalla laihtuu, oli laji mikä tahansa. Joka tapauksessa liikuntaa kannattaa harrastaa eri lajeja, ettei kannata miettiä vain sitä "mikä kuluttaa eniten lyhyemmässä ajassa". Jotenkin se peruste kyllä vie liikkumisen ilosta pois paljon. Kannattaa tehdä sitä mistä pitää :)

OI VITSIT! ONNEA!

Sittehän mulla voisi olla myös toivoa! Aloitin tällä viikolla crosstrainerilla treenailun 3 kertaa viikossa 30min kerralla ja päälle 10min lihaskuntoa.

Näiden lisäksi pyrin harrastamaan kaksi kertaa viikossa uintia, kaksi kertaa viikossa erilaisia palloiluja ja kävelyä 3-5 kertaan viikossa.

Ja sitten tietysti ruokavaliosta yritän huolehtia. Kaikki herkut ja turhat kalorit ja hiilarit pois. Lautasmallin mukaan. Mutta syön vain 2-3 kertaa päivässä, kun useammin en koe tarvetta.

Jospa minäkin puolenvuoden päästä olisin normaalipainoinen. Nyt tosiaan tiputettavaa n. 20 kiloa.

Mutta kokemuksesi on todella tsemppaava ja toivoa antava!

OI VITSIT! ONNEA!

Sittehän mulla voisi olla myös toivoa! Aloitin tällä viikolla crosstrainerilla treenailun 3 kertaa viikossa 30min kerralla ja päälle 10min lihaskuntoa.

Näiden lisäksi pyrin harrastamaan kaksi kertaa viikossa uintia, kaksi kertaa viikossa erilaisia palloiluja ja kävelyä 3-5 kertaan viikossa.

Ja sitten tietysti ruokavaliosta yritän huolehtia. Kaikki herkut ja turhat kalorit ja hiilarit pois. Lautasmallin mukaan. Mutta syön vain 2-3 kertaa päivässä, kun useammin en koe tarvetta.

Jospa minäkin puolenvuoden päästä olisin normaalipainoinen. Nyt tosiaan tiputettavaa n. 20 kiloa.

Mutta kokemuksesi on todella tsemppaava ja toivoa antava!

näillä eväillä olet normaalipainoinen AIVAN varmasti puolen vuoden sisällä :)

[QUOTE="aapee";25394648]näillä eväillä olet normaalipainoinen AIVAN varmasti puolen vuoden sisällä :)[/QUOTE]

Mies hommasi mulle crossarin. Ylipainoa mulla on reilu 20 kiloa. Yllätyin, miten huono kunto mulla oikeastaa onkaa, vaikka päivittäin kävelyt koirien kanssa noin 4-5 kilsan lenkkiä. Jaksanut crossilla 10 min vetää ilman vastusta ja ihan hirveessä hiessä ja keuhkot aivan loppu...

Kaitpa se siitä kunto pikkuhiljaa nousee. Myöskin lautasmallin ottanut käyttöön alkanut joka aterialle tehdä salaattia.

Itsekin olen crosstraineristä haaveillut, salilla olen sitä joskus kokeillut ja tykästynyt siihen, joten voisi sen kotiinkin jossain vaiheessa hankkia. Minä kun en voi missään salilla säännöllisesti käydä ja juokseminen ei ole minun alaani.

Yhteistyössä