Laihduttajille kysymys syömiskohtauksista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karppi

Vieras
Eli tuleeko teille toisille laihduttajille sellaisia kausia tiettynä aikana kuukautiskiertoa, että voisitte syödä vaikka hevosen ja muutenkin paino jumii tai nousee?

Mulla on menossa juuri sellainen vaihe ja että risoo kun koko ajan on olevinaan nälkä (lue mielitekoja jotka sekoitan nälän kanssa, mutta en voi sille mitään).
Puuh, kun vaan jaksaisi nämä muutamat päivät tätä, sen jälkeen helpottaisikin :p

Niin ja laihdutan karppaamalla ja laihtumisen jälkeen jatkan hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla loppuelämäni.

juu.. sokeriseen helkkarinmoinen himo..
(menkkoja ei siis tule..mutta vastaavasti kuun tietyssä vaiheessa missä ois menkat/ovis niin tulee kyllä himo..mandariinejä ja viinirypäleitä ja vesimelonia kuluu rutosti).

laihdutan siis n.1000kcal/pv valiolla. (nyt nostettuna toistaiseksi 1600kcal/pv kunnes toisin tulee käsky).

syön kyllä hiilareita, mutta vältän niitä huonoja(valkonen vilja jne), mutta suon herkkupäivän kerran viikossa.Painotteella proteiinipitoinen .

ja oli ennen laihutustakin toi sama..

ON!

mut ei johdu mulla ainakaan kierrosta (...i think...)
vaan siitä kun oon vähentäny kalori määrää ruuassa, kroppa ei jaksa sillä jatkuvasti, niin sit se tekee semmosen psyykkisen jutun että on koko ajan pakko syödä jotakin, ja sit yhtäkkiä huomaaki olevansa taas jääkapilla kolmatta kertaa/h. vähän niinku kroppa ei sais tarpeeks sokrua tai jotaki koska ihan selvästi tulee jotain tiettyjä himoja.

sekavasti selitetty, mut tämmöstä meillä :)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
ON!

mut ei johdu mulla ainakaan kierrosta (...i think...)
vaan siitä kun oon vähentäny kalori määrää ruuassa, kroppa ei jaksa sillä jatkuvasti, niin sit se tekee semmosen psyykkisen jutun että on koko ajan pakko syödä jotakin, ja sit yhtäkkiä huomaaki olevansa taas jääkapilla kolmatta kertaa/h. vähän niinku kroppa ei sais tarpeeks sokrua tai jotaki koska ihan selvästi tulee jotain tiettyjä himoja.

sekavasti selitetty, mut tämmöstä meillä :)

Voisko sulla olla jonkun sortin sokeririippuvuutta? Itselläni on ja se sai aikaan insuliiniresistanssin = 2. diabeeteksen 'esi'aste ja lääkärin käskystä syön lopunelämääni hiilihydraatteja rajoitetusti ja vain niitä hyviä.

Sokeririippuvuuden voi testata ihan kotona itsekseen, jätät vaan viikoksi-kahdeksi ruokavaliosta sokerit, valkoiset jauhot, pastan ja riisin pois :)

Joo, oviksen jälkeen, ja on yleensä pahentunut menkkoja kohti. Nyt oon ollu viikon hyväkarppi -ruokavaliolla, ja ainakin toistaiseksi on pysyny ruokahalut kurissa, tosin ovis oli vasta alkuviikosta.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
... saa selville jättämällä noi hiilaritpois? Mitä sitten tapahtuu/pitäis tapahtua?

Makeannälkä vähenee tai jopa loppuu. Ensimmäiset vieroitusoireet ovat mm. päänsärky ja väsymys ja herkkä hermostuminen, mutta kun ei anna periksi ne kyllä menee ohi.

Kaloreita ei kannata laskea alussa lainkaan, vaan syöt silloin kun on nälkä. Karppaus.info nimisestä paikasta löytyy ihan hirveästi lisätietoa ja ihmisten omia kokemuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Joo, oviksen jälkeen, ja on yleensä pahentunut menkkoja kohti. Nyt oon ollu viikon hyväkarppi -ruokavaliolla, ja ainakin toistaiseksi on pysyny ruokahalut kurissa, tosin ovis oli vasta alkuviikosta.

Juuri näin on mullakin, että se vaan jatkuu ja pahenee menkkoja kohti mentäessä. Mistähän se johtuu?
Nytkin on ihan koko ajan nälkä, vaikka olisin hetki sitten syönyt jotain. Ei mikään kiva tunne :(

Yhteistyössä