Laihduttaminen raskaana ollessa - kokemusta kenelläkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
* MUOKS! NEUVOLASTA OLEN SAANUT LUVAN PAINONPUDOTUKSEEN VIIMEKSI, JOTEN SAAN VARMASTI TÄLLÄKIN KERTAA, JOTEN VAUVA EI OLE VAARASSA*

Aloitin vuonna -08 painonpudotuksen ja kun olin saanut painoa 5 kiloa pudotettu, niin tulin raskaaksi.
Synnytyksen jälkeen painoin 1-2 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta, eli sain painoni pidettyä kurissa.

Aloitin uuden dietin ja tadaa...taas raskaana. Tällä kertaa ajattelin jatkaa painonpudotusta myös raskausaikana, sillä muutoin kannan näitä kiloja lopun elämääni koska enköhän mä taas sitten raskaudu uudestaan jos synnytyksen jälkeen aloitan uuden dietin :laugh:

Minkämoisia kilomääriä voi pudottaa siten, että siitä ei aiheudu vauvalle vaaraa ja voiko alkuraskaudesta pudottaa painoa vähän "rankemminkin"?

Mitat nyt 163/75,9 ja tavoitteena olisi saada 13,9 kiloa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Aloitin vuonna -08 painonpudotuksen ja kun olin saanut painoa 5 kiloa pudotettu, niin tulin raskaaksi.
Synnytyksen jälkeen painoin 1-2 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta, eli sain painoni pidettyä kurissa.

Aloitin uuden dietin ja tadaa...taas raskaana. Tällä kertaa ajattelin jatkaa painonpudotusta myös raskausaikana, sillä muutoin kannan näitä kiloja lopun elämääni koska enköhän mä taas sitten raskaudu uudestaan jos synnytyksen jälkeen aloitan uuden dietin :laugh:

Minkämoisia kilomääriä voi pudottaa siten, että siitä ei aiheudu vauvalle vaaraa ja voiko alkuraskaudesta pudottaa painoa vähän "rankemminkin"?

Toivottavasti oli provo.

Mä olen ymmärtäny ettei kauheesti sais laihdutella, mut neuvolassa varmaan tietävät. Tosin ei sais varmaan noustakaan paino paljoa. Mulla vähän sama et laihdutus oli päällä ku raskauduin ja tekis mieli lisää pudottaa, mut yritän nyt ettei se nousis ainakaan liikaa ja jatkan laihdutusta kun vauva on tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Toivottavasti oli provo.

Jaa miksi?

Toivottavasti oli provo.

Jaa miksi?

Noo sitähän voit miettiä... Olisko kyseessä lapsen terveys. Neuvolassa kyllä kertovat sulle miksi jos tämä ei ole provo, niinkuin kyllä uskoisin.

Mä olen ymmärtäny ettei kauheesti sais laihdutella, mut neuvolassa varmaan tietävät. Tosin ei sais varmaan noustakaan paino paljoa. Mulla vähän sama et laihdutus oli päällä ku raskauduin ja tekis mieli lisää pudottaa, mut yritän nyt ettei se nousis ainakaan liikaa ja jatkan laihdutusta kun vauva on tullut.

Sain jo viimeksikin luvan laihduttaa koska paukahti rd päälle. Ja sama vaara on nyt suurena joten siitä syystä on parempi saada paino pidettyä kurissa.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Toivottavasti oli provo.

Jaa miksi?

Noo sitähän voit miettiä... Olisko kyseessä lapsen terveys. Neuvolassa kyllä kertovat sulle miksi jos tämä ei ole provo, niinkuin kyllä uskoisin.

Sain viimeksikin neuvolasta luvan laihduttaa raskauden aikana, kuten teinkin. Tuskin sitä kieltävät tälläkään kertaa. Ja enkö ihan asiallisesti kysynyt kokemuksia juurikin siitä syystä että haluan pudottaa painoa vauvalle turvallisella tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Toivottavasti oli provo.

Jaa miksi?

Miksi uskotte että on provo?

Ei raskausaikana suositella laihduttamista, koska se on haitaksi sikiölle!!

yritä pitää paino koko ajan samassa = kevenet. tosin en kyllä tajua miksi pitäisi juuri tuo tietty määrä pudottaa juuri nyt. jos syöt liian vähän, saat helposti raskasuajandiabeteksen, paastosokerit alkaa nousta ja ketoaineet lisääntyä pissassa = vauva voi huonosti. kannattas vähä vielä miettiä. oma lähtöpainoni oli 81 kg/169cm, ja neuvolassa kukaan ei ole huomauttanut painosta. nyt vko 25 ja 3 kg on tullut.

No mulle lääkäri sanoi (jälkitarkastuksessa vasta tosin), että laihduttaa ei saa, mutta paino saa pudota. Jos on siis ylimääräistä reilummin. Eli jos syö terveellisesti ja tarpeeksi ja liikkuu ja paino putoaa niin eipä siinä mitään haitallista pitäs olla. Vauva saa kaiken tarvitsemansa ja äiti myös vaikka paino putoaiski.

Kuopuksesta mulla nousi paino kaikkinensa puoli kiloa ja synnytyksen jälkeen painoin 11 kiloa vähemmän kuin ekalla neuvolakäynnillä.

Montako kertaa pitää kirjoittaa tuo sama lause? Ehkäpä lisään sen nyt tuonne alkuun jotta sen jokainen lukee, joka olisi tulossa tästä samasta asiasta vääntämään. * huoh*

Mä painoin ennen raskautta 8 kiloa enemmän kuin nyt rv 22+1. Paino tippui terveellisemmällä ruokavaliolla ja tämä tapahtui ihan automaattisesti kun ei tehnyt pahoinvoinnin takia mitään herkkuja mieli. Kyllähän jos kuitenkin monipuolisesti ja riittävästi syö, saa paino tippua. Ei mulla ainakaan neuvolassa mitään haukkuja tullut painon tippumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
yritä pitää paino koko ajan samassa = kevenet. tosin en kyllä tajua miksi pitäisi juuri tuo tietty määrä pudottaa juuri nyt. jos syöt liian vähän, saat helposti raskasuajandiabeteksen, paastosokerit alkaa nousta ja ketoaineet lisääntyä pissassa = vauva voi huonosti. kannattas vähä vielä miettiä. oma lähtöpainoni oli 81 kg/169cm, ja neuvolassa kukaan ei ole huomauttanut painosta. nyt vko 25 ja 3 kg on tullut.

Ei tarvitse koko määrän nyt pudota, mutta normaalipainoon pitäisi raskausdiabeteksen vuoksi jo raskausaikana päästä.

Ei se rd tule liian vähäisestä syönnistä.

Niin noudata ohjeita, raskausdiabeeteksesta kärsivän energia suositus on 1800kcal päivässä, joten jos ei mene tämän yli tuo energiamäärä niin varmasti paino putoo. Tähän kuuluu sitten käyttää tuo määrä päivässä, sillä muuten lapsen terveys kärsii.
kuulun samaan kategoriaan että painoo pitäis pois saada ja olen raskaana, mutta vauvan hengellä en rupee tämän takia leikkimään!

tutustu tuohon rd:n ruokavalioon, googleta niin saat enemmän tietoa, muista lautasmalli ja syö muutenkin terveellisesti; ei vehnätuotteita, sokeria yms yms. vähän hedelmiä, paljon kasviksia ja vihanneksia, perunaa, tummaa pastaa tai riisiä ja niin edelleen.

tsemppii ja neuvolasta tosiaan lisä neuvoja ! äläkä unohda liikuntaa!

Alkuperäinen kirjoittaja hp:
No mulle lääkäri sanoi (jälkitarkastuksessa vasta tosin), että laihduttaa ei saa, mutta paino saa pudota. Jos on siis ylimääräistä reilummin. Eli jos syö terveellisesti ja tarpeeksi ja liikkuu ja paino putoaa niin eipä siinä mitään haitallista pitäs olla. Vauva saa kaiken tarvitsemansa ja äiti myös vaikka paino putoaiski.

Kuopuksesta mulla nousi paino kaikkinensa puoli kiloa ja synnytyksen jälkeen painoin 11 kiloa vähemmän kuin ekalla neuvolakäynnillä.

Kiitos, juuri tällaista hain. Eli on ok, ettei raskaudesta juuri tule painoa...hyvä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja:
Niin noudata ohjeita, raskausdiabeeteksesta kärsivän energia suositus on 1800kcal päivässä, joten jos ei mene tämän yli tuo energiamäärä niin varmasti paino putoo. Tähän kuuluu sitten käyttää tuo määrä päivässä, sillä muuten lapsen terveys kärsii.
kuulun samaan kategoriaan että painoo pitäis pois saada ja olen raskaana, mutta vauvan hengellä en rupee tämän takia leikkimään!

tutustu tuohon rd:n ruokavalioon, googleta niin saat enemmän tietoa, muista lautasmalli ja syö muutenkin terveellisesti; ei vehnätuotteita, sokeria yms yms. vähän hedelmiä, paljon kasviksia ja vihanneksia, perunaa, tummaa pastaa tai riisiä ja niin edelleen.

tsemppii ja neuvolasta tosiaan lisä neuvoja ! äläkä unohda liikuntaa!

Kiitos paljon, tuo kalorimäärä on iso apu. Ennen raskautta söin noin 1400-1500 ja pohdinkin kovasti mikä olisi sopiva kalorimäärä raskaanaollessani. Neuvolaan pääsen vasta 6 viikon kuluttua, siksi täällä huhuilen.

Alkuperäinen kirjoittaja hp:

Kiitos, juuri tällaista hain. Eli on ok, ettei raskaudesta juuri tule painoa...hyvä juttu.

Joo ainakin omalla kohdallani tämä oli ok, tosin mulla rutkasti enemmän painoa kuin sinulla :) Terkka oli vain tyytyväinen kun painoa ei tullut, muistutti aina vain että syön tarpeeksi. Alussa paino putosi noin neljä kiloa lähtöpainosta ja nousi sitten siihen +0,5 kiloon :)

Alkuperäinen kirjoittaja miten mies suhtautui?:
Teitkö sä sen toisen testin? :)

Juu ja + pärähti. Mies sanoi O-OU...no ainakin saadaan lisää lapsilisää :laugh: Ajatteli raukka siis heti että tulee taloudellinen konkurssi :laugh:

Halasi sitten ja silitti masua ja ilmoitti olevansa onnellinen :D

Yhteistyössä