Laihduttaminen raskaana ollessa - kokemusta kenelläkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jättämällä herkut pois ja syömällä terveellisesti sekä lisäämällä liikuntaa laihdut varmasti, muttet varsinaisesti laihduta (eli ei siis mitään hulluja dieettejä). Ja se ei todellakaan ole sikiölle vaaraksi, jos äiti muuttaa ruokavaliotaan terveellisemmäksi.

Oliko se nyt raskaana vai imeättäessä ettei sais laihtua kun läskiin on kertynyt elämän varrella kaikkea myrkkykeräytymiä ja ne sitten vapautuu laihtuessa ja menee suoraan vauvaan. Näin mulle sanottiin neuvolassa...en kyllä muista koskiko raskautta vai imetystä.

Neuvolaan saa aina soittaa, jos on raskauteen liittyviä kysymyksiä kuten tämä. Terveyskeskus auttaa myös painonhallinnassa ja -pudotuksessa ja sieltä saat taatusti asiantuntevampia neuvoja kuin täältä.

Mä en todellakaan laihduttanu raskausaikana mutta paino putos silti, kun en voinu etovan olon ja pahoinvoinnin kanssa syödä niin paljoa. Ja nekin kun helpotti ni ei herkut maistunut vaikka ihan terveellisesti söinkin! Eli se muutos terveelliseen ruokavalioon laihdutti ja ei ne neuvolassa ainakaan ollu huolissaan. Sit lopussa tuli vähän jo lisääkin, mut pienenä se nousu pysyi.

mulla painoa hurjasti enemmän kuin sulla ja sain silti neuvolasta ja myös polilta kiellon LAIHDUTTAA. Pidin sit painon lähtöpainossa koko raskausajan, eli en laihduttanut, mutta kummasti sitä vaan painoi sit raskauden jälkeen reilun 10kg vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja hei oikeesti:
Neuvolaan saa aina soittaa, jos on raskauteen liittyviä kysymyksiä kuten tämä. Terveyskeskus auttaa myös painonhallinnassa ja -pudotuksessa ja sieltä saat taatusti asiantuntevampia neuvoja kuin täältä.

Äitiysneuvola on meidän tuppukylässä kiinni. Ja lastenneuvolasta (jossa tänään vauvan kanssa kävin) käskivät soittamaan äitiysneuvolaan kunhan se aukeaa.

Ja ihan hyviä vinkkejä olen mielestäni saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Oliko se nyt raskaana vai imeättäessä ettei sais laihtua kun läskiin on kertynyt elämän varrella kaikkea myrkkykeräytymiä ja ne sitten vapautuu laihtuessa ja menee suoraan vauvaan. Näin mulle sanottiin neuvolassa...en kyllä muista koskiko raskautta vai imetystä.

Koskee molempia ja aivan erityisesti raskautta. Ei siis sitä että syö terveellisesti ja liikkuu, mutta nuo ap:n mainitsemat kilomäärät raskausaikana on taatusti sikiölle haitallisia ja todellakin haitallisempia kuin tuolleinen lievä ylipaino.

Yhteistyössä